Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af medlemsskab til hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder og prøver at gennemskue hvordan mit regnskab skal laves.

Mit produkt er medlemsskab til en hjemmeside. Man kan vælge at købe 1, 4, 8, eller 12 uger.
Allesammen er abbonementer. Medlemsskabet sælges til private og de skal koste henholdsvis 19, 49, 89 og 129 kroner inkl. moms.

Har bl.a. kigget på billys billing som regnskabsprogram, da det ser simpelt ud og det har en api, så jeg kan få det hele automatiseret.

Men jeg er i tvivl om hver enkelte betaling skal bogføres for sig eller om alle betalinger samme dag lægges sammen.
Samtidigt vil jeg også gerne vide hvad der skal være af dokumentation (bilag) for hver betaling.

Det er svært at forklare sin programmør hvordan han skal lave det når man ikke selv ved det (:

Al hjælp og alle inputs er værdsat (:
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39

Du skal lave en kvittering for hvert salg. Det er nok nemmest at integrere, hvis hvert salg bogføres i regnskabsprogrammet.

Alternativt kan du lave en daglig "kasserapport", hvor hver kvittering indgår, og så bogføre kasserapporten en gang om dagen.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:46

Jeg er lige nysgerrig: din website, hvilken udbyder af betalingmodul og site opsætning bruger du? Er det en stor opgave at få etableret en sådan abonnements website?

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 19:50

Og kvitteringen skal så have et ordre nummer så jeg kan se hvilken "post" i mit regnskab den tlhører, eller hvordan?

Vil lige prøve at søge på kravene til en sådan kvittering.

Går ud fra at kunden også skal have sendt en kopi af kvitteringen?

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 19:55

MortenRams:

Jeg er lige nysgerrig: din website, hvilken udbyder af betalingmodul og site opsætning bruger du? Er det en stor opgave at få etableret en sådan abonnements website?

Kan ikke svare dig helt konkret på det, da jeg ikke er så langt endnu. Men betalingsgatewayen er Epay. Udover det skal man så have en indløsningsaftale med nets og skal også godkendes til abonnementsbetalinger.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 16:18

Jeg håber ikke det er ildeset at bumpe (:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47

du gemmer en kopi af alle kvitteringer og din kunde skal ha en kopi som bevis for betaling - og du bogfører som Karsten beskrev hver for sig - eller samler dem sammen til et bilag - hvor du kan kalde dem betaling fra medlem 8 til 12 f.eks hvis du vil nøjes med en bogføring og har mange medlemmer

Du fører regnskab efter årsregnskabsloven SOM VIST HER

Kommer du opå på 50.000 kr i salg på 12 måneder i træk SKAL du absolut momsregistreres - LÆS HER

vh

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 12:19

Tak for svaret. Ville det være i orden at bogføre alle betalinger for en dag sammen, og så lave en liste med alle betalinger som bilag?

Kunne forestille mig det var lidt mere overskueligt at kigge på i regnskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26

Ja - hvis bilaget er klart - du kunne kalde det medlemskontingent 16 til 25 f.eks. så du altid kan spore dem, så må du gerne lave samlebilag. Det er også en fordel hvis de kan følges sammen med transaktioner i banken

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:32

Hvis du sælger medlemskaber, som går henover et regnskabsår, så skal du huske at dele salget op i begge år.

Eks. Hvis du juleaften sælger et medlemskab, som løber i 12 uger, så er det kun 1 uge, som vedrører det aktuelle skatteår, mens de sidste 11 uger skal bogføres som indtægt i det kommende skatteår.

Momsen skal dog afregnes med det samme.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)