Hej Alle, jeg er ny på Amino men vil prøve mig med mit første indlæg :)
Jeg leder med lys og lygte efter en læreplads som guldsmed i Nordsjælland.
I øjeblikket er jeg ved at finde kurser indenfor faget for at få den grundlæggende viden. Jeg starter på 1,5 måneds kursus i generel smykkefremstilling på KTS til april, og desuden er jeg ved at lave et lille værksted derhjemme, hvor jeg kan arbejde videre med de teknikker jeg lærer.
Jeg er super kreativ og elsker at arbejde med mine hænder, og så ser jeg mig selv som lærenem og god til mennesker.
Det er ingen tvivl om, at det er en hård branche at komme ind i, men det er virkelig det jeg brænder for, og jeg lægger absolut alle kræfter i for at finde en læreplads. Og hvis der er noget det at have været selvstændig har lært mig, så er det at tro på det umulige.
Jeg søger naturligvis samtidig ind på KTS' grundforløb til ædelsmed og håber at blive optaget, selvom de har en kvote på elever optaget uden læreplads.
Jeg vil også blive virkelig glad for en mulighed for bare at komme i praktik hos en guldsmed eller smykkekunstner, helt ulønnet bare for at kigge over skulderen og suge til mig af al vedkommendes viden.
På forhånd tak for al den hjælp I kære Aminoer kan give :)
Her er mit CV:
Erhvervserfaring
2005-2013: FriskFoto
Starter som selvstændig med virksomheden FriskFoto. Portrætter, bryllupper, produktfoto, modelfoto. Samarbejde med professionelle modeller, makeupartister og stylister. I 09/10 kører jeg FriskFoto, som fuldtidsjob.
Koordineringen af et photoshoot og processen i at få det hele til at spille sammen, syntes jeg var spændende og udfordrende. Den kompetence samt min perfektionistiske indgangsvinkel mener jeg at kunne bruge i forbindelse med design af smykker og arbejdet med kunder.
Jeg har nu lukket firmaet for at søge nye udfordringer. Min fotografering gør sig bedre på hobbyplan, og det giver mig mulighed for at forfølge min drøm om at blive guldsmed.
Min baggrund som selvstændig har gjort mig kreativ og robust. Som jeres nye medarbejder vil I få en elev, der med stor selvdisciplin og gåpåmod tør prøve at opnå noget der ved første øjekast synes umuligt.
2001-2010: JJ Sigurdsson ApS, Dyrehavsbakken
Arbejde i sommersæsonerne. Salgsassistent i skydeboder og spil og senere også forefaldende arbejde på kontoret bl.a. med ansættelseskontrakter, timeafstemning, regnskab, lønninger og opfyldning af varer.
2007-2008: Neye, Lyngby Storcenter
Juleassistance.
2006: Dekoratørassistent i Føtex, Fisketorvet
Ansat primært til at fremstille julepynt til forretningen og hænge det op, men også til almindeligt arbejde som dekoratør.
2002: Merlin, Allerød
Salgsassistent.
Uddannelse og kurser
2009: Fotokurser og foredrag, gennem Canon
Kreativ lyssætning, avanceret Photoshop, Canons produkter, arbejde med modeller.
2008: Grundtvigs Højskole, Hillerød
Højskoleophold med fokus på smykkedesign af både metaller og porcelæn.
2007: Adobe Flash, gennem HK
Kursus i brugen af Adobe Flash til hjemmesider.
2004: HG, Lyngby Uddannelsescenter
18 ugers HG for studenter. IT, Salg & Service og Erhvervsøkonomi. Fik 13 i afsluttende tværfagligt projekt om opstart og drift af virksomhed.
2003-2004: Multimediedesign, Erhvervsakademiet Hillerød
Aftenskole. Fag som design, layout, webdesign, html, billederedigering.
2000-2003: Allerød Gymnasium
Sproglig studentereksamen. Fransk og matematik højt niveau. Filosofi og latin mellemniveau. Spansk begynder.
IT-kompetencer
Superbruger af Office pakken og Adobe Photoshop.
Bruger af Adobe Lightroom, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Flash og Joomla.
Sprog
Taler, læser og skriver flydende dansk og engelsk.
Taler og læser fransk og svensk til husbehov.
Fritidsinteresser
Tegner og maler meget og elsker at hellige mig et nyt projekt og se det forme sig.
Har tidligere danset standard og latinamerikansk pardans 10 år i træk.
Andet
Kørekort siden 2004.
Civilstand
Kæreste men bor ikke sammen.
Fødselsdato
06/11-1984