Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1-click installation, med senere overførsel til andet domæne.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg står og skal starte noget om en måneds tid, men vi mangler et navn til vores firma. Jeg havde dog tænkt mig at øve mig i at opsætte WP og en webshop, måske endda opsætte det hele til virksomheden på et domænenavn jeg bare vælger til at teste på. Hvis jeg sætter hele hjemmesiden op og vil overfører det over til et nyt domæne navn, er det så bare at downloade "skidtet" via FTP også ændre i den fil som hedder "WP-config" til den nye database o. lign. eller er der mange flere ting, som skal ændres, som vil gøre alt sammen meget kompliceret ?

mvh.

jvk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er 1-click installer på webhotellet, som du også kan bruge til fremtidig core opdatering, er det bedst at lave en 1-click installation på det ny domæne, slette filer og databaseindhold.

Herefter kopier du filer via ftp, og tager en backup af den midertidige database og indlæser den i den nye database.

Herefter retter du config-filen.

Det er en god idé at passwordbeskytte det midlertidige domæne. Så slipper du for at google indekseret det og giver dig problemer med duplicate content.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne måske være en idé at kigge på fx Backupbuddy, der både agerer som backup-plugin, og samtidig gør det super nemt at migrere til anden server + domænenavn.

Den opdaterer fx alle dine links til det nye domæne. Hvis du ikke er lige at stiv i SQL, kan det være en smart måde at lave flytningen. Der følger nemlig en installations-guide med, som guider dig gennem flytningen. En stor gruppe af mine kunder har BackupBuddy kørende på deres sites.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)