Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på "fritids-forretningsidé"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har i et par dage gået med en forretningsidé i tankerne. Da det som sådan ikke er noget revolutionerende, vil jeg hellere dele den med jer i håb om få noget feedback end at gå og holde det hemmeligt for alt og alle. 

Jeg har kontakt til en producent af foosball-borde (eller bordfodbold-borde om man vil), som producerer borde med møntindkast egnet til udendørs brug. På disse borde er der nogle store flader (sider + spilleflade) med plads til reklamer, som jeg tænker at kunne tilbyde til virksomheder og dermed få dækket eller delvist dækket de udgifter, som er forbundet med anskaffelsen af bordet, som vil løbe op omkring 10.000-12.000kr. 

Bordene skulle så naturligvis opstilles på steder, hvor der kommer mange mennesker - fx strande i store byer om sommeren. Som jeg ser det, vil den største udfordring være at få tilladelse til opstillingen. Det ville naturligvis skabe liv og aktivitet de steder, hvor bordene bliver stillet op - og man kunne evt. sige, at der for hvert spil (som koster 10 kr) bliver doneret 1 kr til godtgørende formål for at øge incitamentet til at få opstillet et bord. 

Mit job vil være at stå for vedligeholdelse og evt. reparation af bordene, og min indtægt vil være den del af møntindkastene, som ikke går til godtgørende formål. 

Hvad siger I til den idé? Er der nogle aspekter jeg ikke har taget højde for? Jeg er udemærket klar over, at jeg ikke bliver rig på dette - jeg vil blot se det som en lærerig og sjov proces og evt. et lille tilskud til min SU

Mvh Jesper

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:44

Hej Jesper.

Du har måske lige glemt forsikring af maskinerne ?. Skal de stå udenfor om natten ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 09
Skrevet kl. 16:56

Hej Michael,

Tak for svaret :-)

Ja, sådan et bord vejer over 100kg, så det er ikke lige til at flytte ind hver nat. Jeg tænker at kunne låse dem fast på en måde, så det er ikke er så ligetil at rende med bordet, hvis man skulle få den idé. 

Forsikring har jeg ikke skænket særligt mange tanker, da jeg som en start kun vil have ét bord til de 10.000-12.000kr. Så forsikringen skal have en meget lav selvrisiko for at det skulle være attraktivt for mig med forsikring.

Fra Vedbæk
Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Newminded Skrevet kl. 17:00

Hej Jesper.

Din ide er rigtigt god, og måske derfor findes der allerede virksomheder i DK som med stor succes har realiseret din forretningsidé omkring reklamefinansierede fodboldborde.

Det er selvfølgelig langt sværere, at penetrere et marked end at være first mover. Men rigtig god vind med projektet.

De bedste hilsner

Mads - Newminded

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 09
Skrevet kl. 17:11

Hej Mads :-)

Tak for dit svar. 

Jeg er helt med på, at der findes virksomheder som har gjort noget lignende. Forskellen (som jeg ser det) er blot, at disse virksomheder opstiller deres borde indendøres og tjener deres penge på reklamerne, hvorimod jeg i højere grad vil tjene på møntindkastet. Jeg skal dermed ikke bruge så meget tid på hele tiden at finde nye annoncører og skifte reklamerne. 

Mvh Jesper

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:16

Jesper B:

Ja, sådan et bord vejer over 100kg, så det er ikke lige til at flytte ind hver nat. Jeg tænker at kunne låse dem fast på en måde, så det er ikke er så ligetil at rende med bordet, hvis man skulle få den idé. 

Forsikring har jeg ikke skænket særligt mange tanker, da jeg som en start kun vil have ét bord til de 10.000-12.000kr. Så forsikringen skal have en meget lav selvrisiko for at det skulle være attraktivt for mig med forsikring.

Du glemmer så lige at tage hensyn til eventuelt hærværk på maskinen. Hvem skal dække det hvis du ingen forsikring har ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Vedbæk
Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Newminded Skrevet kl. 17:23

Hej Jesper.

Du har helt ret ;-)

Jeg missede den udendørsopstilling som et væsentligt element. Tror det var mine gamle øjne på den lille iphoneskærm.

Jeg vil tro at reklamefinansiering skal være et bærende element for, at økonomien hænger sammen. 

God vind med projektet.

De bedste hilsner

Mads

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 09
Skrevet kl. 18:13

Jeg frygter bare, at det bliver frygteligt dyrt at få forsikret sådan et produkt, hvis værdi alligevel ikke er særlig høj. Derudover vil jeg kunne skaffe reservedele til reparation forholdsvis billigt. Det er så selvfølgelig en anden sag, hvis bordet er blevet smadret fuldstændigt. Men jeg takker for dit input, og skal uden tvivl have tjekket op på forsikring. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 09
Skrevet kl. 18:19

Jeg takker for svaret, Mads. Hvis jeg kan få dækket de 10.000 - 12.000 i reklameindtægter, vil det også være en forholdsvis stor indtægt i.fh.t. hvad jeg regner med at tjene på projektet i sommermånederne, hvor bordet primært skulle være i brug.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 18:49
Rigtig fin idé. Sig endelig til hvis du har brug for hjælp til markedsføring ;)

Ej, spøg til side. Som de andre også siger er der et sikkerhedsaspekt du ikke har beskrevet. Derudover, hvis jeg må komme med et råd, tror jeg du skal starte i et småt område, så reparationer og vedligeholdelse ikke er så langt væk, medmindre du har økonomi til ansatte i forskellige dele af landet.

God vind med projektet, god idé!

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)