Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. holding firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino brugere

Jeg har brug for jeres ekspertise inden for virksomhedsopstart.

Jeg har kigget længe på hvad et "holding" selskab er osv. Men kan I ikke hjælpe mig med at uddybe lidt mere om det?

Hvordan opstarter man et holding firma? Hvad indebære det at opstarte sådan et? Koster det noget at oprette et holding firma?

Og et sidste spørgsmål, koster CVR noget når man skal opstarte firma generelt samt skal der afgives et beløb til opstart af holding firma til SKAT?

Mvh

Hans Peter Poulsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32

Helt basalt kan du har noget ud af at læse tråden om at starte virksomhed - fremgangsmåde og moms går meget på personlig virksomhed men dækker også dine spørgsmål: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html

Det ville ha lettet hvis man kendte dit formål med at stifte et holding men:

Holding er overordnet et selskab der ejer et andet selskab, ofte rettigheder og generelt finansielt kontrollerende. Normalt er holding ikke driftselskab og af samme grund normalt ikke momsregistreret, men det er ikke et krav.

Det mest almindelige er et ApS Holding som ejer et driftselskab som er momsregistreret (eller senere flere driftselskaber) For at stifte et ApS kræves en indskudskapital som er din og som svarer til at ha penge i aktier, du kan sælge dem eller du kan få dem igen hvis du lukker.

Man kan også bruge egne værdier som ApS kapital ved stiftelsen. Det hedder apportindskud og her skal værdien bekræftes af en revisor, der med sin bekræftelse påtager sig et ansvar, hvis det siden viser sig, at det ikke var 80.000 værd. En stiftelse som apportindskud er derfor kompliceret og koster mere, alene grundet revisors ansvarspåtagelse. 

Vil du ha et holding selskab, så kan du stadigt nøjes med EN gang 80.000 kr - for så har du 80.000 kr kapital i drifts aps og et holding som ejer drifts ApS og derved har samme 80.000 kr i kapital. Du kan ku ha ET drifts ApS for disse 80.000 kr inkl. holding.

Stiftelsen KAN man lave selv på virk.dk men grundet den låste konto og udarbejdelse af vedtægter (standard) og ejerbog m-m- bruger de fleste en advokat eller revisor, og det vil koste et sted mellem 1.500 til 4.000 kr typisk. Det kan gennemføres på få dage

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:04

Hej John,

Tusind tak for dit svar, det hjalp mig meget.

Jeg kommer til at starte et driftselskab under et holding selskab, nemlig et pladeselskab. Kender du til nogle særlige regler om stiftelse af pladeselskab under holding m.m.?

Jeg gik ind på virk.dk for at se om det var muligt at få oprettet et holding selskab online, men kunne ikke finde det.

Ved du hvor man kan finde det på siden?

På forhånd tak

Mvh

Hans Peter Poulsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan anbefale dig at skrive en mail til Jacob Tøjner fra http://www.ditselskab.dk/  Jeg er igang med at bruge ham da jeg selv skal have lavet holding og datterselskab.  Han snakker et sprog der kan forstås af de fleste, og priser kan du allerede se på forsiden.

Jeg ville ikke spare pengene på at blive hjulpet igang hvis du alligevel skal bruge 80000kr i indskud. Mon ikke også de kan betale noget af udgiften til advokat.

Som der bliver nævnt i tråden af Cookie så få læst nogle af alle de gode blogge. Det lyder som om du ikke har læst noget som helst selv. Det skal du! Ellers kan det være svært at forholde dig  (kritisk) til de ting du bliver "belært" om

Vh Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)