Jeg fandt tilfældigt denne artikel på business.dk: "Verdens dyreste website" og bliver gang på gang chokeret over de skyhøje beløb som de store internetfirmaer jonglerer rundt med.
Men business.dk - 1,8 mia kroner - værsgo. Noget tyder på at den nye køber virkelig mener det seriøst, for jeg tror bestemt at man vil kunne finde et tilsvarende meget meget billigere domæne - som man så kunne bruge 1,8 mia. på at markedsføre og brande :-)
Hvad syntes du, er domænet fundet til de penge og er du skuffet over at du ikke nåede at komme med et bud?
Dato: 07-08-2007 23:13:02 Forfatter: Sune Christesen Det der er blevet solgt er hele virksomheden Business.com, Inc. - ikke bare domænet, hvilket er en del af grunden til at prisen er så høj (læs evt. mere om handlen/business.com her).
Okay - så forstår jeg straks bedre! Jeg kunne heller ikke forstå, at journalisten fra business.dk slyngede lidt med både ordet domæne og website - derfor mener jeg heller ikke at den bør sammenlignes med andre, såsom sex.com, vodka.com osv., da det jo blot var domænerne. Hvad var det ikke lige youtube blev solgt for?
Ja journalisten har vist ikke været for skarp, det er i hvert fald ikke hensigtsmæssigt at sammenligne med salg af domænenavne, og youtube (og vist mange andre sider) har som du siger været endnu dyrere :), så det er vist en om''er for journalisten.
Som Jesper skriver er det dyreste domæne indtil videre sex.com, og det forbliver forhåbentligt også det dyreste :-) Jeg har skrevet en længere artikel om det på min blog.
Dato: 08-08-2007 23:47:41 Forfatter: Adam Brostrøm
Som Jesper skriver er det dyreste domæne indtil videre sex.com, og det forbliver forhåbentligt også det dyreste :-) Jeg har skrevet en længere artikel om det på min blog.
Ja, og det værste af det hele er at sex.com ikke bliver brugt til noget seriøst, men blot en std.-reklamer siden (alá google adwords). Hvis jeg ofrede så mange penge på et godt navn, ville jeg nok i det mindste forsøge på at få skabt noget godt content, så brugerne vendte tilbage.
Jeg tvivler på at sex.com forbliver det dyreste - specielt på længere sigt vil .com-domæner blive dyrere og dyrere. Hvis vi skulle kigge på kort sigt kan der være noget om at det forbliver det dyreste, dog går der rygter om at pharmacy.com muligvis skulle blive solgt til $50 millioner, hvilket jo er langt mere end sex.com (det virker dog som en urealistisk høj pris på nuværende tidspunkt).
Kigger man på hvad alle mulige latterlige generiske domænenavne bliver solgt til, skulle det dog ikke komme bag på mig - her er blot nogle af de seneste absurde priser: