Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er investorer glade for detail virksomheder uden fysisk butik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er

Nu har jeg været i gang med mit firma i små 3 måneder og et går okay! (det er nemt at sige). For denne måned står jeg og ser på en omsætning der runder de 30.000 kr. Min start investering til inventar samt hjemmeside design var omkring 25.000 kr. Jeg sælger varer igennem egen hjemmeside samt salgsportaler som QXL og trendsales (primært pt for at spare på reklame) men ønsker at re fokuserer til salg igennem min hjemmeside når jeg har økonomien i firmaet til det.

Jeg er dog efterhånden kommet til at punkt hvor jeg tænker at jeg vil lede efter investorer, hovedsageligt geared imod at kunne investerer i reklame og salgbart inventar.

Så her er mit spørgsmål. Hvis du sad med lad os sige 50.000 kr og ville investerer det (fiktivt!) ville du så turde satse dine penge på detail salg? eller er det et for farligt sats? Hvad skulle der til før du turde satse på detail?.


Håber at høre noget godt feedback!

- Henrik

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ikke detail som en mere risikabel investering end så meget andet. Jeg ser dog detail som en lidt usexet investering. For det er vanskeligt at skalere, det er for løntungt, gennemsnitsordrene er ofte små og avancerne kan være små pga. konkurrence, så der skal volumen bag.

Men for den rette, eks. med detail baggrund, kan det være en spændende investering.

Jeg synes dog at beløbet er lavt, så lavt at det nok er mere fordelagtigt med et lån. Hvis du skal afgive en god del af din ejerandel for 50K, tror jeg ikke at det vil være beløbet værd. Du har jo på bare 3 måneder bevist at du kan skabe en fornuftig omsætning.

Mvh Carsten

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se hvad du mener med at det er et lavt beløb Carsten. Det var også mere bare for at komme med et eksempel.

Mine tanker omkring t finde lån eller investorer er at jeg hele tiden tænker "finanskrise!" tør folk låne penge ud til firmaer der ikke allerede har en månedsomsætning på hundred og tusinder frem for ti-tusinder? Når der er snak om opbygning af detail / B2B firma.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender desværre ikke så meget til investeringslysten i DK. Her i Valley'en havde finanskrisen et meget kort liv :-)

Mvh Carsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes din vækst er flot og er noget tvivlende overfor at du vil ha en investor ind for - uanset om det nu var 50 t eller 100 t

Hold fokus på det du har skabt, byg det stille op (hermed menes stabilt så du ikke kaster dig over en masse nyt der kan forstyrre det du har så godt gang i) og læg sten på sten - så du beholder fuldt styr over din egen forretning - uden at hverken ryge i klemme med en investor eller i en gældsfælde med et lån

Alt det sagt, uden at kende detaljer, og gjorde man det, kunne det vel se anderledes ud, så tag det som et helt generelt overall svar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)