Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regeringens Vækstplan 2013 - Godt Gået

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg troede aldrig jeg skulle skrive disse ord:

Vores kære "røde" regering har set lyset og er blevet blå.

De har nu endelig forstået, at det er virksomhederne, der tjener penge til landet og det er virksomhederne, der skal støttes i deres bestræbelser på at vokse, frem for at kvæle dem med forhøjede skatter og afgifter som vores tidligere "blå" regering gjorde.

For det er kun når virksomhederne tjener penge, de har råd til at ansætte medarbejdere.

Medarbejdere, der leverer værdi og betaler skat.

Skat, der kan bruges til at forbedre ventelister, sygehusene og pasning af de svage og gamle der virkelig har brug for hjælpen.

Kan du huske iværksætterskatten?

Det her er intet mindre end fantastisk.

Jeg er faktisk lidt stolt af vores "røde" regering Yes

Og jeg synes, at de skal have et ordentligt skulderklap for virkelig at have forstået retningen de skal tage for at trække Danmark ud af krisen.

Hvad synes du?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Jeg syntes derimod at det er hul i hovedet. Hvad med de firmaer som alligevel betaler lav skat? 

Jeg har ikke noget imod en skattelettelse men det hjæper ikke noget at man så tager fra de laveste i samfundet og trykker dem længere ned.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:54

Niels Henriksen:

Jeg syntes derimod at det er hul i hovedet. Hvad med de firmaer som alligevel betaler lav skat?

Jeg tror ikke det ændrer noget negativt for de virksomheder, der looper skatten ud af Danmark - pengene forsvinder jo ud af landet allerede i dag.

Tværtimod fjernes noget af incitamentet til at betale skatten andre steder hvis vi er mere konkurrencedygtige på skatteområdet i forhold til andre lande.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:04

Ja det er rigtigt men der burde være fundet et andet sted at spare end på SU og kontanthjælpen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at vores klart største problem i Danmark er real indkomst behovet - sammenholdt med indkomstskatten på dette.

Et eksempel med nogen grove tal:

Når en arbejder i dag får 200kr. i timen og betaler 50% i skat, så har han 100kr. tilbage.

Konkurrencesituation:

Dansk Virksomheden : 200kr. i timen (grove tænkte tal)

Tysk virksomhed : 160kr. i timen. (grove tænkte tal)

Hvis skattesatsen var 40% i stedet i Danmark, så ville arbejderen have 96kr. tilbage. - Han har ofret 4kr. i real indkomst, MEN alle omkring ham skal have 20% mindre i bruttotimeløn.

På en måned er de 4kr. i timen : 600kr. med 150t/mnd (grove tal).

Når arbejderen skal have lavet hus/bil/.., så er timelønnen mindre.

Når arbejderen skal handle i netto, så er det billigere at drive den netto han handler i = billigere varer på hylden.

Jeg vil faktisk påstå at arbejderen får et markant *bedre* liv for 96kr. i et 40% samfund end 100kr. i et 50% samfund.

Konsekvensen : Den danske stat mister et provenu på et kæmpe beløb i direkte indtægt.

Gevinsten : Mindre udgifter til drift af hele butikken - Den danske stat.

Til gengæld så er en del af gevinsten også at danske virksomheder i udbudsrunder kan konkurrere på flere danske OG europæiske projekter.

Risiko for misforhold mellem indtægter og udgifter : Ja, men har vi seriøst råd til at lade være med at gøre noget helt drastisk når antallet af forsøgende er så få kontra antallet af forsøgede.

Det minder om det Liberal Alliance siger - MEN Jeg går ikke ind for at sparer sig frem til det nye Danmark.

Jeg mener liberal alliance er alt for voldsomme i nogen af deres forslag. Man kan også sparer sig til fattigdom.

Derudover så er prisen på EL i Danmark helt absurd. Den er 200-300% af hvad den er andre steder i europa.

Det bidrager ikke til at skabe vækst i Danmark, men jeg tror ikke det er et det største problem.

Det er igennem den aktuelle konkurrence situation at danske arbejdspladser skabes.

Selskabsskat : Fremtidige investeringer i dansk konkurrence

Indkomstskattelettelser sammen med fuldkommen revidering af alle overenskomster pr. samme dato : Aktuelle investeringer i dansk konkurrence.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår lysten til at knytte besparelser på kontanthjælp og SU sammen med nedsat selskabsskat, men jeg ser det faktisk som to sager der løser ret meget hver sit problem

Kontanthjælp er steget med 54% siden 2008 og vil stige yderligere iflg alle forudsætninger. SU koster også penge. Jeg ser de to dele som at man indser, at staten ikke forsat bare kan opkræve nye skatter, men må spare på eget budget. Det skal ikke ses som, at jeg nødvendigvis synes det er let eller ikke også kunne hitte andre områder, men jeg ser det som besparelse

Den anden del, boligreform hvor der pumpes penge ud i almennyttige boliger (til glæde for de svagere), i tilskud til bolig renovation, nedsattte transportafgifter m.m. OG i lavere selskabsskat, ser jeg mere som indsigt i, at erhvervslivet over en årrække har tabt konkurrenceevne, og det skal der rettes op på

En del af pengene KAN tænkes at gå til udlandet, men jeg tror de ryger inden skat i alle fald. Den større del ser jeg to muligheder for. 

