Hej Amino'er, Jeg har i et par dage gået med en forretningsidé i tankerne. Da det som sådan ikke er noget revolutionerende, vil jeg hellere dele den med jer i håb om få noget feedback end at gå og holde det hemmeligt for alt og alle. Jeg har kontakt til en producent af foosball-borde (eller bordfodbold-borde om man vil), som producerer borde med møntindkast egnet til udendørs brug. På disse borde er der nogle store flader (sider + spilleflade) med plads til reklamer, som jeg tænker at kunne tilbyde til virksomheder og dermed få dækket eller delvist dækket de udgifter, som er forbundet med anskaffelsen af bordet, som vil løbe op omkring 10.000-12.000kr. Bordene skulle så naturligvis opstilles på steder, hvor der kommer mange mennesker - fx strande i store byer om sommeren. Som jeg ser det, vil den største udfordring være at få tilladelse til opstillingen. Det ville naturligvis skabe liv og aktivitet de steder, hvor bordene bliver stillet op - og man kunne evt. sige, at der for hvert spil (som koster 10 kr) bliver doneret 1 kr til godtgørende formål for at øge incitamentet til at få opstillet et bord. Mit job vil være at stå for vedligeholdelse og evt. reparation af bordene, og min indtægt vil være den del af møntindkastene, som ikke går til godtgørende formål. Hvad siger I til den idé? Er der nogle aspekter jeg ikke har taget højde for? Jeg er udemærket klar over, at jeg ikke bliver rig på dette - jeg vil blot se det som en lærerig og sjov proces og evt. et lille tilskud til min SU. Mvh Jesper |
Hej Jesper.
Du har måske lige glemt forsikring af maskinerne ?. Skal de stå udenfor om natten ?.