Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hussalg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Ved godt det lyder lidt latterligt, men eftersom jeg endnu ikke selv har været herre i eget hus, vil jeg lige spørge dem her på Amino som bor i parcelhuse o. lign.

Når man skal sælge et hus, lad os sige det er ca. 150 kvadratmeter, ligger i udkanten af en by med 15-20,000 indbyggere, altså et almindeligt mellemklasse hus, hvad koster det så normalt at sælge det?

Hvor mange forskellige led skal et hus igennem inden det har skiftet ejer?

Advokat, ejendomsmægler, tilstandsrapport osv.

Og, hvad skal hver enkelt have i salær (i gennensnit)?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh

Jakob 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:50
Jeg har ikke for nyligt haft fornøjelsen at prøve at sælge et hus - men jeg har været tæt på at sælge her for nyligt - og jeg lægger mærke til, at der er gigantisk med forskel på, hvad folk betaler. Nogle betaler det, som ejendomsmægleren forlanger, og sætter prisen ned for at sælge hurtigt. Andre får bragt sig i en god forhandlingssituation, betaler 3 gange mindre til ejendomsmægleren, og sælger det samme hus flere hundrede tusinde kroner dyrere. Og så er der ham, jeg kender, der gjorde det hele selv, så han slap for at involvere ejendomsmægler m.v.

Mht. din stedangivelse, så er der altså gigantisk forskel på, om du snakker et hus i udkanten af Lynge ved København eller et hus i udkanten af Nykøbing Mors. Et mellemklassehus i nærheden af København koster omkring 2-5 mio. kr., og for de penge kan du få rigtigt meget i et udkantsområde.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 19:49
Jeg har lige solgt en ejerlejlighed til 1.425.000 ... og jeg havde ejendomsmægler til at klare alt... de tog cirka 65.000 kroner for det...
Placering er alfa omega i hussalg for tiden... kæresten og jeg leder lidt efter hus, men selv i udkanten af byer som Silkeborg eller Horsens betaler du stadig 1.5 mill for 150-170 m2...
Det er selvfølgelig helt istandsatte huse... du kunne selvfølgelig godt købe et faldefærdigt skur til mindre, men jeg føler ikke behovet for at lege Flemming Leth endnu....

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:23
Dato: 07-08-2007 19:48:38 Forfatter: Brian Brandt Jeg har lige solgt en ejerlejlighed til 1.425.000 ... og jeg havde ejendomsmægler til at klare alt... de tog cirka 65.000 kroner for det...
Placering er alfa omega i hussalg for tiden... kæresten og jeg leder lidt efter hus, men selv i udkanten af byer som Silkeborg eller Horsens betaler du stadig 1.5 mill for 150-170 m2...
Det er selvfølgelig helt istandsatte huse... du kunne selvfølgelig godt købe et faldefærdigt skur til mindre, men jeg føler ikke behovet for at lege Flemming Leth endnu....

Wow sølle 1,5 mil for 150kvm. Så er det jo værd at overveje at flytte til Jylland. Og Silkeborg er jo en fantastisk smuk by og egn.

Jeg bor i Roskilde. I de små byer 10-15km uden for byen er den billigste måde at købe hus hvis man køber en grund til ca. 1 mil og så får bygget et hus - det kan gøres for ca. 1,5-1,7 mil for ca 130-150kvm.

Mht. hussalg så er det min fornemmelse at mæglerne er til at forhandle med. I de fleste egne af landet er der også startet flere og flere mæglerkæder der fokuserer på et lavt salær. Den landsdækkende er jo Robinhus.

Alternativt kan du selv stå for annoncering på internettet og div. lokale aviser, og så blot få en advokat til at stå for papirudarbejdelsen.

Bare sørg for at få en god fotograf til at lave en fyldestgørende boligpræsentation.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)