Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af domæne, må man det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, jeg har mange domæner i omegnen af 400 stk. Mange af dem hænger sammen, og jeg går og sysler med en idé om at leje/lease dem ud. Må man det? Og risikerer jeg ikke bare at der er en eller anden der kontakter domæneklagenævnet, og så mister jeg domænet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Domæneloven:

§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=29237

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 16:29

De er ikke købt udelukkende med videresalg/udlejning for øje. Men det er jo sådan set svar nok på mit spørgsmål, at det må man ikke :)

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 16:32

Det er forbudt udelukkende med at eje med videresalg for øje, dvs. det kan være tilladt,
hvis du har planer for det pågældende domæne. Men med 400 domæner er det svært
at argumentere for, at du ikke ejer dem udelukkende med salg eller udlejning for øje

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 16:47

Nu ligger der en plan for de 370 af dem, der hører sammen, og som er registreret i 5 år fra 2012, men qua jeg har fået nyt job, så har/får jeg ikke tid til at bruge domænerne. Så tænkte jeg på at der var en anden der kunne få glæde af dem i mellemliggende periode..

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 17:09

Så vidt jeg har forstået reglerne, så må du bare håbe at der ikke er nogen som får en ide, hvor de vil starte en virksomhed med de domæner du har, også er det lige meget hvad din plan vist er, hvis du ikke bruger dem...

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 17:16

Har du en liste over dem? :)

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 18:05

De bliver skam brugt allesammen. Ifølge en advokat jeg kender er det ikke bare lige til at fratage mig ét af domænerne, da de som sagt "hænger sammen". Nu har jeg haft dem i en del år, og fornyede dem senest med 5 år i 2012, så jeg tror at chancen for at der kommer nogen og gør krav på domænerne er meget minimal.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)