Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smart: Send dine konkurrenter i fængsel, pr. 1. marts

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 7 person

Endnu et nyt stikker tiltag er faktisk slet ikke så dumt, hvis du er lidt kreativ. Det drejer sig om karteldannelse.


Jf. denne artikel, kan karteldannelse straffes med helt op til 6 års fængsel, pr. 1. marts. Jeg skal slå fast at jeg er imod karteller, men jeg er lige så meget imod et stikkersamfund.


Jeg kender ikke lovteksten til denne lov, så det er på et meget sparsomt grundlag, at jeg konkluderer følgende:


Kontakt dine nærmeste konkurrenter, tag gerne dem allesammen, og se om du ikke kan få aftalt nogle faste priser, og håb på at de synes det er en god idé. Derefter skynder du dig at melde kartellet, da den første stikker slipper for straf. Eftersom du har været en del af et klamt kartel, har du naturligvis sørget for at have den nødvendige dokumentation. Og bum, så er konkurrenterne sat ud af spillet.


Det er selvfølgelig med den risiko, at der er en der stikker før dig. Men sker det ikke, står du tilbage i en meget gunstig position. Det er sgu værd at tage chancen Big Smile


(Ironien var ikke så tydelig som jeg selv troede. Du skal selvfølgelig ikke tage dette for andet end en lidt sarkastisk kommentar til at man kan slippe straffrit for at tjene penge på at deltage i et kartel, hvis man bare er den første stikker)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

sku snart bedre hvis vi gik tilbage til de 10 bud

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Det er selvfølgelig med den risiko, at der er en der stikker før dig. Men sker det ikke, står du tilbage i en meget gunstig position. Det er sgu værd at tage chancen Big Smile

Nu er jeg ikke jurist, men jeg er overbevist om at det er ulovligt at opfordre andre til at begå ulovligheder - og karteldannelse er ulovligt og moralsk forkasteligt.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Hauthorn Boisen:
Nu er jeg ikke jurist, men jeg er overbevist om at det er ulovligt at opfordre andre til at begå ulovligheder

Ja, det er klart. Men hvis du er den første der melder kartellet, burde der ikke være nogen problemer :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er din opfordring til ulovligheder, som er ulovlig. Jeg ved ikke om din fidus er det, men jeg tror det er en god idé at rette dit indlæg.

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Indgår tandlæger så i karteldannelse? :)

Mener, at de i hvert fald i Horsens, kører med nøjagtig samme priser over det hele :)

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Christoffer Hauthorn Boisen:
Nu er jeg ikke jurist, men jeg er overbevist om at det er ulovligt at opfordre andre til at begå ulovligheder

Ja, det er klart. Men hvis du er den første der melder kartellet, burde der ikke være nogen problemer :o)



Næh, men din konkurrent kunne melde dig for at ville danne et kartel, hvis de ikke går indfor det har du opfordret folk til ulovligheder.

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha hah… jeg tror næppe reglerne er så simple, men lad os nu sig at de var.

- Hvad sker der når dine konkurrenter peger på dig, som værende stifteren af denne karteldannelse? Eller en af de mest aktive medlemmer?

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Andersen:

Indgår tandlæger så i karteldannelse? :)

Mener, at de i hvert fald i Horsens, kører med nøjagtig samme priser over det hele :)

I forhold til lige præcis tandlæger ved jeg, at deres priser reguleres af staten. De mere krævende behandlinger kan de selv prissætte, men ved de mest almindelige og basale behandlinger er der opsat grænser for, hvor mange penge de må forlange, at deres patienter skal betale.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Hauthorn Boisen:
Det er din opfordring til ulovligheder, som er ulovlig. Jeg ved ikke om din fidus er det, men jeg tror det er en god idé at rette dit indlæg.

Nå på den måde.

Det skal bare tages som sjov. Den "plan" jeg lægger her er tydeligvis meget tynd, og ville med stor sandsynlighed give bagslag, så det skal man selvfølgelig ikke gøre.

Jeg synes bare at det er lidt sjovt (og lidt ulækkert) at man kan få lov til at deltage straffrit i et kartel, hvis man bare er den første stikker.

Thomas Sejersen Leerbeck:

Ha ha hah… jeg tror næppe reglerne er så simple, men lad os nu sig at de var.

- Hvad sker der når dine konkurrenter peger på dig, som værende stifteren af denne karteldannelse? Eller en af de mest aktive medlemmer?

Det kræver vel at de kan dokumentere at det var dig der var bagmanden. Det er der måder at sikre sig mod Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)