Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder / revisor til nyopstartet webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har lige åbnet min første webshop, noget jeg har tænkt mig at køre som et hobby projekt. Jeg regner ikke med der kommer vildt salg i den, eller jeg bliver rig på nogen måde - selv om man da selvfølgelig håber Geeked

Mit spørgsmål går ud på, vil det kunne betale sig, eller være en god ide, at få hjælp til at lave regnskab? Har ikke 100% styr på det, men havde regnet med selv at stå for det. Tænkte derfor, hvis der var brug for noget hjælp, jeg ville tage en time eller to, hvor personen kunne sætte mig ind i, hvordan jeg styrer regnskabet til hverdag.

Selvom der ikke er behov for hjælp, kunne jeg godt finde på at tage et par timer alligevel, for at få styr på det sidste omkring regnskab.

Håber nogle vil dele deres erfaringer, omkring om man får brug for hjælp til regnskab, moms, årsregnskab eller hvad der ellers er, i en lille personlig ejet enkeltmandsvirksomhed

På forhånd tak

Tim

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 68
Fra  HoniDoo ApS. Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tim

Det kan sagtens lade sig gøre at lave den daglige bogføring selv, men det kræver - som du selv er inde på - at man har lidt forudgående kendskab. Og så er det heller ikke nogen dårlig idé at have nogen at spørge til råds omkring konkrete problemstillinger. 

Du kan selvfølgelig altid spørge herinde, og her er også mange dygtige Aminoer, der er hurtige til at give et svar. 

Men ellers kan du kigge over på Anette Sands blog - og måske er hendes Regnskabsskolen.dk et godt sted at starte Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

God Ide at få lidt hjælp og regnskabsskolen kører lidt kurser. Du kan også i amino freelancer søge en økonomimand til at sætte dig igang og måske i første kvartal hjælpe med at checke regnskabet og momsangivelsen

Du kan se lidt om pligter i forhold til moms i dette link og her lidt om regnskabspligter i dette link og endeligt om hvordan og af hvad man betaler skat af i en personlig virksomhed i dette sidste link 

Du kan evt hente gratis regnskabsprogram - google er der er flere, f.eks winfinans small businss mini, gratis op til 1500 linjer - men flere andre, eller du kan købe dig et abonnement baseret (ofte lige omkring de 100 kr per måned for basis) eller et lokalt program som summasummarum til ca 1000 kr i køb. Det vil underlette enormt for dig at køre dit regnskab i et program

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Chipii Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim G,

Jeg kan helt klart anbefale dig at integrere din webshop med et regnskabsprogram (hvis det er muligt med din webshop løsning), så vil du nemlig være godt på vej.

 

www.chipii.dk - Billige smykker til piger og kvinder online

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim

De ovenstående svar er super fine.

jeg repræsenterer en virksomhed der bl.a. laver bogholderi for andre mindre virksomheder. Jeg er enig i de overstående svar, og mener også at du selv burde starte med bogføringen selv.

Det jeg vil frem til er, at høre hvor du er i landet? Hvis du er i nordjylland, kunne du altid få hjælp fra vores bogholder til at starte op.

Vi hjalp forleden en selvstændig vinduespudser, som havde købt E-Conomics og som selv ville igang med at lave sit regnskab. Han kom forbi vores kontor og var her fra kl. 9 til 15, hvorefter han var selvkørende. Dette kunne sagtens være en mulighed for dig også.

Mvh. Steen, Topvirk

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt hjælpe på timebasis med hjælp til selvhjælp.

Jeg har stor erfaring med webshops og at etablere de mest optimale administrative arbejdsgange.

Kræver dog at du har mulighed for at aflægge visit i København.

Hav en super dag.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim,

Hvor er du fra i landet? :)

Jeg er under uddannelse som revisor, og driver selv en webshop, så jeg har nogen erfaring med bogføring og regnskab for en sådan.

Du er meget velkommen til at kontakte mig i en besked herinde, så vil jeg gerne stå til rådighed, hvis du skulle have nogle spørgsmål - uden beregning naturligvis :)

Jeg kan også sagtens hjælpe dig på vej et par timer, hvis du har mulighed for at komme forbi Aarhus :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim

Jeg kan klart anbefale at få hjælp til at starte bogholderiet, så kan man senere finde ud af om du selv kan overtage det hele (når systemet er startet) eller der skal være en arbejdsdeling.

Jeg har et konsulentfirma se www.ØkonomiEksperten.dk så hvis du har hjemme i Østjylland kunne jeg måske hjælpe.

Mvh

ØkonomiEksperten

v/Ulrik Rasmussen

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Og tak for svarende, og de gode ting der er blevet skrevet. Det kan jeg helt sikkert bruge til noget!

Og endnu mere tak til jer der har tilbudt jeres ekspertise til mig, desværre er i næsten alle sammen fra Jylland.

Jeg holder selv til i Hillerød, Nordsjælland, så det er desværre en lidt lang tur Skype-BigSmile

Hvis nogle holder til i Nordsjællands området, eller i Hillerød, og føler I kan hjælpe mig i gang, så sig endelig til. Så kan vi måske finde ud af noget.

Fantastisk med et sted som det her! Man får så mange brugbare svar og tilbud - thumbs up til jer alle! Yes

Tim

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hillerød?

Det kender jeg vist udmærket tilWink

Du skal være velkommen til at kontakte mig, og i givet fald kan jeg henvise til en kompetent bogholder/regnskabskyndig.

Tonny

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)