Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Trustee" har lige forsøgt at sælge mig en printerpatron

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige blevet ringet op af en telefonsælger, der fortalte, at hun ringede fra "Trustee".

Hun ville sælge mig nogle printerpatroner.

Sælgeren fortalte, at virksomheden var 9 år gammel.

Da jeg bad hende sende mig en e-mail med hendes tilbud kunne det ikke lade sig gøre.

Jeg skulle acceptere ordren mundtligt hvilket jeg selvfølgelig nægtede.

Er der andre, der er blevet ringet op af telefonsælgere fra "Trustee",
der efterfølgende nægter at fremsende et skriftligt tilbud?

Efter samtalen Googlede jeg dem og fandt absolut intet.

Til almindelig orientering:

Her er (angiveligt) deres CVR data . De er få måneder gammel.
Virksomheden er en del af virksomheden c/o TMF Denmark A/S
c/o TMF Denmark A/S er en del af c/o Amesto Accounthouse ApS

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:29

Kender ikke lige firmaet nej, men kender til fremgangsmåden hos visse lyssky firmaer.

Sagde hun at hun kunne sælge dig patroner som kunne skrive dobbelt så mange sider ud som alm. patroner?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:13

Ei da, 3 gange flere.

Hun havde lige et fint skema hun skulle ind og checke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så lyder det som en kendt formel.

Ligemeget hvad for en printer du har siger de at de har en patron der kan skrive det dobbelte (3 dobbelte) ud.

Typisk siger de, at det er fordi at den for tonerkassetternes vedkommende indeholder microtoner, der kan skrive mange flere sider ud end alm. toner.

Og jeg kan garantere for at den slags toner eksisterer ikke.

Det kan sagtens være at man i mange tonere kan fylde lidt mere i end der er i de originale men bestemt ikke det dobbelte og så er der jo også lige spørgsmålet om for de fleste printere at lave en chip der kan håndtere den højere pageyield.

Typisk videresælger de lovlige refabrikerede eller ulovlige kopier som burde koste det halve men som de forlanger det dobbelte fordi der jo er mange flere sider i som de siger

Faktisk er det ret smart, fordi at mange mennesker har meget lidt styr på hvor mange sider de egentligt udskriver og at standard pageyield jo er sat til 5% hvilket de fleste dokumenter fylder mere end, så det er ret svært egentlig at gøre op hvad man har fået ud af det.

Til slut skal dog siges at man jo selvfølgelig ikke altid skal løbe skrigende væk fordi folk tilbyder en patroner med mere i. Der findes jo faktisk XL udgaver af mange patroner og også af visse tonere. Og patroner som det originale producent ikke har fyldt helt op.

Og faktisk findes der en enkelt type blækpatron som vi kan fylde med 3-dobbelt mængde:)

Det er faktisk lidt sjov når disse firmaer ringer til os og spørger hvad for printere vi har fordi de har et godt tilbud til os og så være lidt tekniske og gå dem på klingen. Selvom det selvfølgelig kan være lidt synd for den sælger som jo bare har fået at vide hvad han skal sige.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:36

Christian iMARKETING:

Ei da, 3 gange flere.

På A6 papir ;-)

Jeg ville sende firmaet en mail, om det er noget de kender til. Hvis de svare negativt kan man jo sige du har gjort dem en tjeneste ved at gøre dem opmærksom på at deres navn bruges. Hvis de svare positivt, så har du vel selv en idé om du vil handle med dem eller ej :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Mark.

I samme øjeblik at en telefonsælger ikke vil sende et skriftligt tilbud så er jeg over alle bjerge Travel

Venlig hilsen,

Christian

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Goddag jeg vil gerne sælge dig jesu printpatron, hvergang den er ved at være tom bliver der alligevel ved med at være toner i den Big Smile 

Vi sælger iøvrigt også:

Lystofrør

chokolade

grønne papirsklips

Annoncer i telefonbøger, lysaviser, plasikposer og skolekalendre

Hash

Nøgler

Til meget aktraktive priser fra kun 9999.- og så er det med garenteret opfølgning fra vores flinke mersalgs sælger der også vil tilbyde dig de mest fantastiske og uundværlige ting du ikke anede eksisterede. 

