Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af App til timeregistrering hos entreprenørfirma

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er et entreprenørfirma, som søger en app, hvor vores medarbejder kan registrere deres timer hver dag. 
Denne app, skal så kunne sende disse time registreringer videre til en online database, hvor vi har adgang til at se alle registreringerne linje for linje.
Ud fra denne database skal vi kunne se, hvor mange penge der er brugt på timeløn og dermed også lave løn vi de oplysninger, der står.
Lige nu indtaster vi disse registreringer manuelt ind i en database, men vi vil gerne spare tid på dette ved at registreringerne indtastes gennem en app og direkte ind i databasen.
Er det muligt at programmere sådan en app, eller evt. en mobilhjemmeside.
Mvh.
Karl V. 
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 16:28

Jeg vil klart gå efter et mobilwebsite til det i stedet, uden at kende alle jeres kravspecifikationer, så tror jeg at decideret app vil være en stor del dyrere end et mobilwebsite.

Uden at vide hvilken database type i benytter, så er det forholdsvist simpelt at kode et mobilwebsite som sender nogle database kald frem og tilbage.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:24

Hej Karl

Det lyder da som en rigtig god idé

Jeg kan godt hjælpe dig.

Jeg forestiller mig at medarbejderne har forskellige telefoner, at de typisk udføre de sammen 10-50 forskellige arbejdsopgaver, at du øsnker en hurtigt of let løsning som ikke er teknisk at benytte.

Hvis de har forskellige telefoner, (F.eks. iPhone, Samsung, HTC, Nokia mf.) så kunne det pege på at løsningen er et website som de skal tilgå med en mobil. Fordi når man udvikler en App så udvikler man den typisk til et bestemt mærke f.eks iPhone, men dette ville så kræve at alle medarbejder har en sådan?

Hvis man laver det som et mobilt website, så får du godt nok to ulemper, men sprøgsmålet er om disse kan accepteres.

1) der vil være behov for at det mobile website kender brugeren og derfor skal der benyttes login

2) Det vil også være lidt langsommere at benytte end en App. Fordi en App ligger koden ned lokalt på telefonen hvor imod en hjemmeside fra et mobil website vil skulle hentes hver gang.

Medarbejdernes arbejdsopgaver vil kunne vælges ud fra en liste på f.eks. 10-50 forskellige type beskrivelser. F.eks. Brolægning, Tømrearbejde, Blik og VVS, Opbygning af terrasse, osv... Derved undgår dine medarbejder at skulle skrive forklaringer om det arbejde de har udført. (Det kan jo som bekendt være lidt besværligt på en telefon)

Vil du også have behov for at de skriver hvilke materialer de har benyttet?

Det er muligt at opdatere en database med alle ovenstående forhold. Men det kunne også "bare" være et excel regneark?

Excel vil give dig gode muligheder for at lave udtræk til statistik på en hurtig og let måde.

Hvis du ønsker kan jeg ringe til dig?

Mvh

Lassen

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Karl V.

Du kan evt. kontakte http://www.komtil.dk/ dem har jeg i hvert fald haft gode erfaringer med! :)

mvh.

Kennerh Dahl

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 23:39
Hej Lassen

Det du skrever lyder intresant, hvordan kan en sådan opgave løses

Vh

Jogvan
Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 19:40

Hej Jogvan

Min tanke var at de enkelte medarbejder benytter en smartphone (de fleste har én i forvejen) til at indberette deres informationer.

I dette her tilfælde kunne de indberette timeforbrug på en sag. (En sag kan blot være en adresse eller et sagsnummer)

Hovedkontoret modtager disse oplysninger i enten en database eller blot et excel regneark. Regnearket vil også kunne bruges til at vedligeholde informationer den anden vej (Fra Excel til samtlige smartphones). Det kunne være arbejdsopgaver, sagsnummer, adresser, medarbejder ID og navne., materialer (hvis man f.eks ønsker at lave reg. på forbrugte materialer på en sag/kunde)

Jeg arbejder med software udvikling til dagligt så det er ikke noget problem for mig at få lavet et brugbart system. Jeg er godt klar over at jeg ikke kommer til at tjene på at lave det til nogle få brugere. Men hvis nu der er mange der har behovet så kan det jo være at det aligevel kan hænge sammen for mig om nogle år. Men forventer da at man vil påskønne og også give lidt til hjælpe på min økonomi :)

Men først og fremmest så synes jeg det lyder som en rigtig god idé . Og tanken om at få det lavet sammen med andre som kan hjælpe mig med at fortælle hvad der er brug for har jo også en værdi for mig.

De bedste hilsner

Lassen

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:54

VN-A/S:
g dermed også lave løn vi de oplysninger, der står.

Hvilket regnskabsprogram / Lønprogram bruger I?

Hvis det er et stort program, kunne det være der fandtes en app/løsning i forvejen, som kunne kobles på jeres virksomhed

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 02:00
Hej igen.

Det lyder som en god ide, vi har en hjemmeside som så medarbejderne kunne have et login på.
Det som kunne være smart var at når der blev logget på kunne medarbejderne vælge arbejds opgave og samtidig benytte sig af en stempelklokke og så være frie for at skrive ugesedler.
Dette var nogle tanker, jeg ved ikke om det er muligt.

Vh.
Jogvan
Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 02:05
Hej Simon.

Vi har et regnskabsprogram som heder C5 som er købt for et par år siden.

Vh.

Jogvan
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 06:56
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)