Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af record label som 14-årig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ven og jeg kunne godt tænke os at starte et record label op. Jeg er ikke så god til sådan noget legal stuff, så jeg tænkte at jeg lige ville høre om der var nogen herinde der vidste noget om det?
Jeg er kun 14 år. Er der stadig mulighed for at starte noget op, og hvis der er, hvordan gør man så?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er fedt at du allerede som 14 årig ønsker at starte noget op Yes Når det så er sagt, så synes jeg det virker foruroligende at du, som du selv skriver, ikke forstår det juridiske omkring det at starte virksomhed op - få styr på sådan noget allerførst - man kan læse sig til meget rundt omkring på nettet. Det, samt du kun er 14 år og at det netop er et pladestudie du ønsker at starte op. Mit bedste bud ville næsten være at give det mindst 4-5 år endnu før du/i gik videre med den tanke. Ved heller ikke hvor respekteret man vil være som 14-15 årig pladeproducer?

Jeg kan tage fejl i mine antagelser, men det var mit bud.

 

Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså når jeg siger record label så mener den slags der medt foregår online. Jeg havde ikke tænkt mig at skulle have et studie og sådan. Vi laver hardstyle og den slags musik.
Grunden til at jeg ikke ved så meget om det juridiske er at jeg ikke ved hvor jeg skal lede.
Du siger også noget om respekt. Jeg vil helst ikke have respekt pga af min alder. Jeg vil hellere have det pga min viden og den slags

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel fair at han giver dig respekt fordi du er 14 år og går med tanker om, at starte et pladeselskab op..

Men du vil have respekt for din viden og der må jeg spørge - hvilken viden? Du siger selv at du ikke ved noget om det juridiske..

Søg på Google omkring opstart af pladeselskab og desuden skal du snakke med dine forældre, da de skal stå som ejere af selskabet.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu mest fordi han sagde at han ikke vidste hvor meget respekt man ville få som 14-15 årig.
Er der mulighed for at starte det uden at mine forældre skal stå som ejere?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke lave et firma uden ejeren er over 18 år..

Du kan selvfølgelig godt lave nogen sange derhjemme og prøve, at sælge dem gennem iTunes som privatperson.

Men hvis du vil have en virksomhedsform som I/S eller ApS, så skal ejeren være over 18 år..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Men kane jeg godt køre nogen sange og albums på iTunes gennem f.eks tunecore eller CDBaby

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  KeXoType Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, rigtig fedt at du fundet dig et mål. At starte egen virksomhed op er en omfattende og tidskrævende beskæftigelse, som kræver en hel del færdigheder.

Når det er sagt, så har du ikke valgt den nemmeste branche af dem alle :)

Hvis jeg var dig, ville jeg starte ud med at sample nogle fede tracks. Det kan være med dig selv, eller nogle andre du kender der kan spille musik. Få det lagt ud på diverse sites, få noget feedback, og opbyg stille og roligt et navn for dig selv. I musik-branchen (såvel som mange andre) er dit renomé ekstremt vigtigt.

Jeg ønsker dig held og lykke, og håber du får produceret noget lækkert musik.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må omsætte maksimum 50.000 kr på 12 måneder i træk - helt uanset hvilke 12 måneder frem eller tilbage. Det synes jeg ikke det lyder til at du får problemer med, og så er det bare at tage fat. Du skal betale skat hvis du tjener noget på det - men det kan du vende tilbage om

Du kan kun få virksomhed hvis dine forældre vil skrive under på at at de tager ansvar for dine beslutninger og handler i firmaet indtil du er 18 i firmaet. Der er en del af det her som fortæller om det:  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Du kan sige til hvis du vil vide mere om momsregistrering, men det er jo irrelevant hvis ikke du vil stifte selskab. Her kan du læse hvad du kan og må når du som under 18 årig vil drive salg http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Du kan sætte dig lidt ind i skat også i samme link for hvad du gør når du nu starter - du skal hele tiden huske på at der kan være en masse med rettigheder at tænke på - også beskyttelse af det du selv laver - men tag de to links og vid i alle fald LIDT mere af det du skal bruge

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Gik i klasse med en, som også selv lavede musik derhjemme og han snakkede om at han gerne ville have det ud ligesom dig, og tror det har taget ham 5-6 år(da han var 20 lykkedes det) at få en slags kontrakt. Hvis jeg var dig ville jeg gøre som der var en anden der skrev, læg dit musik ud på youtube, sociale medier o. lign. find communties for DJs, hvor du kan få feedback på din musik, du vil derved stille og roligt få bygget erfaring op og blive bedre, hvis der er nogen der synes du har talent vil de sikkert også "picke" dig op fra sådan et site, det skulle virkelig komme bag på mig, hvis der ikke sidder folk fra pladestudier og lignende, som "hænger" ud på disse sider :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)