Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis retur - det nye sort?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg synes at flere og flere webshops reklamerer med "Gratis returret" og lignende fraser.

Er det ikke bare den lovpligtige 14 dages returret det bliver brugt som et sllingpoint her? Hvorfor er det lige pludselig blevet så moderne at nævne det i store grønne typer?

Jeg ved dog at nogle sites tager penge for at kunden fortryder købet og returnerer varen, men det er vist lige lovlig smart...

Nogle giver faktisk gratis returfragt, i form af fragtlabels, men det er ikke disse webshops jeg mener.

Mvh. Søren Larsen, www.hunde-foder.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på at Gratis Retturret ikke bare betyder det at de betaler portoen, som ikke er et krav? Lyder da underligt at skrive Gratis Returret og kunden så skulle betale for det i form af porto.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle man tror - men det er ikke tilfældet. Jeg har checket en 4-5 eksempler i dag og der var intet i betingelserne om at de betalte returforsendelsen. Det er jo heller ikke gratis returfragt men gratis returret de reklamerer med.

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Larsen:

Det skulle man tror - men det er ikke tilfældet. Jeg har checket en 4-5 eksempler i dag og der var intet i betingelserne om at de betalte returforsendelsen. Det er jo heller ikke gratis returfragt men gratis returret de reklamerer med.

Enten er det en skrivefejl, eller også er det direkte vildledning. Men gratis returret, det er der ikke noget, som hedder. Returret er lovpligtigt i EU, og så kan man ikke bare sætte gratis foran...

Men flere og flere shops tilbyder gratis returfragt, hvilket vil sige, at de betaler alle udgifterne i forbindelse med returneringen eller ombytningen af varen. Dvs fragt ud til kunden, men også fra kunden og retur til firmaet...

Om det er det nye sort? Det tror jeg næppe. Når mange gør det, så bliver det bare en standard ting meget hurtigt, og så forsvinder "sort" fidusen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 68
Fra  HoniDoo ApS. Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set det flere gange ved tøjbutikker som fx SmartGuy.dk og Zalando.dk. Og der er tale om, at hvis du ikke kan lide farven, størrelsen, formen eller noget helt fjerde, så kan du printe en returseddel ud på deres hjemmeside (nogle butikker sender også bare en returlabel med) og returnere den kvit og frit - de overfører pengene til din bankkonto.

Der er måske lidt "den nye sort" i det, men det er også et rasende godt argument for potentielle købere, at hvis de ikke kan passe/lide tøjet, så kan det bare returneres igen, uden det har kostet en krone. 

Det med at man kan prøve uden at det koster noget, er vel nærmest det eneste punkt en fysisk tøjbutik har tilbage at slå på i forhold til netbutikker - måske udover en personlig betjening. 

Butikkerne skal i forvejen tage varer retur inden for 14 dage, så den eneste reelle omkostning de har ved det er portoen for returforsendelsen, og da antallet af pakker dagligt hos nogle af disse store spillere er svimlende højt, har de nok en tilsvarende svimlende lav porto-aftale med Post Danmark. Og når avancen på varerne de sælger i forvejen er super høj, er der god ræson i, at det er "det nye sort" Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener kun der er gratis ombytning hos Smartguy, men det kan man omgå ved at bede om at få ombyttet til en størrelse de ikke har på lager, så indsætter de nemlig hele beløbet på din konto, uden at fratrække returfragten.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 68
Fra  HoniDoo ApS. Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, Nicolaj. Du har sikkert ret. Mine friskeste erindringer var fra Zalando, og der gør de det på den anden måde Smile

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er præcis det jeg var ude efter, Fashion-Seller, om det er vildledning.

Seneste eksempel jeg så er denne shop (ikke for at hænge den ud - det var bare den sidste jeg så gratis returret på)

blacksnow.dk

Oppe i toppen til højre: Gratis returret

Fra deres betingelser: "Du har 14 dages fortrydelsesret,"... "Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os"

Så der er jo ikke tale om noget som helst gratis retur, anden end det lovpligtige returret på 14 dage.

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige den du henviser til søren er lidt speciel...

når man klikker på linket står der "vi betaler returfragt" , men under betingelser står det modsatte :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden har ikke ret til gratis returporto/returomkostninger ved fortrydelse af køb i en webshop - derfor er det en reél konkurrenceparameter.

MVH

Micahel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)