Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indføre og udføre penge i VSO

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt spørgsmål :-)

Hvis jeg fører fx. 300.000 kr. fra min private økonomi over i mit eksisterende enkeltmandsfirma (VSO). er det så korrekt, at dette føres på mellemregningskontoen, og derfra ind på erhvervskontoen?  kan jeg så senere føre disse tilbage til mellemregningkontoen og tilbage til min privatøkonomi  skattefrit? De skal vel ikke påføres hævekontoen, da det jo fremgår ud fra den hvad min personbeskatning bliver. 

Mvh

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:48

Det er korrekt :).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50

jep de går ind på mellemregning i kredit og debet i bank og kan hæves igen uden skat som jeg forstår dit spørgsmål - De står på den måde jo hele tiden på mellemregning - der forsvinder de ikke fra, før du hæver dem - kald det indskud fra ejer under mellemregning

Kredit - indskud (under mellemregning/egenkapital) debet bank - begge dele i status.

Når du bruger af dem bliver de jo kredit en omkostningskonto i drift og kredit bank i status og stadigt står de samme 300.000 som indskud under mellemregning i status

Har du overvejet at omdanne til ApS - enten undersøge skattefri virksomhedsomdannelse eller danne nyt aps med 80.000 af disse 300.000 og så lave indskuddet der på 240.000 resterende som privat indskud - så har du også 300.000 og mon ikke de 80.000 af dem vil eksistere som ex varelager, og sikre din aps kapital er fint på plads stadigt?

Så har du ikke personlig hæftelse - men det kan også være, at det du driver ikke har den type risiko

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:04

Garthman:

Et hurtigt spørgsmål :-)

Hvis jeg fører fx. 300.000 kr. fra min private økonomi over i mit eksisterende enkeltmandsfirma (VSO). er det så korrekt, at dette føres på mellemregningskontoen, og derfra ind på erhvervskontoen?  kan jeg så senere føre disse tilbage til mellemregningkontoen og tilbage til min privatøkonomi  skattefrit? De skal vel ikke påføres hævekontoen, da det jo fremgår ud fra den hvad min personbeskatning bliver. 

Mvh

Som de øvrige svarer, så er det helt korrekt og betegnelsen jvf. Virksomhedskatteordningen er netop "mellemregninsgkonto".

Der er dog ingen skattemæssige fordele eller andet forbundet med indskuddet, idet dette ikke påvirker kapitalafkastgrundlaget og deraf det beregnede kapitalafkast.

Så med mindre det er erhvervsmæssigt betinget/nødvendigt at indskyde midlerne, så er det ingen begrundelse for indskuddet.

Tonny

Tilmeldt 25. May 11
Skrevet kl. 00:05

COokie,

Tak for det hurtige svar. Jeg har overvejet aps, men har i den sammenhæng et par ekstra spørgsmål. Må jeg sende dig en PM?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21

jeg har lukket PM faktisk, af den simple grund at jeg fik ret så mange - OG - hvis jeg så svarer forkert, er det ikke nogen dygtigere til at korrigere mig, så - du kan jo lave en anonym profil og høre direkte herinde, der er rigtigt mange der kan hjælpe, og er det ikke specielt hemmeligt, så kan alle andre jo både bidrage, og ha nytteBig Smile

Umiddelbart ville jeg i alle fald tro du kan drage nytte af et ApS - men samtidigt føler jeg, at står du og vil skyde 300.000 kr ind, så skal du og kunne knytte en revisor til at se scenarierne igennem, det får du for måske 1500 kr og jeg tror det vil være nogen af de bedste penge du har brugt, også fordi en sådan kan give råd om ting du ikke anede du måske behøvede råd om Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 11
Skrevet kl. 00:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har du fuldstændig ret i. Jeg har derfor også valgt at rette henvendelse til en revisor, da jeg har brug for at få hele mit setup kigget igennem af en fagmand. 

Men tusind tak for besvarelsen på den første henvendelse, og utrolig dejligt at folk så kompetente som Jer tager tiden til at vejlede os andre.

Det er jeg sikker på at mange herinde påskønner.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 07:36

Skriv evt pm til mig. Drøfter det jævntligt med en del iværksætter efterhånden :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)