Enten bliver de i virksomheden, skaber øget aktivitet og arbejdspladser  - eller

De udbetales som udbytte og her vil skatten være mindst 27% og op til 47% for rigtigt mange, og derved får staten penge delvist ind igen

Jeg synes samlet set det er modigt gået - afventer at se hvordan kontanthjælpsændringerne bliver og samlet set vil SU og kontant hjælp ligge højt sammenlignede med det meste af EU iøvrigt -  men  - ja ret godt gået

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:11

Jeg synes samlet set det er modigt gået...

Ja, det er modigt at gå imod sine egne vælgere.

Og jeg kan godt forstå, at vælgerne er sure.

Men måske de en dag forstår tingenes rette sammenhæng når de vågner op og er kommet i arbejde igen og finder ud af, at Danmark faktisk klarer sig rigtig godt i forhold til resten af verden, netop fordi regeringen tænkte mere på Danmarks fremtid end at blive valgt til næste valg.

At jeg lige nu er totalt rundt på gulvet over hvem der er røde og hvem der er blå er en helt anden sag Indifferent

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 18:13

Der er bestemt gode elementer i den seneste kurs fra regeringen og den borgerlige opposition, men.....

Det er rart at se at den regering der startede ud som den mest bagstræberiske og erhvervsfjendtlige regering i nyere tid, har vendt mere end 90 grader.

Det er gode initativer de tager, men det er totalt debilt at påstå at få afgifter, og en sænkning af virksomhedsskat med 3% på nogen måde kan give 150000 private job.

Noget som det ser ud til at alle folketingpolitikkere, DI, Dansk Erhverv mv. totalt glemmer er at SELSKABSSKAT BETALES AF VIRKSOMHEDER MED OVERSKUD. I 2010 gav 49% af selskaber underskud, og i 2011 var det være værre.

Der er kun en ting der VIRKELIG kan skabe jobs, og det er hvis det bedre kan betale sig at ansætte folk, og hvis virksomhedernes og ejernes egen gevinst forbedres.

Mange lande behandler selskabsskat som vi gør moms. Hvis du har overskud betaler du og hvis du har underskud får du penge tilbage. Det betyder meget mere end om du betaler 22% eller 25% af dit udisponerede overskud.

Overskudsgrader i traditionelle virksomheder er oftest i lejet 5-10% af omsætningen og meget lavere lige nu. Det betyder meget i virksomhedenes omkostningsbillede at selskabssskat falder fra 2,5% af omsætningen til 2,2%.

Kære politikkere fra LA til SF. I skal kigge på de 97,5% af omkostningerne IKKE de 2,5% der er mest vigtige

Disse 97,5% består af lønniveau (dermed personskatter/ offentligt forbrug), kommunale skatter på virksomheder, administrtive byrder pålagt af det offentlige herunder revisionsomkostninger mv, bøder for administrative fejl, åndsvage momsregler med skiftende grundlag afhængig af hvad du køber....

Et dumt eksempel fra den nye pakke er at man nu kan få 75% momsfradrag på representationsomkostnigner, så man stadig skal behandle det specielt, vi skal stadig betale IT virksomheder, bogholdere og revisorer for at administrere ulogiske og unødigt komplekse momsregler.

For 2/3 af dansk erhvervsliv er revisorregningerne og regningerne for at underholde Skat MEGET, MEGET, MEGET vigtigere end skatteprocenten.

Det er mestendels kun virksomheder der blev skabt før Anker Jørgensen og hans debile regeringer kom til - og ødelagde Danmarks konkurrenceevne for generationer -  der reelt betaler noget særligt i selskabsskat.

Det mest beskæmmende jeg har set for nyligt er at den offentlige sektor i hele den meget produktive del af efterkrigstiden - tiden med de store socialdemokratiske tænkere som Jens Otto Krag m.fl. havde en offentlig sektor der udgjorde 10-12% af den totale arbejdsstyrke og fra 1973-1982 steg den procentdel til 23% og har siden ligget +/-1% fra det niveau.  

Det er prisværdigt at regeringen vil gøre noget, men hvor ville det være fantastisk hvis man tog de historiske briller på og kiggede på hvad det egentlig var der skabte Danmarks storhedstid.

C20 indeholder 2 virksomheder der er startet efter Anker kom til og den ene (Vestas) kun med massiv statsstøtte.

Stolt - nej, men bestemt positivt overrasket og med håb for at der efter næste valg kan laves en rigtig god alliance mellem V og S 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)