Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver magasiner finansieret?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Mange tak for jeres hurtige svar. Ideen er egentlig ikke at jeg skal igang med et fysisk magasin, men jeg går med ideen om at lave en platform som samler alle magasiner et sted og give folk adgang til dem via en spotify-lignende model. Primært fordi jeg synes at de nuværende digitale løsninger ikke er gode nok. Af den grund kunne det være interessant at se hvordan magasinernes nuværende finansiering foregår og da de primært stadig sælger fysiske blade (ihvertfald i DK) er det dét som er interessant. Den model jeg tænker på er også en blanding af reklamer og abonnement, så hvordan kan den stilles op imod deres nuværende?

En af jer nævnte at man kunne kigge på deres regnskaber. Hvor finder man sådan nogle?

Mvh Christian

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:43

Hej Christian 

Det var mig :) det kan du på www.cvr.dk, dog koster det penge. Jeg syntes derudover din idé er god.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:59

Ja, du kan også finde dem gratis på www.proff.dk - det er nok lidt smartere.

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:05

Hej Thomas

Ja www.proff.dk er også et godt alternativ, det er dog kun nøgletal og du kan ikke se hvad der ligger til grund for de tal. 

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:08

Starter93:
Mener dog stadig at online er vejen frem lige pt. - Kan ikke se hvordan trykte blade får et stærkt comeback :)

Det er en klassisk fejl at vælge medie før målgruppe.
Jeg siger bestemt ikke, at online medier er en dårlig idé. Men hvis målgruppen foretrækker papir, er det tåbeligt at forsøge sig med et online magasin, blot forid "det er vejen frem lige pt."

Det er meget enkelt at tjene penge på trykte magasiner.

For det første skal bladets budskaber passe til en målgruppe, som kan lide at læse på papir.
For det andet skal bladets indtægter overstige bladets udgifter.

Det sidste opnås først og fremmest ved at annoncører er overbevist om det første og dermed kan se, at de får værdi for deres annoncekroner

Jeg er faktisk ligeglad med, om trykte blade får et stærkt comeback. Jeg skal bare have overskud på mine egne - andres må gerne gå til grunde for min skyld. Da især dem, jeg konkurrerer med.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:31

Hej Hans.

Nu var det egentlig ikke dét det skulle handle om for mit vedkommende, men vil alligevel komme med mit input! :-)

Jeg tror absolut at trykte medier stadig vil have deres berettigelse og du har helt ret i påstanden om at det er forkert at vælge medie før målgruppe. Når det så er sagt tror jeg at størstedelen af magasiner i fremtiden vil blive læst digitalt. For det første fordi folk allerede konsumerer størstedelen af deres medier digitalt, for det andet fordi det rummer så mange muligheder for at gøre indholdet mere interaktivt og socialt. Det interaktive er allerede muligt og der findes glimrende eksempler på hvordan læseren kan se videoer og selv interagere med grafikken (National Geographic f.eks.). Den sociale del er endnu ikke med, men jeg mener den kan være til fordel for både læserne, bladene og annoncørerne. Det kræver dog en mere "åben" model, hvor brugeren ikke bliver mødt af en betalingsvæg, hvis de vil læse en artikel de har fået anbefalet på f.eks. twitter

Jeg er sikker på at trykte medier altid vil have deres berettigelse, men de vil ikke være den dominerende måde at distribuere indhold på. Jeg køber også stadig "rigtige" blade, så helt ude er det skam ikke....endnu! :-)

Mvh Christian

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)