Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nummer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg har helt styr på hvad CVR-numre er, men har alligevel et spørgsmål dertil, som lyder, hvornår man skal have et CVR-nummer. Et muligt svar fra jer kunne måske være, at man får et CVR-nummer når man opretter en virksomhed. Og det er jo også rigtigt nok. Men hvornår skal man så oprette en virksomhed? Jeg er 16 år, og kunne godt tænke mig at tjene på affiliates sider, og måske også programmør en dag.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:26

når du er under 18 år så skal du have dine forældere eller værge til at skrive under på du må have et cvr nr.

du SKAL have et cvr. nr. når du omsætter for 50.000 kr på 12 måneder efter hinaden, det har ikke betydning om det er fra juni til maj, eller kalenderåret, det er 12 måneder efter hinanden som er kravet hvor du max omsætter for 49.999,99 kr så skal du ikke have cvr.nummer. men med affilates så skal du nok ikke forvente den vilde indtægt.

Venligst

René Buch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46

Her kan du se hvornår man skal momsregistrere sig, og kommer man over 50t på 12 mdr - så bliver man sat i moms af det hele, også den del man omsatte inden en evt registrering + bod på samme beløb, så man skal IKKE overskride de 50 t på 12 mdr - Link her den del er vigtig.

Jeg tror ikke umiddelbart du behøver være så bange for at komme over 50 t med en start i affiliate

Med hensyn til at stifte virksomhed kan du læse DETTE LINK - som også kommer ind på den med at dine forældre ikke bare skal gi OK men at de ved ansøgning til statsamtet skal påtage sig ansvaret for det du foretater dig af forpligtelser som virksomhed, indtil du er 18

Hvis du er enig I at du ikke kommer over 50 t på 12 mdr og efter at ha læst de andre link synes løsningen for dig er, at bare lave affilate og måske programmering som privatperson, så kan du sagtens det - der er så intet med moms i det - og du kan læse HER I DETTE LINK om hvad du skal med hensyn til regnskaber og naturligvis skat som du jo skal betale af dit overskud

Det er super at sætte sig godt ind i det hele inden man kaster sig ud i det, så træffer du valg på en god baggrund, og er klart til at skifte over til CVR hvis du føler tiden er inde til det

held og lykke med det

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Tak for to glimrende svar Smile

Lad mig se, om jeg har forstået det korrekt.

Hvis du er enig I at du ikke kommer over 50 t på 12 mdr og efter at ha læst de andre link synes løsningen for dig er, at bare lave affilate og måske programmering som privatperson, så kan du sagtens det - der er så intet med moms i det - og du kan læse HER I DETTE LINK om hvad du skal med hensyn til regnskaber og naturligvis skat som du jo skal betale af dit overskud

Hvis jeg regner med, at jeg IKKE tjener over 50 kilo om året, behøver jeg ikke oprette en virksomhed? Og derved behøver jeg ikke at bekymre mig om moms.

Men hvad hvis jeg regner med, at jeg IKKE tjener over de 50 kilo om året og af den grund ikke opretter en virksomhed, men når de 12 måneder er gået, og jeg HAR tjent over 50 tusinde - hvad sker der da? Eller hvad hvis det varierer? At jeg det ene år tjener over 50 kilo, og jeg det næste år tjener under?

Jeg har også et fritidsjob, hvor jeg også tjener en lille smule. Lægges min løn fra fritidsjobbet sammen med min fortjeneste af affiliate?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

hvis du overskrider 50.000 fra den aktivitet (lægges ikke sammen med noget f.eks lønmodtager job) så klapper fælden. Så bliver du sat i moms af det hele - og det betyder for 50.000 kr 10.000 + en moms bod på 10.000 - og jo endnu værre hvis du overskrider mere

Overskrider du en gang de 50.000 kr på 12 mdr - så skal du være registreret og de 50.000 kr er som du så i linket, ikke en bundgrænse, hvor du bare registrerer når du ser du nærmer dig - NIX du skal registrere på forventningen alene. Gør du det ikke, og når ex 40.000 på 8 mdr, ja så ved du nu, at du max må sælge for 9.999 de næste 4 måneder, for ikke at alle 50.000 kr eller mere - skal ha moms og bod

In other words - er du i tvivl, så skal du registrere

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Tusind tak for svaret, Cookie Big Smile Du har hjulpet mig en hel del Smile

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 11:46

Er der nogen problemer med at kører virksomhed under 50000, når man skal skrive regninger ud måske til andre virksomheder og man ikke kan påføre momsen på regningen ? Og så fald har man så heller ikke et Cvr nummer på regningen? Jeg tænker om der kan opstå en mistro til ens virksomhed hvis man ikke er moms registreret ?? Ved ikke bare en tanke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50

Det er der delte meninger om. Hvis din kunde ved, at du driver det som privat og tror på det du laver, OG vel helt specielt, hvis kunden først får regningen efter du har leveret, så bør det ikke være et problem

Der hvor det kan blive et problem må være hvis du leverer noget som senere vil kræve opfølgning og videre arbejde, for da vil en del virksomheder nok være mere trygge ved, at det er en anden virksomhed de har i den anden ende

Nej - man har ikke CVR og moms på regningen når man ikke er registreret

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)