Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at få afsluttet en diskution om rettigheden til butiksnavn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Min kammerat har lige åbnet en butik.

Han kalder sin butik for "onkelkebab-kolding.dk" (navnet er fiktivt) men der er allerede nogle andre som har haft en butik i mange år der hedder "onkelkebab.dk" Denne butik ligger i århus og er landskendt 

(Det fiktive navn er for at skjule min kammerat, men også for at skjule hans konkurrent)

Vi har haft en stor diskution om hvorvidt han må bruge det valgte navn.

Jeg mener at han ikke må.

Men han mener at han gerne må bruge samme navn, som konkurrenten så længe han bare lige smide -kolding efter ordet.

Hvem har ret.

og hvis jeg har ret, hvad kan der ske hvis min kammerat fortsætter med navnet.

MVH

Black_117

Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 14:54

Det må man ikke, ligesom jeg ikke må lave en virksomhed, der hedder Føtex-Kolding (selv hvis der ikke er en Føtex i Kolding). Det er nok en anden sag, hvis det er en helt anden branche, f.eks. har den danske gardinforhandler Sega samme navn som en enorm videospilproducent, men da det er en helt anden branche, er det ikke noget, spilproducenten er bange for, vil skade deres image eller stjæle kunder.

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

Det er at krænke et andet firmanavn og vil i værst/bedste fald ende med at din kammerat skal betale erstatning og ændre hans firmanavn og markedsføring.

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 15:07

Hej Karsten,

Er du 100% sikker på den egentlig? Er der ikke noget med at hvis firmaet i Aarhus ikke har registreret firmanavnet som varemærkeudtryk, at rådstarters ven så gerne lave det nummer, som trådstarter beskriver...?

- Anders

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 15:08

Det var egentlig også det jeg har sagt til ham, men han er bare super stædig og han vil bare bruge navnet.

Så nu er han begyndt at snakke om at der skal bare smides nogle flere bindestreger ind i navnet, som f.eks."onkel-kebab-kolding.dk"

Men igen i mit hoved så mener jeg at navnet stadig ligger så tæt på, at det er kan være krænkende for konkurrenten.

Men tak for svarene gutter

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 15:28

Hvorfor overhovedet snylte på den anden virksomhed i første omgang?? det virker da useriøst og uprofessionelt??!

Det kan kun give problemer, på den ene eller anden måde.

Teddy 

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 16:30

Det er jo lige det jeg prøver på at forklarer ham, det er derfor vi har en diskution

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:16

Hej alle.
Det kommer da an på om det er bilsalg.dk kontra bilsalg-aalborg.dk da bilsalg jo ikke er et brand, men mere noget man kan foretage. Altså et bilsalg må alle vel bruge.

Hvis det er et trademark, et anerkendt varemærke/brand eller et patenteret navn er det ikke lovligt. Vi kan så diskutere om det er moralsk forkert, for det synes jeg det er, men måske er det ikke ulovligt i det eksempel jeg har givet.

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 08:15

Det er ikke så åbent et ord som bilsalg.

Det er mere et dicideret butiksnavn

Men diskutionen er slut nu, tak for hjælpen.

Denne tråd fik ham til at forstå at det ikke var så godt, det som han havde gang i

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)