Hello fellow Amino medlemmer Jeg skal i forbindelse med min HG Uddanelse skrive min Afsluttende Fag opgave, og har i den forbindelse valgt at skrive om eksport til kina. Jeg er Handelselev i produktions virksomheden Sofie Schnoor A/S der producere sko, tøj og accessories til både voksne og børn. ( www.sofie-schnoor.com) Vi er ikke til stede på det kinesiske marked endnu og dette er en af de udfordringer vi står overfor i de kommende år, dette er derfor emnet jeg vil skrive om i min opgave. Jeg går efter topkarakter hver gang jeg laver en opgave, så jeg vil gå, så meget i dybden med det som muligt og udforske alle hjørner af det kinesiske marked, herunder kultur, traditioner, hieraki, ideolgier og principper Derfor vil jeg finde nogen personer herinde der har erfaringer med det kinesiske marked og har haft succes med deres foretningseventyrer i dette boomende marked. Jeg leder efter folk der har god erfaring fra den virkelige verden, folk der vil interviewes og folk der generelt har guldkorn til dette export marked Med venlig hilsen Aske Eriksen |
Hej Aske,
Eksportrådet har en gang i mellem nogle arrangementer /Konferencer om eksport til Kina. En del virksomheder bliver inviteret til at dele deres erfaringer og viden om dette emne. Hold bare med deres næste arrangement og du kan stille spørgsmål direkte til alle deltagere, evt. handels og investerings minister.
DI (Dansk Industri) arrangerer også studietur til Kina. Kigge på deres hjemside og du kan måske komme med, så kan du lære rigtig meget af det.
Jeg er Kineser, og jeg kan give dig nogle råd om kinesisk kultur, traditioner, hieraki, ideolgier. Når du har et konkret spørgsmål, bare skriver.
Mvh,
Anne Z.