Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At lave hjemmesider

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har i sinde at lave hjemmesider.

Som jeg har forstået det, har man to muligheder: HTML og webbureau. Jeg tror, at jeg vælger et webbereau Wink Men udover det, skal man også have web hosting, der koster penge. Når man har disse to dele, kan man begynde at lave hjemmesider og sætte reklamer op. Her kommer så spørgsmålene:

-Er det korrekt, det jeg har skrevet ovenover? Eller er der mere man skal have, for at lave websites?

-Hvilke web hosts findes der? Er der dårlige og gode?

-Kan jeg godt blive en web host og hoste mine egne sider?

-Hvilke webbureauer findes der? Er der dårlige og gode?

Jeg vil godt have, at alle mine sider bliver "mine", hvis i forstår hvad jeg mener. At jeg ikke bliver afhængig af noget eller nogen, og der f.eks. ikke står nede på bunden af mine sider, at: "siden er drevet af _____".

Faktisk havde jeg flere spørgsmål, men dem har jeg glemt Embarrassed Måske dukker de op hen ad vejen Smile

Håber I kan hjælpe mig med alle mine spørgsmål Big Smile

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:45

DoubleT:
-Er det korrekt, det jeg har skrevet ovenover? Eller er der mere man skal have, for at lave websites?

Basalt: Domæne, Hosting og WebBureau jep :-)

DoubleT:
-Hvilke web hosts findes der? Er der dårlige og gode?

Gode: Meebox.dk - Mindre gode: Surftown, One.com

DoubleT:
-Kan jeg godt blive en web host og hoste mine egne sider?

Den overlader jeg til en anden.

DoubleT:

Bestemt. Nogle vælger at finde en udenlandsk som eks hos oDesk.com, andre vælger danske som eks. Nozebra.dk som er rigtigt gode.

DoubleT:
Jeg vil godt have, at alle mine sider bliver "mine", hvis i forstår hvad jeg mener. At jeg ikke bliver afhængig af noget eller nogen, og der f.eks. ikke står nede på bunden af mine sider, at: "siden er drevet af _____".

Tror jeg du kan vælge fra hos et Webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50

Tak for det SUPER hurtige svar Big Smile

Internexus:

DoubleT:

Bestemt. Nogle vælger at finde en udenlandsk som eks hos oDesk.com, andre vælger danske som eks. Nozebra.dk som er rigtigt gode.

Har det nogen betydning, om man vælger et dansk eller et udenlands webbureau?

Med hensyn til web host; hvor mange penge koster det ca. om måneden? Bare for, at jeg kan sammeligne priserne Stick out tongue

Og hvis man køber et domænenavn hos sin web host, ejer man så domænenavnet? Selvom hvis man dropper web hosten?

Og hvordan foregår det? Ser det nogenlunde sådan her ud?

-Tilmeld web host

-Søg + køb domænenavn

-Download webbureau

-Indsæt domænenavn på en eller anden måde

-Hjemmeside færdig, og klar til redigering

Smile

Der kom da et par spørgsmål til Big Smile

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:53

Jeg har prøvet begge.

Dansk: Bedre kommunikation, eller lad mig sige nemmere.

Udenlandsk: Meget billigere, men kan blive svært at kommanikulikere, med mindre du finder den helt rigtige. 

Priser:

Dansk: ca: 500 kr/t

Udenlandsk: 200  kr/t (kan fås billigere)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01

Kommunikation? Hvad mener du med det? At de har et andet sprog, eller noget med netværket?

Og WAUW, de priser der Surprise Er det i timen??? 

Og hvad er jeres erfaring med http://wordpress.org/hosting/ Den der bluehost koster kun ca. 4 dollars om måneden Big Smile

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 01:02

DoubleT:
Med hensyn til web host; hvor mange penge koster det ca. om måneden? Bare for, at jeg kan sammeligne priserne Stick out tongue

Hm, meebox betaler du 10 kr pr. måned. Men det kommer an på hvor stort det du skal lave, altså hvor meget det fylder.

DoubleT:
Og hvis man køber et domænenavn hos sin web host, ejer man så domænenavnet? Selvom hvis man dropper web hosten?

Jep gør du.

DoubleT:
-Download webbureau

Hmm.. et webbureau er en arbejdsplads. Ligesom en Tømrer. Ikke noget man downloader :) det er et firma man hyre til arbejdet.

... 

Det forgår sådan så. Du køber Domæne + Host. Også får nogen til at lave hjemmesiden for dig.

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 01:03

DoubleT:
Kommunikation? Hvad mener du med det? At de har et andet sprog, eller noget med netværket?

Skulle du ikke bruge en programmør?

DoubleT:
Og WAUW, de priser der Surprise Er det i timen??? 

Ja det er bestemt ikke billigt at få andre til det.

DoubleT:
Og hvad er jeres erfaring med http://wordpress.org/hosting/ Den der bluehost koster kun ca. 4 dollars om måneden Big Smile

Jeg ville ikke vælge en udenlandsk host. Vælg en dansk, også med henblik på SEO.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14

Internexus:

DoubleT:

Jep gør du.

Jeg har lige været inde på meebox.net og søge lidt på domænenavne. Da jeg endelig fandt et, stod der hvor lang tid, jeg ønskede at registrere det? 

Og nej, jeg har ikke brug for en programmør. Det kan man jo klare fint selv, ik? Det er jo bare at skrive et par artikler og reklamer, ik?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:15

Vent, mener du, med programmør et webbureau??

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 01:19

DoubleT:
Vent, mener du, med programmør et webbureau??

Hos et Webbureau er der ansat Programmøre. - Jeg tror ikke du ved hvad et Webureau er. Prøv at gå ind på NoZebra.dk det er et Webbureau.

Ja et domæne skal betales pr. år. Og nej det kræver at man kan opsætte en side. En forside. Noget CSS. 

Kig evt lidt på Wordpress, som er et CMS baseret hjemmesideprogram.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)