Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår det simpelthen ikke. - Og det er sikkert mig den er gal med.

Når jeg er kunde til et eller andet. det være sig SEo, linkbuilding, tekster eller hvad som helst andet. Så opfatter jeg dem jeg skal købe hos som 'den professionelle part'.
Derfor undre det mig meget, at de stort set allesammen spørger 'hvad er dit budget' som det absolut første.

Når jeg sælger til mine kunder, så prøver jeg først at finde ud af, hvad kundens behov er. Derefter kommer jeg med et tilbud på, hvad den varer skal koste hos mig.
Er denne pris så for høj, ja så må vi jo prøve at finde ud af hvad det er kunden kan undvære, så vi kan nå noget kunden er tilfreds med, noget jeg kan stå inde for at levere, og til en pris kunden kan og vil betale.

Hvorfor er det ikke sådan når man snakker immaterielle varer? - Det er vel stadig den professionelle part der skal sætte sig in i, hvad der skal til for at levere 'det rigtige', det kan man vel ikke forvente kunden ved.
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 08:49

Der kan være mange grunde til spørgsmålet om hvad dit budget er. Indenfor markedsføring, som SEO jo også er, arbejder man jo typisk med budgetter. Hvis du f.eks har 20.000,- så vil man jo lave en analyse på hvad du kan få for de penge.

Det er spildt arbejde at lave en keyword analyse og konkurrence analyse, på et keyword som vil koste i omegnen af 20.000,- at opnå placeringer på, hvis du kun har et markedsføringsbudget på 2.000,-.

Der ligger jo en del forarbejde og analyse bagved SEO og der er ikke to opgaver som er ens, derfor er det svært at stikke priser ud, uden på forhånd at kende dit budget.

Jeg sammenligner det med at gå til tandlægen, en tandlæge kan ikke fortælle en patient hvad det vil koste i telefonen, tandlægen er nødt til at undersøge patienten først. Har patienten en tand der er flækket, vil patienten så kunne vælge imellem flere behandlinger af denne, f.eks kan den rives ud, den kan måske repareres med plastik, eller patienten kan få en stifttand. Men allerførst, skal tandlægen undersøge patienten. Heldigvis, er SEO dog ikke så smertefuldt Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:00

Jesper | Fastweb:
Jeg sammenligner det med at gå til tandlægen, en tandlæge kan ikke fortælle en patient hvad det vil koste i telefonen, tandlægen er nødt til at undersøge patienten først. Har patienten en tand der er flækket, vil patienten så kunne vælge imellem flere behandlinger af denne, f.eks kan den rives ud, den kan måske repareres med plastik, eller patienten kan få en stifttand. Men allerførst, skal tandlægen undersøge patienten. Heldigvis, er SEO dog ikke så smertefuldt Smile

Ja, præcist. Tandlægen undersøger problemet, og kommer med nogle løsningsforslag. - Måske endda i forskellige prisklasser. - Man kan vel ikke forvente at en 'ikke tandlæge' kan konstatere at tanden er flækket, og da slet ikke hvad løsningerne på dette kan være... Og endnu mindre hvad dette kan koste.

Jesper | Fastweb:
Der ligger jo en del forarbejde og analyse bagved SEO og der er ikke to opgaver som er ens, derfor er det svært at stikke priser ud, uden på forhånd at kende dit budget.

Men det er vel her man gør salgs arbejdet, altså finder ud af hvad kunden har brug for.

Hvordan skal kunden sætte et budget, uden nogen som helst kendskab til hvad der skal til. - Så vil kunden da næsten altid sætte budgettet for lavt. ........ Gad vide om dette hænger sammen med den brok der var i en tråd over for lave priser på Amino Freelance?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)