Endnu et nyt stikker tiltag er faktisk slet ikke så dumt, hvis du er lidt kreativ. Det drejer sig om karteldannelse. Jf. denne artikel, kan karteldannelse straffes med helt op til 6 års fængsel, pr. 1. marts. Jeg skal slå fast at jeg er imod karteller, men jeg er lige så meget imod et stikkersamfund. Jeg kender ikke lovteksten til denne lov, så det er på et meget sparsomt grundlag, at jeg konkluderer følgende: Kontakt dine nærmeste konkurrenter, tag gerne dem allesammen, og se om du ikke kan få aftalt nogle faste priser, og håb på at de synes det er en god idé. Derefter skynder du dig at melde kartellet, da den første stikker slipper for straf. Eftersom du har været en del af et klamt kartel, har du naturligvis sørget for at have den nødvendige dokumentation. Og bum, så er konkurrenterne sat ud af spillet. Det er selvfølgelig med den risiko, at der er en der stikker før dig. Men sker det ikke, står du tilbage i en meget gunstig position. Det er sgu værd at tage chancen (Ironien var ikke så tydelig som jeg selv troede. Du skal selvfølgelig ikke tage dette for andet end en lidt sarkastisk kommentar til at man kan slippe straffrit for at tjene penge på at deltage i et kartel, hvis man bare er den første stikker) |
sku snart bedre hvis vi gik tilbage til de 10 bud