Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er man Ekspert?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har de seneste par måneder læst flittigt inde på Amino, og studser over en "flere" ting... :)

- Hvornår er det egentlig ok at kalde sig selv for ekspert? Og her tænker jeg især på alle de der SEO-ekspert? Der dukker nærmest 1-2 frem hver dag synes jeg? Det er det samme med facebook-eksperter, AdWords og konverteringsoptimerings-eksperter...?

Bør man ikke have arbejdet med det i et par år, eller fem, før man bruger sådan en titel egentlig?

- Hvad synes i?

- Anders

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ser du fjernsyn det er det samme der de flyder med folk der ved lidt om alt og ihvertfald har en mening der passer til indslaget og ved men lidt om alt er man åbenbart ekspert i alting så tror det er en udvikling i samfundet

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 10:50

Hej Anders.

Kan man overbevise andre om at man er ekspert, så er man det jo i deres øjne. 

Man kan så have en etisk diskussion om hvad der er rigtig og forkert og god moral osv.

Men i salgs øjemed så er man jo ekspert når man kan levere noget som andre konstruktivt kan bruge til noget, eller ihvertfald har opfattelsen af at de kan ;)

Mvh

Roar

Tilmeldt 19. Feb 13
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 10:56

Hej Roar,

Principielt har du jo sådan set ret jo :) Men det gør det ikke mindre irriterende?

16 år gammel

Startet på 3-5 måneder siden.

Har måske/måske ikke 2-3 hjemmesider

Ved at man skal skrive gode Titletags, meta desc. h1, h2, h3, også onsite linkbuildig

= SEO ekspert? :)

Dem der er lidt bedre har også forstand på keyword density, og linkbuilding strategi = Hvad er de så? :) Seo-Profeter? hehehe

Hvad er det jeg prøver at sige? = Der er ikke sååå mange ting at vide om KUN seo egentlig.. :) Så svært er det heller ikke.. Men at man flasher med at man er ekspert, fordi at man har styr på et par termer..? tjaa.. :)

- Ps. jeg smiler fra øre til øre, mens jeg skriver alt det her.. Og håber ikke at der er nogen derude som bliver fornærmede over min tråd :)

- Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Det er et dobbelt fænomen. Dels det simple, at hvis man kalder sig ekspert er det nemmere at få respekt mener mange - MEN der er også et meget kendt fænomen som man kan kende lidt fra sig selv.

Basalt set hedder det 14 DAGES EKSPERT. Det bliver vi alle let - vi går fra slet ikke at kunne noget, til efter 14 dages sommerlejr om håndbold - at være håndboldekspert - efter 14 dage med egen hjemmeside, uden at ha crashet den, til at være hjemmesideekspet - efter 1 gang at ha haft en ansat - at være ekspert i personale og HR osv.

Det er ret farligt ind imellem, også for en selv. Man kan komme galt af sted som 14 dages ekspert på den røde løjpe eller i køb og salg af hedgefonds - 

Gør som du gør, brug din skepsis - og de som virkeligt er eksperter, og som måske er nogen du skal købe noget fra - de kan altid bevise deres status gennem referencer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 13
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 12:10

Hej John,

Tak for det fine indlæg, og tak for et godt fyldestgørende svar.

Jeg kan se på antallet af indlæg som du hare skrevet, at du er en hærdet Amino :) Kan du egentlig sige noget om hvordan du oplever at det har udviklet sig til "det her" de seneste par år?

Det vil sige, oplever du at det forekommer oftere nu, end for 1-2 år siden f. eks?

- Anders

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:15

Alle kan blive ekspert idag =

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. Feb 13
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 12:24

Hej Michael,

Tak for en ved video :) Den havde jeg overset...

Jeg synes ellers at jeg har været god til at følge med i alle Martins videoer...

- Anders

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 12:24

Jeg hørte på et  tidspunkt en professor fra Aalborg universitet udtale sig om emnet på TV. Det var i forbindelse med debatten om hvorvidt medierne brugte for mange "eksperter" til at udtale sig om alt muligt. Men hans mening var, at du først selv bør kalde dig ekspert når du kan kalde dig "antik" (Altså efter 25 års erfaring). Det holder så ikke ret meget indenfor internet generelt, da internettet knapt har 25 år på bagen. Skype-TongueOut

Min holdning er lidt den, at man skal passe på med at kalde sig selv ekspert, det er op til andre at vurdere om man er det, eller ej. Yes

Og hvad er definitionen af en ekspert egentlig? En som ved mere indenfor sit felt end andre? Jamen hvad så når eksperterne er uenige? Skype-TongueOut

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

EasyCarCare:
Kan du egentlig sige noget om hvordan du oplever at det har udviklet sig til "det her" de seneste par år?

Generelt tror jeg der er flere nye iværksættere, specielt blandt helt unge - idag i forhold til for 10 år siden. Det skaber givet flere der hurtigt føler sig som eksperter.

Det hænger lidt sammen med, at tidligere var man flaskedreng eller havde noget om eftermiddagen hos købmanden eller Føtex, men nu har mange ret stort computerkendskab og nært forhold til den, ofte via spil, og så gider man ikke ha nogen over sig

Samtidigt man kan læse om andre unger der laver affiliate, webshops og andet, som kan styres hjemmefra, startes uden stor kapital, og med det samme give momsfradrag for den ønskede computer.

Det er lidt som når Danmark har succes i ishockey, så spiller langt flere ishockey - det breder sig med den slags.

Jeg opfatter det ikke som noget negativt, snarere tværtimod. Der er selvsagt negative effekter, når folk ind i mellem kaster sig ud fra 10 meter vippen uden at kunne svømme. Jeg har slået til lyd for gratis iværksætterkurser om skat og moms og pligterne til regnskab - finansieret af det offentlige (tænk hvad der laves af arbejdsløse-kurser) - bare 3 aftener a 3 timer eller en hel søndag - uden eksamenskrav, men krav om fuld deltagelse - som bilag der skulle med ved alle CVR ansøgninger.

For en god del nye går det ikke. De kører det over nogle år og får så bøvl med moms og skat, og/eller synes det giver alt for lidt, men for nogle, og her kommer det helt positive - lykkes det. De lukker måske den lille shop MEN har fået mod på andet og mere som selvstændige. De går måske ud i det "pulveriserende" erhvervsliv først, men vender så tilbage til det selvstændige iværksætter liv.

Jeg tror på, at de mange "eksperter" idag vil betyder flere iværksættere frem over. Eneste anke er, at så voldsomt mange af disse, er så utroligt fokuserede på at sælge her i landet, og sælge noget vi skal købe i Kina basalt set, og det hjælper ikke fedt på os som land og vores evne til at varetage generel velfærd. BARE NOGEN FLERE TURDE UDVIKLE SIG MOD EKSPORT

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)