Nu er jeg ikke nogen SEO-ekspert, men udfra hvad jeg kan se, så er det med forsiden i rangerer højest med det søgeterm :) Og det ville være helt forrykt at redirecte forsiden til en underside, i jeres tilfælde! :)
Anbefaler; Arbejd på at at få den specifikke kategori højere op.
Tilføjelse 15 minutter senere:
"Den side som indeholder flest d-xel bukser er denne: http://www.betweens.dk/shop/jeans-312c1.html
Hvis du nu ændrer titletaggen fra <title>Jeans</title> til <title>D-Xel bukser - Find billige D-Xel Jeans her</title>, og du skriver en bedre meta beskrivelse - Så BØR du altså rangerer riimelig højt med det ord, på den side :)"
De søger på D-xel bukser og kommer til en forside og skal selv finde frem til dem. Man har 2 sek til at vise kunden at vi har det de gerne vil have, ellers springer de tilbage til googles søgeliste igen?
De søger på D-xel bukser og kommer til en forside og skal selv finde frem til dem. Man har 2 sek til at vise kunden at vi har det de gerne vil have, ellers springer de tilbage til googles søgeliste igen?
Hej Betweens,
Du har 100% ret i at du har 2 sekunder til at fange en besøgendes opmærksomhed... :) Men det er da forrykt at sende ALLE dem der lander på forsiden, og vil jeans siden? :) Det var det jeg mente med det...
Der er umiddelbart en del ting som kan rettes i forhold til forsiden titler og meta beskrivelser - Det er så hvad det er... :) Men jeg synes klart at hvis du gerne vil rangerer højere på det ord, hvor folk skal lande direkte inde på jeans siden, så er det altså den specifikke kategori-side som du skal have ændret titler, og meta beskrivelser på.
Jeg vil selvfølgelig ikke redirecte alle der lander på forsiden til jeans siden. Det var om man kunne redirecte dem som lige nøjagtig havde søg på D-xel bukser, på google, til vores jeans side.
Ved ikke om det er mig der har formuleret det dårligt.
Ja vi halter utroligt meget mange steder. Skyldes en fejl min chef lavede, som slettede alt content på siden.
Ved ikke om det er mig der har formuleret det dårligt.
Du har bare misforstået Googles arbejdsmetoder :P
Google har lagt jeres forside op på forsiden, fordi den indeholder en del D-xel i metabeskrivelsen, og denne med højest sandsynlighed har stærkere linkprofil end den side I faktisk ønsker op på D-xel. Hvis I skal have den rigtige side op i Google på det søgeord, skal I arbejde på SEO'en for det pågældende URL. Laver I en redirect med det der er nu, ender de som der blev nævnt, på jeans siden. Men det vil alle andre også gøre.
Mit bedste bud er, at kaste lidt penge i, at få en SEO kyndig til at fikse det for jer. SEO kan hurtigt blive en dyr affære i starten, men betaler sig ofte rigtig godt ind igen, hvis det bliver gjort ordentlig.
Det var om man kunne redirecte dem som lige nøjagtig havde søg på D-xel bukser, på google, til vores jeans side.
Jeg vil anbefale dig at lave deciderede landpages til de forskellige mærker. Og så lave et link fra forsiden til hver mærke/underside, f.eks. fra de ikoner/logoer i har i bunden af forsiden.
Som det er nu, har i en søgefunktion (fra toppen af siden), hvilket er noget sværere at arbejde med.