Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder laver ikke noget når jeg ikke er der.

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvad er det du vil opnå, vil du fyre eller vil du havde effekt, hvad motiver dig til at udføre arbejdet og hvor ligger glæden, der er pisken og så er der guleroden virker på alle (æsler eller muldyr der skal igang) held og lykke  

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fyr hende! Der er masser af dygtige folk der gerne vil passe det arbejde de får løn for at passe.

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 54
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra hvad du skriver syntes jeg det er tydeligt hendes motivations niveau er lig nul.

Ønsker du dog ikke at fyre hende skal du motivere hende og få hende til at forstå alvoren, brug "far er ikke sur, far er skuffet".

Forklar hende at du havde forventet mere af hende, og at det er essentielt for dig at hun gør sit arbejde ordenligt, som minimum bare gør det overhovedet.

Lig ud med at sige at du ikke ser samarbejdet fortsætte med sådan en opførsel, og begynd derefter på medarbejder snakken som overstående.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er en meget sur ting du står med, du føler et godt venskab med din kvindelige ansatte, og derrfor ret belkemt emd at give kraftige advarelser eller en direkte fyrring.

Hvad med at lave en bonus ordning, som kan få hende op at stolen, nu kender jeg ikke dit firma, men det projekt jeg arbejder på, der er indregnet en bonusordning til alle medarbejder som kan give helt op til 250.000 kr før skat om året, men det kræver at de ansatte giver den en på hatten og holder deres fokus på opgaverne.

det første delmål du kunne sætte dig er at få lavet en direkte arbejdsbeskrivelse til hende, der efter en personalehåndbog, og til sidste komme med den stor gevinst, en bonus ordning, så ved hun 100 % hvad du forventer dig af hende og du har det pågældene materiale til den næste gang du skal ansætt en ny medarbejder enten fordi du er nød til at fyrre hende du har i dag eller fordi de ting har gjort hende så meget mere effektiv at dit firma vokser af den grund, bare lige et par hurtige tanker.

Venligst

René Buch

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Til jer der bare skriver "FYR HENDE!" vil jeg sige, at jeg er glad for at jeg ikke arbejder i jeres virksomheder! Sikke da en stemninger der må være, der må være godt med frygt på kontoret, for hvis en gør noget forkert, ryger vedkommende vel ud hurtigere end han/hun kan nå at forklare sig.

En god arbejdsgiver løser problemer, eller forsøger at løse dem, i dialog med medarbejderne, istedet for at løse det med gråt papir. Ofte er problemer på arbejdspladsen jo et udtryk for at lederen ikke gør sit job godt nok. I dette tilfælde hvor der er en mand plus en medarbejder, kan jeg sagtens forestille mig at der i en travl hverdag ikke er meget tid til at være leder. Derfor kan strukturer, faste arbejdsgange og ugentlige planlægning måske være en løsning.

Det kan jo godt ende med at det bedste er at fyre hende, men siden hun er god nok når du er der, tror jeg at det er noget der kan løses. Giv det en chance, og brug evt. en medarbejder udviklings samtale, eller hvad nu det hedder, som undskyldning for at tage en snak om opgaverne, hendes ønsker, dine ønsker, hendes indsats, din indsats, arbejdsformen, fremtidsplaner etc.

Mvh Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:

Til jer der bare skriver "FYR HENDE!" vil jeg sige, at jeg er glad for at jeg ikke arbejder i jeres virksomheder! Sikke da en stemninger der må være, der må være godt med frygt på kontoret, for hvis en gør noget forkert, ryger vedkommende vel ud hurtigere end han/hun kan nå at forklare sig.

En god arbejdsgiver løser problemer, eller forsøger at løse dem, i dialog med medarbejderne, istedet for at løse det med gråt papir. Ofte er problemer på arbejdspladsen jo et udtryk for at lederen ikke gør sit job godt nok. I dette tilfælde hvor der er en mand plus en medarbejder, kan jeg sagtens forestille mig at der i en travl hverdag ikke er meget tid til at være leder. Derfor kan strukturer, faste arbejdsgange og ugentlige planlægning måske være en løsning.

Det kan jo godt ende med at det bedste er at fyre hende, men siden hun er god nok når du er der, tror jeg at det er noget der kan løses. Giv det en chance, og brug evt. en medarbejder udviklings samtale, eller hvad nu det hedder, som undskyldning for at tage en snak om opgaverne, hendes ønsker, dine ønsker, hendes indsats, din indsats, arbejdsformen, fremtidsplaner etc.

