Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket domæne skal jeg vælge til dagligt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over, det spørgsmål er stillet så mange gange, men håber på, at få lidt råd på vej. Hvilket domæne skal jeg bruge.
Situation: mit firma skal hedde Mitnavn IT (selve navnet vil jeg ikke offentliggøre det endnu) og jeg har følgende domæner:
mitnavn.dk
mitnavn-it.dk
mitnavnit.dk
mitnavn-it.com (og net)
mitnavnit.com (og net)

Mitnavn.com er desværre ejet af et firma/en mand fra USA. Der er intet på deres website, men de påstår, at der kommer snart noget. De er ikke IT firma. Jeg har også opdaget, at der er nogle i Frankrig, Tyskland og Polen, der også hedder Mitnavn, men de laver ikke IT.

Websitet skal være på både dansk og engelsk (lidt forretning i Canada, men primært her i DK). Hvad skal jeg så bruge? Jeg vil bare sikre mig, at når der søges på Google efter ”Mitnavn” kommer mit website som det første. Jeg kan desværre ikke tvinge mine potentialer kunder til at søge efter ”Mitnavn IT”.

Jeg vil sætte stor pris på jeres råd, for det med at vælge navn er meget hårdt og jeg venter med at registrere ApS inden jeg har navnet på plads.

Jeg tænker at markedsføre mig med mitnavn.dk til dagligt og bruge det også i e-mail, da det er nemmest at huske og sige. Ellers skulle jeg alligevel bruge mitnavn-it.dk? Eller com.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:25

Jon F. T.:
Websitet skal være på både dansk og engelsk (lidt forretning i Canada, men primært her i DK). Hvad skal jeg så bruge? Jeg vil bare sikre mig, at når der søges på Google efter ”Mitnavn” kommer mit website som det første. Jeg kan desværre ikke tvinge mine potentialer kunder til at søge efter ”Mitnavn IT”.

Hvis du har et forholdsvist unikt navn, vil det stort set ske helt naturligt i Google.

Du kan linkbuilde en anelse med dit navn -og så vil det være på plads ret hurtigt.

Dit .dk vil efter meget kort tid slå et .com på Google.dk

Søges der på google.com vil sagen være en helt anden. Her vil du være i konkurrence mod et firma med et .com og dit .dk vil blive prioriteret lavere.

Generelt omkring valg af firmanavn, må jeg indrømme, at du skal være lidt heldig med dit navn for det bliver godt.

Johnsoerensen-it.dk er f.eks. ikke lige et navn jeg ville sammenkæde med det markedsledende programmør firma, der er underleverandør til IBM -og har 500ansatte.

MEN det afhænger naturligvis rigtig meget af, hvad du tilbyder af services og hvilke kunder din målgruppe er - er det privatpersoner kan jonsoernsen-it.dk være et fint navn, der skaber tillid og forventninger om fair priser.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:39

Hej. 

Vil sige at du skal finde det korteste ledige navn, da korte navne er nemmere at huske for dine kunder, end lange navne er det. Ellers skal det, som Jonas siger det, være så unikt at man ikke kan glemme det :D

Til at du har lidt kunder i Canada, vil jeg ikke vælge et .dk domæne, da det ikke er normalt at bruge andre steder end i Danmark. 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 16:16

Hej Jonas,

Og tak for svaret. Mit navn er 6 bogstaver langt (uden IT delen) men ikke så unikt, som jeg ellers troede. Jeg har været igennem helvede for at finde et navn, som klinger godt, ikke krænker andre osv.
Det med Google skulle jeg måske forklare en smule: jeg er klar over, at jeg ikke kan stå på 1. plads. Jeg ved bare, at der er rigtige rigtige mange mennesker der bruge Google til at søge efter hjemmesiden, selv om de kender webadressen. De plejer at skrive navnet og de fleste ville skrive navnet uden IT og så klikke de på det første der dukker op på Google. Jeg kan fint leve med, at mine produkter ikke får højplacering på Google, men det er skidt, hvis mit navn (uden IT) ikke er det første, når der søges på det. Og som sagt, er det ikke unikt.
Jeg må nok indrømme: jeg forventede ikke, at navnedelen ville tage så meget energi i at starte et firma.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 09:04

Tak, Rico, for svaret.

Jeg er dog stadig i tvivl om hvilket domæne jeg skal bruge. Skal det være mitnavn.dk (eller com) eller mitnavn-it.dk eller mitnavnit.dk?
Hvad giver de bedste resultater?

Tak for hjælpen. 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 09:50

Til at starte med: Køb alle domænerne så hurtigt som muligt! Dermed giver du dig selv mulighed for at vælge det du vil, og undgå at konkurrenter tager de andre. Du kan så vælge at lave en 301-viderestilling fra de andre til det du vælger at anvende som hoveddomæne.

Det er en meget lille investering at købe alle domænerne, og du vil ærgre dig gul og grøn hvis de andre bliver taget kort tid efter du har registreret dit andre. Så få dem allesammen registreret til dig selv, og tag den derfra :)

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 09:56

Hej Kristian

Og tak for svaret. Jeg har allerede købt alle domæner og det er også grunden til, jeg spørger om hvilket jeg så skal bruge dagligt. resten kommer som du siger til at være 301 viderestillet. Kun ét domæne skal bruges aktivt? Men hvilket? Jeg har læst alt det jeg kunne, men synes ikke, jeg kunne finde svaret.
Jeg fandt ren tilfældigt et IT virksomhed, Adena IT. Jeg kan se, at de bruger adena-it.dk, mens adena.dk er 301. Søger jeg på Google efter "Adena" kommer de som nr. 5 (3 når jeg er logget på iGoogle) . Søger jeg på "Adena IT", kommer de som nummer 1.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 10:03

Jeg kan desværre ikke svare på, hvad der er "bedst" rent SEO mæssigt. Dog kan jeg sige, at hvis det var mit valg, ville jeg gå med mitnavn.dk (og mitnavn.com, med viderestilling til mitnavn.dk/en). Det er ganske enkelt bedre branding i mine øjne, og ALLE som søger på mitnavn IT vil også ramme mitnavn.dk. I den daglige omtale af dit firma, på forumer og sociale medier, vil det være mere naturligt for folk at omtale det som mitnavn end som mitnavn IT, hvorfor der nok vil blive "talt mere" om dit fokus navn på den måde.

Det skal dog siges, at jeg ikke er SEO ekspert, og at mit råd derfor er bygget på logik, sund fornuft og en mere holositisk vinkel til det at brande sig selv.. men det plejer også at være den slags Google gerne ser prioriteret ;)

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 10:14

Tak Kristian, jeg er faktisk ret enig og overvejer at gøre det samme, men lige som dig bygger det hele på logik og sund fornuft. Der var bare en der sagde, at der jeg ikke har mitnavn.com, men kun mitnavnit.com, så får jeg flere points hos Google, fordi det er et com.
Øv, hvorfor skal det være så hårdt? :-)

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 10:15

Jeg kan se, at jeg har mange stavefejl. Nok fordi jeg er stresset. :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)