Hvad er jeres erfaringer med at bruge penge på sponserede opslag på Facebook? Er reach god? Hvor mange penge skal man bruge for at det RIGTIG rykker osv?
I nogle af de seneste kampagner, vi har lavet for vores kunder med den slags annoncering, har vi fået prisen pr. ny fan helt ned i 1 kr.
Andre gange løber prisen op i 7 kr., men gennemsnitligt vil jeg tro den ligger på 2-3 kr. pr. ny fan.
Prisen afhænger fuldstændig af, hvilket brand det er, samt hvilket aktivitetsniveau, der er på Facebook siden. Derudover ikke at forglemme, at sociale opslag har den bedste effekt.
Fordelen ved like-annoncer og opslags-annoncer er, at de indeholder social proof hvilket mange andre annonceformer ikke gør.
Så herfra gode erfaringer - men det kræver at de opsættes rigtigt og gerne målrettes mere præcist end bare "Venner af fans i alderen xx-xx"
Min erfaring er at promovering af opslag virker udemærket, men der er stor forskel på typen af opslag kontra aktivitet. Den bedste effekt efter min erfaring er sjove/interresante opslag, "call-to-action" som f.eks. spot-tilbud eller konkonkurrencer. Klikfrekvensen har lagt ved mig imellem 5 og 10%, og som sagt tidligere varierer fan-prisen, og det gør også fra dag til dag. Det skal noteres at den estimerede rækkevidde, ikke stemmer overens med der reelle rækkevidde.
I nogle af de seneste kampagner, vi har lavet for vores kunder med den slags annoncering, har vi fået prisen pr. ny fan helt ned i 1 kr.
Andre gange løber prisen op i 7 kr., men gennemsnitligt vil jeg tro den ligger på 2-3 kr. pr. ny fan.
Prisen afhænger fuldstændig af, hvilket brand det er, samt hvilket aktivitetsniveau, der er på Facebook siden. Derudover ikke at forglemme, at sociale opslag har den bedste effekt.
Fordelen ved like-annoncer og opslags-annoncer er, at de indeholder social proof hvilket mange andre annonceformer ikke gør.
Så herfra gode erfaringer - men det kræver at de opsættes rigtigt og gerne målrettes mere præcist end bare "Venner af fans i alderen xx-xx"
Super tak for svaret Kasper!
Noget andet jeg har tænkt over. Hvor mange fans skal jeg have for at jeg kan sponsere et specifikt opslag? Og hvor mange skal jeg have for at det kan "betale" sig?
Og samme spørgsmål mht til sponserede historier. Hvor mange fans skal jeg have der? Kan det betale sig at bruge 1000 kr pr dag på det, hvis jeg har 100-200 fans, men har mange penge til at pushe et nyt produkt/tjeneste?
Det afhænger af, om de 100 fans er dine gode venner, eller om det rent faktisk er nogle, som er interesserede i dit brand. Hvis alle fansene f.eks. er kunder, er der stor chance for, at de har nogle venner, som også kunne være interesserede i indholdet på din Facebook side. I princippet kan man sagtens gøre det med 100 fans, men kun hvis de er relevante.