What he said..! Yes

Jeg er næsten rystet over de mange "benhårde" chefer der åbenbart er derude. Men det må være det med rundsavene på albuerne igen... Eller også er det jyden i mig.

Jeg ville ta' en snak med hende, som så mange fornuftige før mig har sagt, men drop overvågningen. Kom med en lidt mere frisk indgangsvinkel, som eks. at du har bemærket dig at flere har henvendt sig til dig omkring jeres manglende telefonsvar. Et eller andet i den dur...Om hun har nogle forventninger til firmaets vækst. Om hun er glad og tilfreds med at være der..

Og så skal man jo også lige huske på at ingen medarbejder kan være effektive 100% af arbejdstiden. Jeg selv kører (og har, hvis du spørger min tidligere chef) efter 80/20-modellen. Arbejde 80% - lave andet 20%. Til de unge, nybagte chefer derude: Husk det hedder en MEDarbejder, og er man en lortechef kan det hurtigt blive til en MODarbejder.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Jacobsen:

Til jer der bare skriver "FYR HENDE!" vil jeg sige, at jeg er glad for at jeg ikke arbejder i jeres virksomheder! Sikke da en stemninger der må være, der må være godt med frygt på kontoret, for hvis en gør noget forkert, ryger vedkommende vel ud hurtigere end han/hun kan nå at forklare sig.

En god arbejdsgiver løser problemer, eller forsøger at løse dem, i dialog med medarbejderne, istedet for at løse det med gråt papir. Ofte er problemer på arbejdspladsen jo et udtryk for at lederen ikke gør sit job godt nok. I dette tilfælde hvor der er en mand plus en medarbejder, kan jeg sagtens forestille mig at der i en travl hverdag ikke er meget tid til at være leder. Derfor kan strukturer, faste arbejdsgange og ugentlige planlægning måske være en løsning.

Det kan jo godt ende med at det bedste er at fyre hende, men siden hun er god nok når du er der, tror jeg at det er noget der kan løses. Giv det en chance, og brug evt. en medarbejder udviklings samtale, eller hvad nu det hedder, som undskyldning for at tage en snak om opgaverne, hendes ønsker, dine ønsker, hendes indsats, din indsats, arbejdsformen, fremtidsplaner etc.

Mvh Carsten

Nu har jeg haft over 150 medarbejdere under mig og ved alt om hvordan virksomhedskultur fungere.
Hvis han tager en samtale med hende, så ændre hun sig måske i 2-3 uger og ryger tilbage til samme spor. Når han så ansætter nr. 2, så ser nr. 2 at når katten er ude leger musene på bordet. Med andre ord, han får startet en virksomhedskultur, som gør at hans medarbejdere, ikke laver en skid, når han ikke er der.
I min verden er det at sidde og skrive sms'er imens firmatelefonen ringer, UTILGIVELIGT
Hvis hun kan sidde og kikke på en telefon som ringer, uden at tage den, kan hun sikkert også melde sig syg i tide og utide, uden at føle skyld over at han betaler, når hun pjækker.

Havde jeg set de overvågningsbilleder, ville jeg have sagt til hende at jeg desværre ikke havde råd til at have hende mere og hun derfor var fyret.

Man har ikke råd til som iværksætter at have folk, som ikke laver deres arbejde.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl Lorberg:
Havde jeg set de overvågningsbilleder, ville jeg have sagt til hende at jeg desværre ikke havde råd til at have hende mere og hun derfor var fyret.

Hvis man så ansætter en ny medarbejder kort efter til samme funktion, så risikere du at få fagforening på nakken og det er ikke sjovt for en lille iværksætter.

Stig

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Carl Lorberg:
Havde jeg set de overvågningsbilleder, ville jeg have sagt til hende at jeg desværre ikke havde råd til at have hende mere og hun derfor var fyret.

Hvis man så ansætter en ny medarbejder kort efter til samme funktion, så risikere du at få fagforening på nakken og det er ikke sjovt for en lille iværksætter.

Stig

Hvis der ikke er nogen overenskomst og hun ikke er funktionær ansat, kan en fagforening ikke gøre ret meget, udover naturligvis at kræve en overenskomst.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej VVSmanden1

Du lever jo af at skabe strømmende forbindelser, så har du prøvet at direkte strømmende

samtale med hende ???

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)