Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores side er udsat for hackerangreb - Hvad gør vi?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Søren og gweb,

Jeg vil bede jer om at flytte jeres personlige debat til PM eller mail, så tråden her kan holdes fri til debat om trådstartes emne.
Hvis I mener at Aminos retningslinier overtrædes, så brug anmeld-funktionen istedet for at angribe hinanden her i forummet.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Amino burde lave et filter der hedder fail2answer - som generelt banner allei x antal minutter, som ikke giver noget relevant svar til en tråd.

Men forhåbentlig kommer der en udmelding fra Simon - så vi muligvis kan give en hånd, og få hans side tilbage online, uden at nogle skal gå ned.

Da vi jo alle sidder og gætter, og egentligt ikke har noget data om det er et DDOS, eller hvad det er - så er det svært at give et konkret svar. Det kan være det er simpelt at fikse :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 197
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 15:59

Tak til jer alle som har forsøgt at hjælpe.

De gode råd er givet videre til dem der er på sagen og som ved meget mere om dette end min makker og jeg.

De har fortalt os at det er et DDOS angreb samt at de regnede med at vi var oppe at køre igen i løbet af i dag så det håber vi på.

Jeg skal nok lige skrive her når vi er online igen eller hvis det går helt galt igen!

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05

Hej Simon K - surt da - jeg kan se i stadigt er nede - men må man bruge tråden til lige at blive klogere for de der DDOS angreb - hvordan kan de finde på at bruge kræfter på et flyttepriser site. Jeg mener hvordan udvælger de lige sådan en som dig - jeg troede naivt at DDOS angreb var noget for at kunne lægge skat.dk eller en bank eller noget stort offentligt ned. 

Hvad får nogen til at bruge kræfter på sådan nogle som jer. Håber som de øvrige er du snart er oppe igen og at en med DDOS viden lige kan gøre mig klogere?

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hvad får nogen til at bruge kræfter på sådan nogle som jer.

- Konkurrenter som ønsker at drille

- Kriminelle som ønsker at afpresse firmaet bag sitet... en moderne form for beskyttelsespenge

I forhold til selve problemstillingen, så findes der CDN udbydere som tilbyder at lægge en "skal" omkring ens site som så både fungere som DDos beskyttelse og caching af sitet til hastighedsoptimering. Et eksempel på sådan noget er cloudfare.com.

På den korte bane, så havde jeg nok valgt at at begrænse trafikken til nordiske IP adresser.

/Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22

Siden KØRER

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu må jeg hellere melde mig på banen...

Jeg står for serveren for flyttefirmapriser - og den blev rigtig nok angrebet - adskillige http requests mod serveren tvang den helt i knæ.

Det har taget noget tid, men nu fik vi endelig styr på sagerne.

Kort fortalt, så valgte vi løsningen om at blokere alle IP adresser, og så lave en whitelist. I denne whitelist er alle danske (kendte) IP adresser lagt ind.

Jeg har konverteret listen til subnets og lagt den online, så andre kan få glæde af den. Den findes her: http://www.digihome.dk/dk_ip_subnets.txt

Hvis nu nogen har tilsvarende liste for andre lande, må de da meget gerne dele den.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nedern man ikke har en dansk IP :)

Men husk nu også, i lige har dræbt siden i søgemaskiner, etc - der faktisk indexere siden, da de heller ikke kan tilgå den mere.

Global blokering er nok ikke den bedste idé - den bedste idé ville nok være at finde mønsteret i angrebet og blokere det - eller ihvertfald finde en bedre metode end den nuværende, fordi den er ikke helt smart Wink

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 22:42

Du har fuldstændig ret Lucas - Men en global blokering får siden online og giver en arbejdsro lige nu og her.

Så har man mere arbejdsro til oprydningsarbejdet.

*EDIT* Google's IP range (64.223.160.0/19) er tilføjet listen.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:47

Jens:

Du har fuldstændig ret Lucas - Men en global blokering får siden online og giver en arbejdsro lige nu og her.

Så har man mere arbejdsro til oprydningsarbejdet.

Spørgsmålet er så, om det ikke skader siden mere - det er fint nok at de besøgende der nu kommer, kan tilgå siden - men det er ikke lige noget som google giver gode rankings på, at de ser siden som 'nede' eller blokeret i x antal timer, dage, whatever - i sidste ende, er det vel derfra man også skal modtage trafik.

Så hellere give en anden status code, en 503 f.eks - fordi den lytter google til :)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)