Ærligt talt? Når du er en lille virksomhed betyder det rigtigt meget, at den medarbejder du har, også er interesseret i virksomheden, og ønsker også at den skal gro. Hvis din medarbejder ikke er villig til at yde den indsats der skal til, så bliver du nødt til at finde en ny. Selvfølgelig ville jeg til hver en tid altid tage en samtale med medarbejderen først, det kunne jo også være hun havde noget at sige som kunne bidrage konstruktivt til virksomheden som arbejdsplads?
Den bedste motivation er vel at fortælle hende, at du værdsætter det arbejde hun gør, når du er til stede, men at du ikke har råd til at lønne en medarbejder der ikke passer sit arbejde, når du er ude.
Måske går hun rundt i den illusion, at du ikke kan se om hun laver noget, når du ikke er fysisk til stede. Så er det tid til en alvorlig henstilling og en besked om, at det kan du altså godt. Og at du forventer af hende, at det blir anderledes fra nu af.
Ellers har du to valgmuligheder :
1. accepter at betale hende løn for at sidde på den nederste, polstrede del af ryggen.
ved hun at hun bliver overvåget ? hvis hun ikke ved det så lad endelig værd med at sige det for så vil jeg mene der er en god sag for fagforeningen
hun pisser på dig snak med hende og fortæl hende at der ikke bliver lavet en skid når du ikke er der og man arbejder i arbejdstiden og telefoner i sin fritid der kan selvfølig gøres undtagelser da du er et rimligt meneske
stil krav til hende giv hende en opgave og en deadline når hun den ikke stil spørgsmål kommer hun med dårlige svar ud af vagten det er din timeløn der falder når hun står stille
i et firma er der i min verden altid noget at lave som medarbejder og er der ikke er man jo faktisk overflødig så det burde være i hendes int at finde opgaver selv hvis der ikke lige er så meget at lav (igen det er der altid)
er du ikke mand for at sætte dine medarbejder på plads så lad vær med at have nogen for hvis de får for løs snor vil mange følge hendes eks STRAM OP