DevilConfused 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 18:32

Morten B:
Så lyder det som en kendt formel.

Morten har fuldstændig ret i alt hvad han skriver. De her svindlerfirmaer har eksisteret i mange år. De er fulde af løgn og ligeså snart de bliver for kendte skifter de navn. De har også på et tidspunkt fået en tur i et af forbrugerprogrammerne på TV, men desværre er det hurtigt glemt.

I lighed med printerpatroner er bl.a. også SEO og adwords annoncering blevet en utrolig populær ting at lokke penge ud af små firmaer via tlf. salg. Det er det samme der gør sig gældende, de færreste små forretningsdrivende kan gennemskue effekten eller manglende effekt af SEO og adwords, ligesom de færreste har nogen som helst ide om hvor mange sider de plejer at udskrive pr. tonerpatron.

Rådet er som med så meget andet, lad være med at købe noget af tlf. sælgerne. Bed om at få tilbuddet på skrift pr. email sådan at du i ro og mag kan tage stilling til værdien af det tilbudte og evt. tale med andre omkring det. Hvis sælgeren påstår at tilbuddet er så godt at det kun gælder hvis du slår til i telefonen lige nu og her, så er det helt sikkert fusk, og så er der ikke engang grund til at få det på skrift.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:39

http://www.trustpilot.dk/review/www.thrusty.dk

Jeg talte med dem primo 2012 og de har ringet et par gange for at høre hvornår jeg var ved at løbe tør for toner.

Jeg købte så i december noget toner hos dem, - men har ikke prøvet det af endnu.

Jeg er blevet lovet at de dækker mange sider.

Hvis det viser sig at tonerne virker fint, - og printer mange sider som lovet, så er jeg fint tilfreds.

Desværre siger Trustpilot mig at det måske ikke er tilfældet.

Det selskab du har fundet er det forkerte selskab så du er vidst på vildspor.

27 54 39 44 er det rigtige CVR nummer

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 18:58

Jørgen Olsen:
Hvis det viser sig at tonerne virker fint, - og printer mange sider som lovet, så er jeg fint tilfreds.

Jeg lover dig de her tonerpatroner printer ikke en eneste side mere end de originale ville have gjort.

En anden ting vedrørende tonerpatroner til laserprinter. Jeg bliver af og til ringet op af kunder der siger deres printer trænger til en rensning, når jeg spørger hvorfor de mener det, så er det som regel noget med at udskriftskvaliteten ikke længere er så god, ofte har kunden endda lige sat en "ny" tonerpatron i. Det er YDERST sjældent dårlig udskriftskvalitet på en laserprinter skyldes at den "trænger til rensning", der er stort set ikke noget at rense på en laserprinter og udskriftskvaliteten skal altid være 100% perfekt, er den ikke det skyldes det som regel en defekt tonerpatron eller en anden nedslidt forbrugsdel i printeren. Alt for mange lever med genopfyldte toneres dårlige udskriftskvalitet i den tro at det nok er deres printer der trænger til rensning, det er det IKKE. Køb en ny original toner og du vil se din aldrende laserprinter udskrive med perfekt resultat.

I øvrigt mht. Trustpilot anmeldelserne for det pågældende firma så lugter de langt væk af konstruerede anmeldelser eller vennetjenester. Det er meget sjældent kunder udtrykker sig i de vendinger og på den måde som man ser her, og ydermere er der atypisk underskrevet med firmanavn osv. ved flere af dem, meget usædvanligt. Til gengæld ser alle de negative anmeldelser i mine øjne meget troværdige ud

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)