Jeg er klar over, det spørgsmål er stillet så mange gange, men håber på, at få lidt råd på vej. Hvilket domæne skal jeg bruge. Mitnavn.com er desværre ejet af et firma/en mand fra USA. Der er intet på deres website, men de påstår, at der kommer snart noget. De er ikke IT firma. Jeg har også opdaget, at der er nogle i Frankrig, Tyskland og Polen, der også hedder Mitnavn, men de laver ikke IT. Websitet skal være på både dansk og engelsk (lidt forretning i Canada, men primært her i DK). Hvad skal jeg så bruge? Jeg vil bare sikre mig, at når der søges på Google efter ”Mitnavn” kommer mit website som det første. Jeg kan desværre ikke tvinge mine potentialer kunder til at søge efter ”Mitnavn IT”. Jeg vil sætte stor pris på jeres råd, for det med at vælge navn er meget hårdt og jeg venter med at registrere ApS inden jeg har navnet på plads. Jeg tænker at markedsføre mig med mitnavn.dk til dagligt og bruge det også i e-mail, da det er nemmest at huske og sige. Ellers skulle jeg alligevel bruge mitnavn-it.dk? Eller com. |
Jon F. T.:Websitet skal være på både dansk og engelsk (lidt forretning i Canada, men primært her i DK). Hvad skal jeg så bruge? Jeg vil bare sikre mig, at når der søges på Google efter ”Mitnavn” kommer mit website som det første. Jeg kan desværre ikke tvinge mine potentialer kunder til at søge efter ”Mitnavn IT”.
Hvis du har et forholdsvist unikt navn, vil det stort set ske helt naturligt i Google.
Du kan linkbuilde en anelse med dit navn -og så vil det være på plads ret hurtigt.
Dit .dk vil efter meget kort tid slå et .com på Google.dk
Søges der på google.com vil sagen være en helt anden. Her vil du være i konkurrence mod et firma med et .com og dit .dk vil blive prioriteret lavere.
Generelt omkring valg af firmanavn, må jeg indrømme, at du skal være lidt heldig med dit navn for det bliver godt.
Johnsoerensen-it.dk er f.eks. ikke lige et navn jeg ville sammenkæde med det markedsledende programmør firma, der er underleverandør til IBM -og har 500ansatte.
MEN det afhænger naturligvis rigtig meget af, hvad du tilbyder af services og hvilke kunder din målgruppe er - er det privatpersoner kan jonsoernsen-it.dk være et fint navn, der skaber tillid og forventninger om fair priser.