Hej Aminoer, Jeg har lige et spørgsmål til de særligt regnskabskyndige folk som sidder herinde :-) Jeg har en ca. 6 år gammel guldpladebil hvor momsen er betalt. Jeg bruger den idag som både erhverv og privat og udbetaler kilometerpenge til mig selv for det erhvervsmæssige jeg kører. Jeg overvejer at købe en lille bil nr. 2 til kæresten (og mig selv som skal bruges 100% privat). Kan jeg så, sælge min gamle gulpladebil til mit APS for en anstændig pris så jeg har to biler og så trække alt 100% fra på guldpladebilen ? Og hvordan gør man det korrekt hvis man nu sælger den fra sig selv (privat) til APS'et - laver man bare en faktura / slutseddel eller hvordan ? Hvad så hvis vi antager, at jeg har solgt min gulpladebil til mit APS og APS'et nu ejer den. Jeg beslutter en dag, at køre til kundemøder i min bil nr. 2 som er 100% privat. Kan jeg stadig give mig selv kilometerpenge for kørsel i denne selvom jeg har 1 stk. bil i virksomheden ? Eller giver det bøvl med SKAT ? Det skal siges at mit firma har 2 ansatte (mig selv + én). På forhånd tak for hjælpen :-)
|
Nu ved jeg ikke hvordan man køre privat i en gulpladebil.
Jeg forudsætter du købte bilen privat og ikke har fratrukket momsen så kan sælge bilen til Aps uden at beregne moms til handelsværdi, hvor du udfærdiger faktura/slutseddel. Beløbet kan krediteres ApS mellemregningskonto som tilgode.
Du kan godt få kilometerpenge for bil nr 2