------------ Apple stiller krav om, at apps skal betales via App Stores betalingssystem, hvor du skal aflevere 30 procent af profitten til Apple.
Derfor er der næsten garanti for, at din app ikke vil blive godkendt, hvis du via mere eller mindre kreative metoder forsøger at drive brugerne ud af App Store og ind i dit eget betalingsunivers.
Eksempelvis blev Dropbox' app ifølge Venturebeat afvist, fordi der fra app'en bliver linket direkte til det sted på Dropbox' hjemmeside, hvor du kan købe ekstra plads. ------------
Du kan jo spørge DIBS (www.dibs.dk) eller NT om hvordan denne løsning kan være godkendt.
Mange App's via App Storen, er nu web-apps i dag (ledes over til en anden side fx. virksomhedens hjemmeside) - ved ikke om Apple måske tillader det i visse tilfælde.
Apple skelner mellem om det, man køber i app'en kan/skal bruges i app'en, eller er fx en fysisk vare eller en ydelse, der vedrører noget udenfor iOS-miljøet.
Her er stykket fra deres iOS Developer Program License Agreement:
You may use the In-App Purchase API only to enable end-users to access or receive content, functionality, or services that You make available for use within Your Application (e.g., digital books, additional game levels, access to a turn-by-turn map service). You may not use the In-App Purchase API to offer goods or services to be used outside of Your Application.
Du må gerne lave in app payments, eller linke til en betalingsside, hvis det du køber ikke giver dig noget i app'en, men er noget eksternt.
Dropbox går ikke, fordi du får mere plads i appen, mange andre går ligeledes ikke, men billet apps er ok, fordi du køber en ekstern billet/produkt, og ikke bare prøver at undgå apples almindelige 30% cut, ved at bruge et andet betalingssystem.
I IOS 6 er der jo en hel app, udelukkende til billetter, Passbook.