Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder laver ikke noget når jeg ikke er der.

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en mindre virksomhed med 1 medarbejder.

Problemet er at min medarbejder ikke laver noget, når jeg ikke er der.

Idag ringede jeg til firmatelefonen, men hun tog den ikke, da jeg ikke var der.

Da jeg endelig kom igennem sagde hun, at hun var på toilettet.

Men på overvågningen kunne jeg se at det var hun ikke og hun lavede ikke andet hele dagen end at sms.

Hvordan ville i reagere på det?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 20:23

Tag konsekvensen, du har ikke råd til som så lille virksomhed at betale løn til en medarbejder der ikke laver noget...

Enten det, eller også skal du prøve at motivere hende og få hende til at forstå at det ikke løber rundt hvis hun ikke bidrager...

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er ganske simpel send hende hjem, med en fyreseddel

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:27

Ja det var også min frste tanke at fyre hende, men det fungere ellers rigtig godt normalt.

Altså når jeg er der...

Hvordan ville i motivere en medarbejder til at lave noget, når man ikke selv er der?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

fortælle hende at du kan se hun ikke laver noget på overvågningen og at du overvejer at fyre hende

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ærligt talt?
Når du er en lille virksomhed betyder det rigtigt meget, at den medarbejder du har, også er interesseret i virksomheden, og ønsker også at den skal gro.
Hvis din medarbejder ikke er villig til at yde den indsats der skal til, så bliver du nødt til at finde en ny.
Selvfølgelig ville jeg til hver en tid altid tage en samtale med medarbejderen først, det kunne jo også være hun havde noget at sige som kunne bidrage konstruktivt til virksomheden som arbejdsplads? 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:33

Jeg ville fyre hende.

Hvis hun lyver og ikke laver sit arbejde, så ville jeg ikke kunne stole på hende fremover.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 20:36

Den bedste motivation er vel at fortælle hende, at du værdsætter det arbejde hun gør, når du er til stede, men at du ikke har råd til at lønne en medarbejder der ikke passer sit arbejde, når du er ude.

Måske går hun rundt i den illusion, at du ikke kan se om hun laver noget, når du ikke er fysisk til stede. Så er det tid til en alvorlig henstilling og en besked om, at det kan du altså godt. Og at du forventer af hende, at det blir anderledes fra nu af. 

Ellers har du to valgmuligheder :

1. accepter at betale hende løn for at sidde på den nederste, polstrede del af ryggen.

2. fyr hende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

vvsmanden1:
Men på overvågningen kunne jeg se at det var hun ikke og hun lavede ikke andet hele dagen end at sms.

Jeg ville passe på med at bruge overvågningen som begrundelse for fyringen.

Hvis din medarbejder er i fagforening, så risikere du at få en sag på halsen.

Stig 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

ved hun at hun bliver overvåget ? hvis hun ikke ved det så lad endelig værd med at sige det for så vil jeg mene der er en god sag for fagforeningen 

hun pisser på dig snak med hende og fortæl hende at der ikke bliver lavet en skid når du ikke er der og man arbejder i arbejdstiden og telefoner i sin fritid der kan selvfølig gøres undtagelser da du er et rimligt meneske

stil krav til hende giv hende en opgave og en deadline når hun den ikke stil spørgsmål kommer hun med  dårlige svar ud af vagten det er din timeløn der falder når hun står stille

i et firma er der i min verden altid noget at lave som medarbejder og er der ikke er man jo faktisk overflødig så det burde være i hendes int at finde opgaver selv hvis der ikke lige er så meget at lav (igen det er der altid)

er du ikke mand for at sætte dine medarbejder på plads så lad vær med at have nogen for hvis de får for løs snor vil mange følge hendes eks STRAM OP 

hilsen en der elsker at sætte folk på plads 

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)