Hey, jeg har mange domæner i omegnen af 400 stk. Mange af dem hænger sammen, og jeg går og sysler med en idé om at leje/lease dem ud. Må man det? Og risikerer jeg ikke bare at der er en eller anden der kontakter domæneklagenævnet, og så mister jeg domænet?
Det er forbudt udelukkende med at eje med videresalg for øje, dvs. det kan være tilladt, hvis du har planer for det pågældende domæne. Men med 400 domæner er det svært at argumentere for, at du ikke ejer dem udelukkende med salg eller udlejning for øje
Nu ligger der en plan for de 370 af dem, der hører sammen, og som er registreret i 5 år fra 2012, men qua jeg har fået nyt job, så har/får jeg ikke tid til at bruge domænerne. Så tænkte jeg på at der var en anden der kunne få glæde af dem i mellemliggende periode..
Så vidt jeg har forstået reglerne, så må du bare håbe at der ikke er nogen som får en ide, hvor de vil starte en virksomhed med de domæner du har, også er det lige meget hvad din plan vist er, hvis du ikke bruger dem...
De bliver skam brugt allesammen. Ifølge en advokat jeg kender er det ikke bare lige til at fratage mig ét af domænerne, da de som sagt "hænger sammen". Nu har jeg haft dem i en del år, og fornyede dem senest med 5 år i 2012, så jeg tror at chancen for at der kommer nogen og gør krav på domænerne er meget minimal.