Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af rejseudgifter

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange stjerner kan man give den samme i samme tråd X x antal indlæg ? :) Cookie - du er skarp, og jeg havde ingen anelse om det med Euro 50,-. Tak !

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:
Cookie - du er skarp, og jeg havde ingen anelse om det med Euro 50,-. Tak !
rent held - Jeg så deloitte beskrive, at man aldrig må trække udenlandsk moms fra uden at ha søgt om refusion og fået ned. Forklaringen var, at skat jo så sagde det ikke var en forretnings-risiko men penge men besluttede at gi bort ud af vinduet.

Lidt søgt da det jo tager tid at kræve refusion men så stod der, at man kun kunne søge beløb over 50 € og da jeg hørte dem (det var helt nyt den dag), om de så ikke var enige i, at det jo så ikke var en forretningsrisiko, så svarede de, at det måtte de være enige i, så de ville også mene man kunne tage op til de 50 € som udgift uden bøvl

Stjerner tror jeg i øvrigt, når man har point til det, at man kan gi helt som man vil så tit eller sjældent man vil - selv giver jeg 5 for det gode og eller det der viser nogen gider hjælpe uden penge - og næsten aldrig 2 til 4  og meget sjældent 1 - hvis der anbefales snyd eller lignende - eller nogen er usædvanligt groveBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jeg tænkte så ikke i relation til refusionen, men princippet kan jeg godt se det fornuftige i, selvom det ikke er så tit jeg synes de regler er fornuftige :) Jeg tager så aldrig ever never moms på rejseudgifter, udelukkende den nye delvise repræsentationsmoms på hotelophold i DK, og Øresundsbroen :) Men jo rart at vide, at man kan gøre det. Jeg går dog ud fra, at det ikke er rejseudgifter som sådan, men udgifter man helt eller delvist ville kunne have fået momsrefusion for i DK.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:
Jeg går dog ud fra, at det ikke er rejseudgifter som sådan, men udgifter man helt eller delvist ville kunne have fået momsrefusion for i DK.
Det er nok godt beskrevet -men jeg forestilller mig jo, at hvis man i DK kan få halv moms retur fra hotel og resten ER en godkendt udgift - ja så i Tyskland, hvor man nu slet ikke kan få noget retur i moms direkte men betaler moms på hotellet - da er hele denne en udgift til almindeligt fradrag (men jo ikke så meget værd som hvis det havde været momsen man fik refunderet hvad man jo så ikke gør ved under 50€ per år/land)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)