Hej Aminoer. En ven og jeg har en drøm om at åbne vores egen sportsbar i det område vi bor i og vi syntes selv vi har et stort netværk. Området mangler virkelig en sportsbar og der er ingen af samme slags i nærheden. Tilladelser og alt det er vi bekendt med og vi har en revisor tilknyttet til regnskab. Vi er godt klar over at når man kun er 2 så skal der arbejdes hårdt og længe hver dag Og jeg har lidt forskellige spørgsmål. Hvilken selskabsform vil være mest fordelagtig for min ven og jeg selv. Vi skal begge stå lige meget for baren og køre det 50/50. Og selvfølgelig klare 50% af startkapital selv.... Hvor stort skal startkapital være. (Huslejen ligger på omkring 15000,-) Vi har en plan om at bygge baren selv og fjernsyn til at vise sporten på har vi selv skaffet. Kan man med fordel leje/lease sine spillemaskiner og lign, eller vil køb være den bedste løsning.? Hvis man feks har Royal som leverandør af drikkevarer kan man så få dem til at stille fadølsanker, glas osv til rådighed? eller kan man leje det af dem? Er der regler for konkurrencer med sponsorgaver? Hvis vi finder en investor, hvad kan vi så forvente at investoren vil sige/ have ud af det? |
Danilo:Hvilken selskabsform vil være mest fordelagtig for min ven og jeg selv. Vi skal begge stå lige meget for baren og køre det 50/50. Og selvfølgelig klare 50% af startkapital selv....
Umildbart et ApS, derved slipper i for I/S-ulempen om at man hæfter for hinanden. I skal alligevel skyde mere end 80.000 i projektet.
Danilo:Hvor stort skal startkapital være. (Huslejen ligger på omkring 15000,-) Vi har en plan om at bygge baren selv og fjernsyn til at vise sporten på har vi selv skaffet.
Det siger dit budget dig vel ;-) Det er svært at svare på, uden at vide hvad i ellers skal have.
Danilo:Kan man med fordel leje/lease sine spillemaskiner og lign, eller vil køb være den bedste løsning.?
Det afhænger af din kapital.
Danilo:Hvis man feks har Royal som leverandør af drikkevarer kan man så få dem til at stille fadølsanker, glas osv til rådighed? eller kan man leje det af dem?
Man køber det.
Danilo:Er der regler for konkurrencer med sponsorgaver?
Alle konkurrencer med en værdi over 200,- skal beskattes med x% (Tror det er 15%)
Danilo:Hvis vi finder en investor, hvad kan vi så forvente at investoren vil sige/ have ud af det?
Profit.