Hej Amino Jeg er det man kalder 50/50 selvstændig. Jeg har et lønmodtager job og så har jeg en konsulent virksomhed (enkeltmandsvirksomhed. 1. Hvis jeg lader pengene stå i min konsulent virksomhed (på virksomheds kontoen) Er det da korrekt at jeg bliver beskattet med 25% af overskuddet og hvis jeg hæver dem privat bliver jeg beskattet som lønmodtager ? |
IT outsourcing:1. Hvis jeg lader pengene stå i min konsulent virksomhed (på virksomheds kontoen) Er det da korrekt at jeg bliver beskattet med 25% af overskuddet og hvis jeg hæver dem privat bliver jeg beskattet som lønmodtager ?
Nej, med mindre du har kørt det hele under VSO og regnskabsfører som sådan (google VSO) eller se her
Uden VSO betaler du personlig skat af dit overskud for 2012
IT outsourcing:Jeg har netop forhånds opgivet min indkomst som lønmodtager til kommunen da de skal beregne hvor meget vi skal betale
for 3 daginstittutionspladser nu hvor min kone skal tage noget uddannelse. Betalingen for daginstitutioner er afhængig af vores samlede indkomst. Men hvis jeg lader overskuddet i min konsulentvirksomhed stå på min virksomhedskonto skal overskuddet så medregnes i min personlige indkomst - sker det evt. automatisk eller skal jeg selv lægge overskuddet oveni selvom det ikke bliver hævet til privat forbrug ?
Ganske meget samme svar. Uden VSO så er dit overskud personlig indkomst som så må skulle opgives til dem - men du kan høre dem, om VSO vil betyde at firmaet ikke regnes med - og også se hvad der kommer af andre svar herinde, for hvem ved om kommunen får forstået og får svaret korrekt
Udgangspunktet er som du kan se oppe mit link i det understregede her, at du betaler skat af overskuddet og dette også generelt ligger til grund for ex SU modregning og andet - uanset hvad du hæver, så VSO kan skulle overvejes, men det forudsætter til en vis grad, at du har kørt regnskabet så det er muligt og du skal nok ha en revisor eller økonomi kyndig til at se det igennem og hjælpe med selvangivelsen
vh