Jeg har et helt nyt engelsk site, som jeg gerne vil have til at ranke fint på en lang række søgeord. Der er ikke vildt meget konkurrence (2-5 sites med 1-15 backlinks) på hvert søgeord uden for meget tekst. Jeg har ikke tid til at nurse om sitet, og samtidig skabe de helt fantastiske links. Derimod ønsker jeg at købe mig til linkbuildingen. Jeg ønsker dog en nogenlunde langtidsholdbar strategi. Så mit spørgsmål er: Når man køber linkbuilding til et engelsk site, hvor er ens penge bedst givet ud? Er der køb af artikler der lægges op på artikel databaser? En Fiverr link scam pyramide (riiiight)? |
Jeg ville holde mig fra både engelske artikeldatabaser og Fiverr-links. Artikeldatabaserne er blevet slagtet i større grad end i Danmark og Fiverr ville jeg aldrig turde bruge til linkbuilding på et site jeg ikke vil skade med vilje.
I stedet kunne du jo tage kontakt til et par deciderede SEO-firmaer fra UK/USA og høre lidt om, hvad de kan tilbyde. Hvis du kontakter en 5 stykker, burde der komme et retvisende billede af pris og udbytte. Der skal nok også sidde et par danske firmaer, der tilbyder engelsk linkbuilding, som kigger med her.