Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lovgivning omkring domæne navne

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kasper jeg er med på at der ingen garantier er 

har kontaktet BvHD for lige at få deres mening og har også taget kontakt til domæneklagenævnet men mener jeg har hørt de ikke tager stilling til sådanne sager medmindre der er en aktuel sag 

jeg regner med mest at gå efter international salg og da den anden side ikke har en com adresse bliver det vel ikke et problem med forveksling? eller ihvertfald ikke et kæmpe problem 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få en rimelig god fornemmelse for dine chancer for at få fat i et allerede registreret domænenavn ved at kigge nærmere på afgørelserne fra Klagenævnet For Domænenavne.

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover risikoen for en domæneklagesag, kan du også risikere at miste domænet i en typosquattingsag - domænet ligger ihvertfald tæt nok på, men der er flere ting, der skal være opfyldt før du kan tabe en sådan sag.

Personligt ville jeg finde et andet domæne, istedet for at bygge på noget, der risikerer at forsvinde ud af hænderne på dig.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kisby Willerup:
Du kan få en rimelig god fornemmelse for dine chancer for at få fat i et allerede registreret domænenavn ved at kigge nærmere på afgørelserne fra Klagenævnet For Domænenavne.
 

det er jeg ikke ude på fik formulered mig dårligt 

men har kigget på listen og kan kun finde sager hvor der er tale om et varemærke og ingen hvor det er en varebeskrivelse så det giver mig da en ide om hvad det handler om 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at varemærkeregistre dit firmanavn - og derefter forsøge at registrere varemærket som domænenavn og samtidig skrive skrive til domænenavnsindehaveren og gøre opmærksom på at det har du gjort.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at varemærkeregistre dit firmanavn - og derefter forsøge at registrere varemærket som domænenavn og samtidig skrive skrive til domænenavnsindehaveren og gøre opmærksom på at det har du gjort.

Jeg synes at når man nu anvender en beskyttet titel som "advokat" i sit brugernavn, så skal man også være mere omhyggelig med hvilke råd man giver. Jeg kan forstå at man kan ha' travlt og derfor ikke når at skrive fyldestgørende, men så må man jo lige nævne det. For som udgangspunkt så kan nogle godt føle, at når et råd kommer fra en advokat/revisor mv. så må personen nok vide noget om det og derfor ha' ret.

Derfor er det lidt ærgeligt at du komme med et svar, der ikke vil hjælpe trådstarteren og i værste fald kan betyde økonomiske og tidsmæssige omkostninger.

Du vil ha' ham til at lave en Reverse Domain Name Hijacking, der er meget ille set, og som kan være grund til at han taber en domæne sag og bliver registreret som en der forsøgte en RDNH. Det kan have negativ betydning i evt. fremtidige (ret)sager.

Jeg kan se på det råd du giver ham at Varemærkeregistrering og domænenavne ikke er din speciale. Måske skulle du ikke have svaret ham?

For det du skriver her er ikke korrekt / ikke fornufigt og ej heller ikke muligt.

For det første kan han ikke registrere "Danish Antique" som Varemærke for at sælge Danske Antikker. Da Varemærket ikke må være deskriptivt / beskrivende for de vare- og tjenesteydelser som Varemærket skal anvendes på. F.eks. "Danske æbler" kan ikke registreres som Varemærke for "Klassen 31" (Frugt, frisk), men det kan godt registreres som Varemærke for "Klassen 9" (Computere).
http://vmguidelines.dkpto.dk/aa/aaa/absolutte-hindringer/saerpraeg/deskriptivitet.aspx

Så dit råd med at han skal starte med at varemærkeregistrere vil kun udløse i spild af penge for ham.

For det andet, så findes der slet ingen "Klasser" for domænenavne som man kan registrere Varemærket for.

Der findes "Klasse 45" som omfatter "Registrering af Domænenavne", med det menes der, at den service man tilbyde er domæneregistreringsservice (altså hvor man er Registrar eller lignende, og ens "produkt" er at registrere domænenavne for sine kunder).

Jeg beklager hvis du bliver stødt af det hr. advokat, det er ikke ment personligt.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

sku dejligt vi fik started en debat Yes  jeg er ikke int i at poste for mange penge i projektet så den med varemærke reg er udelukket og ville helt sikkert også rådføre mig med en advokat med speciale i domæne reg før jeg brugte den slags penge på det men tak for buddet

og til tænkstort tak det lyder til du ved hvad du snakker om  

nu har jeg fået sat mig lidt ind i de forskellige aspekter vedrørende domæner og har i hvert fald fundet ud af det er en beskidt verden hvor alle midler bliver taget i brug ..

hvis jeg havde ejet com domænet og lagde en eng version på den ville det så også være et problem ? jeg har et andet domæne jeg overvejer at bygge den danske shop jeg ville så bruge domænet danishantique.dk til redirect der er jo også den mulighed at ejeren at det andet domæne er total ligeglad er jeg helt ude på et sidespor så sig det endelig

nu vi snakker domæner vil jeg lige dele denne tråd som jeg selv finder int sådan lirker du domænet ud af en domænehaj gratis tror nu aldrig de får stoppet handlen med domæner og finder det også selv helt i orde nså længe begge parter er inforstået men ligefrem at opkøbe en bunkedomæner med vidersalg til tårnhøje priser for øje stinker lidt 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

løsningen bliver nyt domæne tror faktisk heller ikke det domæne var så godt dader jo findes masser af butikker der læner sig op ad det navn og de fleste er ikke rigtige antik forhandlere men folk der sælger en masse bras og tror min butik vil fremstå mere ægte hvis jeg finder et andet navn der kan linkes sammen med rigtig antik og dansk historie 

det er vel i sidste ende mit udvalg og min SEO indsats der vil afgøre om jeg bliver fundet af kunderne 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 68
Fra  HoniDoo ApS. Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, det er et godt valg, Jonas :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)