Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et domæne til 1,8 mia kroner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg fandt tilfældigt denne artikel på business.dk: "Verdens dyreste website" og bliver gang på gang chokeret over de skyhøje beløb som de store internetfirmaer jonglerer rundt med.

Men business.dk - 1,8 mia kroner - værsgo. Noget tyder på at den nye køber virkelig mener det seriøst, for jeg tror bestemt at man vil kunne finde et tilsvarende meget meget billigere domæne - som man så kunne bruge 1,8 mia. på at markedsføre og brande :-)

Hvad syntes du, er domænet fundet til de penge og er du skuffet over at du ikke nåede at komme med et bud?

// Jesper Skov

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:13

Det der er blevet solgt er hele virksomheden Business.com, Inc. - ikke bare domænet, hvilket er en del af grunden til at prisen er så høj.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:38
Dato: 07-08-2007 23:13:02
Forfatter: Sune Christesen
Det der er blevet solgt er hele virksomheden Business.com, Inc. - ikke bare domænet, hvilket er en del af grunden til at prisen er så høj (læs evt. mere om handlen/business.com her).

Okay - så forstår jeg straks bedre! Jeg kunne heller ikke forstå, at journalisten fra business.dk slyngede lidt med både ordet domæne og website - derfor mener jeg heller ikke at den bør sammenlignes med andre, såsom sex.com, vodka.com osv., da det jo blot var domænerne. Hvad var det ikke lige youtube blev solgt for?

// Jesper Skov

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:50
Ja journalisten har vist ikke været for skarp, det er i hvert fald ikke hensigtsmæssigt at sammenligne med salg af domænenavne, og youtube (og vist mange andre sider) har som du siger været endnu dyrere :), så det er vist en om''er for journalisten.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 09:19
hvad er det dyreste domæne salg så ? kunne være sjovt at se...
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:32
Dato: 08-08-2007 09:19:21
Forfatter: den rigtige mk
hvad er det dyreste domæne salg så ? kunne være sjovt at se...

Det må være sex.com som blev solgt for omkring 80 mio. kr ;-)

// Jesper Skov

Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:48
Som Jesper skriver er det dyreste domæne indtil videre sex.com, og det forbliver forhåbentligt også det dyreste :-) Jeg har skrevet en længere artikel om det på min blog.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:49
Dato: 08-08-2007 23:47:41
Forfatter: Adam Brostrøm
Som Jesper skriver er det dyreste domæne indtil videre sex.com, og det forbliver forhåbentligt også det dyreste :-) Jeg har skrevet en længere artikel om det på min blog.

Ja, og det værste af det hele er at sex.com ikke bliver brugt til noget seriøst, men blot en std.-reklamer siden (alá google adwords). Hvis jeg ofrede så mange penge på et godt navn, ville jeg nok i det mindste forsøge på at få skabt noget godt content, så brugerne vendte tilbage.

// Jesper Skov

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:41
Jeg tvivler på at sex.com forbliver det dyreste - specielt på længere sigt vil .com-domæner blive dyrere og dyrere. Hvis vi skulle kigge på kort sigt kan der være noget om at det forbliver det dyreste, dog går der rygter om at pharmacy.com muligvis skulle blive solgt til $50 millioner, hvilket jo er langt mere end sex.com (det virker dog som en urealistisk høj pris på nuværende tidspunkt).

Kigger man på hvad alle mulige latterlige generiske domænenavne bliver solgt til, skulle det dog ikke komme bag på mig - her er blot nogle af de seneste absurde priser:

Cameras.com - $1.000.000
DigitalCameras.com - $600.000
Snowboards.com - $400.000
KidsToys.com - $250.000
BeachRealEstate - $200.000
Autobiography.com - $179.000
Exterminators.com - $165.000
StockMaster.com - $144.000
LoveStories.com - $100.000
RecordCollection.com - $100.000
FrenchFries.com - $100.000
MakeMoneyOnline.com - $95.000

Men der må jo være en forventning om at det på sigt kan betale sig - og de har sikkert ret.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:52
Kan da godt se med de priser, at jeg da tager alt for lidt for de domæner jeg sælger videre nu og da ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)