Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt on-site SEO feedback

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære SEO eksperter

Jeg har dette hjemmesidesystem til andelsboligforeninger.
I det sidste stykke tid har jeg fokuseret en del på on-site SEO, i form af titeltags, alt tags og generelle sideoptimeringer.

Vi har ikke meget indhold (tekst) på siden, og det har jeg forsøgt at få ved at lave en ordbog (som selvfølgelig skal udvides med tiden).

Men når man selv sidder med det er det ikke altid man opdager det, som er iøjnefaldende for andre. Derfor spørger jeg jer til råds :-)

En af de ting jeg har på SEO dagsordenen er optimering af HTML koden (sørge for at attributter er i samme rækkefølge på alle tags), og minimering af CSS og JS.

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:23

Jeppe Tue Ishøy:
En af de ting jeg har på SEO dagsordenen er optimering af HTML koden (sørge for at attributter er i samme rækkefølge på alle tags), og minimering af CSS og JS.

Det kan du godt vente med lidt endnu, indtil du har de basale ting på plads først. Der mangler nemlig lidt...

Du starter dine sidetitler med minABF.dk ... Det skal du *IKKE*. En sidetitel skal beskrive indholdet på den enkelte side og bør som udgangspunkt opbygges således, at de(t) ord du gerne vil findes på ved en google søgning indgår i (starten af) sidetitlen. Sådan har du ikke opbygget dine sidetitler. Lad være med at have ting som "Ordbog til andelsboligforeninger" og din webadresse i sidetitlen, med mindre du direkte ved, at det er noget folk søger på. Og under alle omstændigheder bør det ikke være noget, som går igen på (næsten) alle dine sider.

Ideen med en ordbog, kan være ganske fin. Men du skal fra starten gøre dig klart, hvilke ord du gerne vil have, at de enkelte sider findes på og så skal du opbaygge dine sidetitler og dit indhold, så de afspejler dette.

Jeg har taget et par eksempler fra din ordbog her:

minABF.dk | Ordbog til andelsboligforeninger - Generalforsamling
minABF.dk | Ordbog til andelsboligforeninger - Bestyrelse
minABF.dk | Ordbog til andelsboligforeninger - Venteliste

Det er svært for mig at se, hvilke ord du gerne vil have, at google finder disse sider på. Og så er det nok også svaært for Google at finde ud af det. Men hvis det f.eks. er ordene Generalforsamling, Bestyrelse og Venteliste, så har du et meget stort arbejde foran dig. Det er meget generelle termer, som du vil kunne finde på et hav af hjemmesider.

Herudover bør du generelt få noget mere tekst på siderne. Der er mange flere ting at kigge på - men Rom blev som bekendt jo ikke bygget på en dag. :-)

Frank Hellerup Madsen har skrevet et glimrende indlæg om sidetitler og meta descriptions. Det kan du finde lige her på Amino: http://www.amino.dk/blogs/frankhellerupmadsen/archive/2011/01/13/skriv-f-230-ngende-titler-og-meta-descriptions.aspx. Der er meget god inspiration at hente til opbygningen af dine sidetitler.

Hvis du ikke allerede kender den, vil jeg også anbefale, at du tager et kig på bogen SEO-LEX (www.seo-lex.dk - sitet ser dog ud til at være nede lige nu ...). Du kan evt. hente den gratis light udgave til at starte med.

Håber ovenstående kan bringe dig lidt videre

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:59

Som Kenneth kort er inde på, så tror jeg tekst ville gøre en kæmpe forskel - specielt på forsiden.

Vi så det hos Drinkster da vi begyndte at skrive tekster ind på de forskellige sider for barerne (fx. Her om kulørbar), det gjorde virkelig en kæmpe forskel.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02

Hej Kenneth

Tusind tak for svaret - det var en lang smøre :-)

Heldigvis kan det med minABF.dk i titlen rettes meget nemt - det er kun på 1 side det skal fjernes
Jeg kan godt se hvad du mener med at sidetitlerne måske skal være mere uddybende. Jeg tror bare jeg må se i øjnene at SEO og æstetik sjældent går hånd i hånd.

Jeg vil gå i gang med at arbejde med mere uddybende sidetitler og meta descriptions.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13

Ja, jeg har også prøvet at finde alternativer til det slideshow der kører på forsiden lige pt.

Jeg kan dog godt lide at tingene er lidt minimalistiske, og ikke spækket med tekst som er fuldkommen ligegyldig.

Jeg har overvejet at lave en side, som beskriver funktionerne på hjemmesiden mere detaljeret, og så linke til den fra forsiden. Det er dog ikke det samme som at skrive en masse tekst på selve forsiden.

Jeg har tilgengæld prøvet at fylde alt-tags på billeder ud så godt som muligt, så der er lidt godbidder til Google.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)