Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg sende faktura til kunder? (Rengøringsfirma)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle derude.

Jeg er lidt forvirret omkring hvornår jeg skal sende faktura ud til kunden. Altså er det sidst på måneden eller først på måneden?

Mvh.

Jakob

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 16:08

Det bestemmer du jo sådan set selv.

Nogle fakturerer løbende, dvs man som kunde modtager sin faktura forholdsvist hurtigt efter at opgaven er udført, andre fakturerer en gang om måneden. Nogle har 8 dages betalingsfrist, andre 14 eller noget helt andet, men det gør du som du synes passer dig bedst.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14

som nævnt før, du bestemmer, umiddelbart ville jeg som rengøringsfirma gøre det når arbejdet var udført hvis det var enkelt arbejder, og eller inden en måneds udgang, da mange trækker betalingen løbende måned + 30 dage og det betyder, at du, hvis du fakturer i begyndelsen af en måned, måske skal vente hele den måned og næste med, før du får penge ind

Jeg ved rengøring kan ha problemer med betaling en del gang, så specielt i begyndelsen, hold fristen kort og hold kunden i snor for at sikre pengene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 16:21

Som andre så fint har skrevet, så bestemmer du selv - du skal blot huske at det som regel er en go' idé at vente med at sende ud til arbejdet ER udført. ;)

Jeg selv plejer at sende mine fakturaer ud den sidste hverdag i måneden, men det er mest fordi så kan jeg gøre det på én gang, uden alt for meget administrativt bøvl. ;) Derudover har jeg altid 15 dages betalingsfrist.

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:51

Hej

Jeg vil nok også anbefale dig at holde en kort betalingsfrist hvis du er nystartet, dog er min erfaring at folk ikke overholder den betalingsfrist der givet. Men det kommer nok igen meget an på hvem man handler med.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 18:09

Jesper Jørgensen:
dog er min erfaring at folk ikke overholder den betalingsfrist der givet

Really? Du må ha' opdraget dine kunder forkert. De eneste kunder, jeg har, der aldrig betaler til tiden er de offentlige instanser (kommuner). ;)

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Søren Karstensen:

Jesper Jørgensen:
dog er min erfaring at folk ikke overholder den betalingsfrist der givet

Really? Du må ha' opdraget dine kunder forkert. De eneste kunder, jeg har, der aldrig betaler til tiden er de offentlige instanser (kommuner). ;)

Jeg giver Søren ret her. Man kan godt opdrage sine kunder til at overholde fristerne. Flere af mine kunder var nogle skarn, de første gange jeg fakturerede dem. Jeg måtte ringe til dem flere gange, indtil de lærte at det var bedst bare at betale til tiden.

Når jeg ringer til dem, er jeg altid høflig og venlig. Jeg prøver så vidt muligt IKKE at ringe til bogholderiet, men i stedet den person jeg har aftalt opgaven med. Dem jeg har et rigtigt godt forhold til kan jeg joke lidt med, og f.eks. spørge om de har problemer med likviditeten eller "de fandens banker". Ellers påpeger jeg bare at jeg står og mangler de penge de skulle have betalt. Ofte får man så at vide at der lige var sket en fejl, eller andre kreative forklaringer. Efter et par gange, gider de ikke trække den hver gang, fordi de ved at du hænger i røret.

I øvrigt fakturerer jeg ad-hoc opgaver så snart de er leveret. Og derudover den 15. i hver måned (med 8 eller 14 dages betalingsfrist)

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:23

Hej Søren

Du har ret, folk har generelt svært at betale. Dog er en kort betalingfrist ikke en garanti for, at de betaler hurtigere :)

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)