Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strenge Vilkår for Iværksætter

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når iværksætter, tør at løbe risikoer.

Pag. finanskrisen, løber man ikke nogen risikoer. fordi mange muligheder i at låne penge, er lukket.
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Omvendt kan man vel også sige, at hvis den der skal tage hovedrisikoen er banken, så er det lidt forståeligt.

Der er masser af iværksættere med gode ideer, og mange af dem taber penge og giver op, så det er en kendsgerning, at man ikke ret let i 2013 kan starte op for lånte penge. 

Man må enten ha et rygstød selv, noget man kan stille som sikkerhed, andre privatpersoner til at se idéen og være med i risikoen med penge, eller vokse stille og langsomt.

Bankfinansierede nye idéer er om ikke totalt døde, så i det alle fald noget der er meget l a n g t  imellem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det virkelig en begrænsning eller en forklædt mulighed?

Nu er der ikke krise her hvor jeg bor, og pengene sidder meget løst. Jeg tror at det gør mange mindre kreative og sparsomme, når det gælder opstart og drift.

Jeg tror at det er sundt at have en lean drift, og have fokus på omkostningerne i et startup. Og det lærer man ikke altid i fede tider.

Mvh Carsten




Mvh Carsten

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg forstår ikke helt dit indlæg, du kan godt låne penge til dine projekter, selv om der er finanskrise, prøv eventuelt amino kapital. Desuden er det altid godt at starte op for egne midler og se om ens idé er holdbar (proof of concept), før man søge kapital.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Omvendt kan man vel også sige, at hvis den der skal tage hovedrisikoen er banken, så er det lidt forståeligt.

Der er masser af iværksættere med gode ideer, og mange af dem taber penge og giver op, så det er en kendsgerning, at man ikke ret let i 2013 kan starte op for lånte penge. 

Man må enten ha et rygstød selv, noget man kan stille som sikkerhed, andre privatpersoner til at se idéen og være med i risikoen med penge, eller vokse stille og langsomt.

Bankfinansierede nye idéer er om ikke totalt døde, så i det alle fald noget der er meget l a n g t  imellem

vh

når man er enkeltmandsvirksomhed, så er det alt ens private ejendele, man løber risikoer med.
hvis nu man har en nødplan, i at det ikke går som forventet. 

mvh.

Melanie Kristensen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Melanie C. Kristensen:
når man er enkeltmandsvirksomhed, så er det alt ens private ejendele, man løber risikoer med.
hvis nu man har en nødplan, i at det ikke går som forventet. 

Ja - hvis man kan betale gælden, men det er der jo masser det ikke kan, og så er det banken der må tabe beløbet - også selv om de kan hægte sig fast i en personligt - de taber masser af penge på den måde. Hvis du tror det er risikofrit for banker at låne til private, så skulle du se deres tab på den konto (bl.a skildsmisser giver frygtelige tab) og hvis du så lægger de små selvstændige oveni, så vil du forstå, at det at man indstår som person, meget langt fra er garanti for betaling.

Det er det hvis man har noget af værdi - og det giver man så i sikkerhed og så fungerer det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Melanie 

Du kan dog komme uden om at hæfte personligt, hvis du stifter et Aps eller et A/S. Ved mindre du stiller personlig garanti for lån.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hej

Jeg forstår ikke helt dit indlæg, du kan godt låne penge til dine projekter, selv om der er finanskrise, prøv eventuelt amino kapital. Desuden er det altid godt at starte op for egne midler og se om ens idé er holdbar (proof of concept), før man søge kapital.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Hei.

hvis man har kontakten mange banker, uden held i at låne penge. 

på Amino Kapital, er det svært at finde de rette, og at de synes godt om ens virksomhed, ideer. + alt er klar, concept byget osv...

hvis ens egene midler ikke når det som, det kræver at iværksætte, f.eks. 500,000,- for at kunne starte, til arbejds kraft, udgifter.

mvh.

Melanie Kristensen.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Melanie C. Kristensen:
når man er enkeltmandsvirksomhed, så er det alt ens private ejendele, man løber risikoer med.
hvis nu man har en nødplan, i at det ikke går som forventet. 

Ja - hvis man kan betale gælden, men det er der jo masser det ikke kan, og så er det banken der må tabe beløbet - også selv om de kan hægte sig fast i en personligt - de taber masser af penge på den måde. Hvis du tror det er risikofrit for banker at låne til private, så skulle du se deres tab på den konto (bl.a skildsmisser giver frygtelige tab) og hvis du så lægger de små selvstændige oveni, så vil du forstå, at det at man indstår som person, meget langt fra er garanti for betaling.

Det er det hvis man har noget af værdi - og det giver man så i sikkerhed og så fungerer det

vh

Jeg ved det desværre godt, at det er bankerne som er de største taber i det.

lige præcis, at man kan give garanti og sikkerhed, for de ikke taber på det. 

sådan en risiko vil jeg løbe, og give garanti og sikkerhed, for de ikke taber på det. 

vh

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Melanie 

Du har ret, det kan være svært at starte op uden den store kapital. Dog kan man altid starte en "prototype" altså en mini udgave af sin idé/virksomhed. Mange af de mest succesfulde iværksættere i verden, startet ud med en meget lille egenkapital og fik kæmpe succes. Så det er med at være kreativ for at få tingene til at lykkes. Men igen det svært og man skal ligge meget hårdt arbejde i før det sker.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)