Mit spørgsmål er sådan set meget enkelt. Kan man som dansker sende en pakke med Deutsche Post? Der skal vel være en eller anden form for afsenderadresse på pakken, og umiddelbart skal den være tysk hvis man prøver der onlinefrankering. Det giver sådan set også mening i forhold til evt. returnering.
Grunden til spørgsmålet er sådan set ret enkel. PostDanmark vil have 520 kroner for at sende en pakke som Deutsche Post vil have €10,90 for, og jeg har ti minutters kørsel til grænsen og nærmeste filial. Er der mon en vej udenom?
Hvis du tager på posthuset, og udfylder blanketten manuelt, så kan du sagtens have en dansk afsender adresse...
Jeg har sendt pakker retur for en del venner igennem tiden, og jeg har altid skrevet deres egen returadresse på pakken, så modtager kunne se, hvem afsender af pakken var. Og der har ALDRIG været et problem...
Det er måske lidt drastisk nok med et samarbejde for én pakke, men mange tak for tilbuddet.
Jeg prøver at nappe chancen jf. Fashion-Seller, det lyder som om at det kan lykkedes. Der er tale om nogle forkerte reservedele til min bil som skal returneres. Sælger har sådan set lovet at tage sig af returporto, men det er måske lige brutalt nok at pådutte dem en regning på 520 kroner, som er over halvdelen af varens værdi. Det vil jeg trods alt ikke byde dem.
Hvis du tager på posthuset, og udfylder blanketten manuelt, så kan du sagtens have en dansk afsender adresse...
Jeg har sendt pakker retur for en del venner igennem tiden, og jeg har altid skrevet deres egen returadresse på pakken, så modtager kunne se, hvem afsender af pakken var. Og der har ALDRIG været et problem...
Dermed slipper han vel ikke for køreturen? (måske jeg forstår spørgsmålet forkert).
Min plan var netop at køre til nærmeste Deutsche Post filial, og sende pakken afsted derfra. Det var skam min mening at køre i Tyskland, hvor jeg så kom i tvivl om hvorvidt det var muligt at sende pakker, hvis man ikke har en tysk adresse. (Jeg tænker i tilfælde af nægtet modtagelse, bortkommen pakke osv.)
Til info for andre kan det nævnes at pakken blev sendt uden problemer. Den flinke dame ved skranken bemærkede min danske adresse, men kommenterede ikke på det.
Jeg har absolut ingen idé om hvad der vil ske i omtalte tilfælde. Jeg finder heller ikke ud af det, for pakken er nået frem og modtaget uden problemer.