Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal starte børnetøjsfirma men hvilken slags?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer! 

Jeg er ny herinde og har intet fået lagt på min profil endnu. Skal nok komme efter det. 

Jeg er i gang med at få produceret en lille kollektion af børnetøj i Indien som skal sælges via en webshop, der også er under konstruktion. Jeg skal beslutte mig for hvilken firma struktur jeg bør vælge. Overvejer enkeltmands eller Aps. Mit varelager vil bestå af ganske lidt. Ca værdi af 40.000 kr, så der er ikke de store risici forbundet ved projektet. Worst case scenario; jeg sælger det hele på bagagerumsmarked til produktions pris og får mine penge hjem. Hjemmesiden er der lidt udgifter ved og et par rejser til Delhi og lidt til en markedsførings konsulent. Grunden til jeg nævner disse ting er at jeg kan forstå udfra alt det jeg har læst herinde at man normalt vælger APS for at slippe for at hæfte personligt for eventuel gæld. 

Jeg er selvfølgelig ganske overbevist om at gå hen og blive en succes og vil derfor super gerne komme godt fra start. Men det er måske ikke så vigtigt i mit tlfælde om der startes med enkeltmands eller aps.. ? 

Jeg har meget erfaring med regnskab i min mands lille enekeltmands og det ville umiddelbart virke trygt og velkendt. 

Der er en anden side af sagden og det er at der måske skal være en medejer (10%) og det kan der jo ikke i enkeltmands eller?? 

Håber det hele gir mening og på at høre fra jer! Mvh EMilie

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:11

Hej

Godt at se du vil være iværksætter.

Hvis du vil have en medejer uden det skal være i et selskab (Aps-A/S), så kan du/i lave et interessentselskab(I/S). Her hæfter i dog også personligt 

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 20:12

Hej

Godt at se du vil være iværksætter.

Hvis du vil have en medejer uden det skal være i et selskab (Aps-A/S), så kan du/i lave et interessentselskab(I/S). Her hæfter i dog også personligt.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 20:13

Hej

Jeg ved ikke lige hvorfor den postet mit indlæg to gange. Det beklager jeg.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 20:39

tak for dit svar! 

Fra Vanløse
Tilmeldt 29. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:49

Hej Emilie

Beklager jeg ikke lige svarer på dit spørgsmål vedr selskabsform (har selv valgt enkeltmandsejet).

Men hører meget gerne fra dig, hvis du vil fortælle lidt om din kontakt i Indien (hvordan har du fundet den, hvordan foregår dialogen mv).

Jeg har selv gang i en mindre nicheproduktion (ikke noget jeg vil kunne komme af med på et "bagagerumsmarked") og undersøger pt. hvor jeg finder bedst mulig (og billig) produktion, - så vil sætte stor pris på dit input.

pft Mette

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:06
Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 21:23

hej Mette, 

hehe baggagerumsmarked var vist lidt friskt af mig.. mente egentlig mere luksus loppemarked a la Forum ;) 

Hvad mener du med niche? Det er meget svært at finde en producent derude, der vil lave små produktioner og det er fordi jeg har mange års kendskab og forbindelse med Indien at jeg har været så heldig at få dem med på ideen, via en god kontakt, der har produceret store produktioner hos dem længe. 

Er det tøj du skal lave?  Kh EMilie

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 21:37

troede det her var et seriøst forum.. 

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 21:38

altså i forhold til det "skaljeg startewebshop" link.. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)