Hej Aminoer Jeg har så småt udviklet på en idé om en webshop sammen med en kammerat. Konceptet holder jeg for mig selv i første omgang, men er kommet til det punkt hvor jeg skal overveje hvad jeg gør med hensyn til webshop løsningen. Jeg er i syv sind, først og fremmest fordi jeg aldrig har haft en webshop før. Når jeg surfer lidt rundt og søger på webshop løsninger, så støder jeg på alt fra virksomheder hvor jeg kan købe det hele og det bare skulle køre, til andre der foreslår, at jeg benytter mig af en af de mange opensource løsninger hvor jeg selv kommer til at stå for mere af arbejdet. Jeg støder på alverdens forkortelse, navne og begreber i forbindelse med webshops og jeg synes det er let, at blive forvirret over. Jeg har rimelig gode evner med en computer, (altså ikke helt teknisk dum) men har på den anden side aldrig haft erfaring med kodning eller noget i den stil før. Jeg vil gerne selv have stor indflydelse på designet af siden, og slut produktet skulle gerne ende ud med en side hvor jeg selv, relativt simpelt, kan gå ind og lægge nye produkter ind, tilføje billeder og alt det der. Løsningen må meget gerne være fleksibel, i den forstand, at det er let, at implementere kortbetaling, lagerstyring osv. I tilfælde af, at der skulle gå noget galt, vil jeg meget gerne kunne kontakte nogen der kunne hjælpe mig, og det er derfor jeg har overvejet, at betale mig fra det hele og give opgaven videre til et professionelt firma, men på den anden side vil jeg meget gerne spare pengene. Er der nogen der kan bidrage med nogle gode råd? Hvad gjorde i/du selv da du skulle starte en webshop? Er opensource løsninger lette/brugervenlige nok til, at en ikke erfaren webshopdesigner kan benytte mig af det, uden at volde de store problemer? Hvilken løsning er mest optimal med hensyn til SEO? Kan det betale sig, at overdrage hele opgaven til et proffesionelt firma? Hvis jeg skal vælge opensource, hvilken en af de mange muligheder er så bedst? Som i nok kan fornemme er jeg yderst fortvivlet, men jeg har lærelyst og gå-på-mod, så alle svar, løsninger og muligheder er velkomne. På forhånd tak! :-) /Skvisten |
Hej Skvisten.
Prøv at tage en rundtur i "Start en webshop"-guiden på ShopNyt:
http://www.shopnyt.dk/guide-start-en-webshop.html
Mvh.
ShopNyt