Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om SEO for begyndere

Skriv fængende titler og meta descriptions

13. januar 2011 | 15.017 Visninger | 55 kommentarer
Bedømmelse :

Amino Ekspertblog

Frank Hellerup Madsen fra Synlige Sider

Ekspertblogger på Amino om SEO for begyndere

"Hvordan skriver man sidetitler og meta descriptions?"

Det er et af de spørgsmål, jeg oftest har hørt, når jeg har spurgt til, hvad I gerne vil høre om. Og det giver jeg gerne input til. Så er her nogle simple regler og retningslinier til, hvordan du får skrevet nogle gode sidetitler og meta descriptions.

Hvorfor er det vigtigt?

Først lige to linier om, hvorfor sidetitler og meta description er så vigtige.

Sidetitler er groft sagt det vigtigste enkeltsignal, man kan sende til Google om, hvad ens hjemmeside handler om. Så det har stor betydning i forhold til placeringer i søgeresultaterne. Og samtidig bruger Google også sidetitlen som overskrift i søgeresultaterne. Derfor spiller det en stor rolle, både hvilke ord man inkluderer i sidetitlen af hensyn til sin placering, og hvordan man skriver teksten af hensyn til at få folk til at klikke ind på netop din side i søgeresultaterne.

Meta description (eller meta beskrivelse, som den nogle gange bliver oversat til i danske CMS'er) spiller ingen rolle for din placering på Google. Det gør ingen forskel, hvilke ord der står i den. Men Google bruger den næsten altid til at danne "brødteksten" i søgeresultatet, hvis de søgeord som folk har brugt, er inkluderet i description teksten. Derfor bliver teksten ekstremt vigtig som "salgstekst" i søgeresultaterne.

Eksempel i praksis

Her er et eksempel fra en søgning på "iværksætter" i Google:

Se, hvordan Aminos sidetitel indeholder ordet "Iværksætter", hvilket er med til at forbedre placeringen på søgeordet. Og at descriptionteksten indeholder et par varianter af ordet. Det medfører, at Google bruger Aminos egen meta description i stedet for at vise et uddrag af indhold fra selve siden.

Bemærk også, at Google fremhæver søgeordet med fed, hvilket tiltrækker ekstra opmærksomhed.

Sådan skriver du din sidetitel

Hvis du vil være helt sikker på at få hele din sidetitel vist i Googles søgeresultater, skal du holde dig til max 67 tegn. (inkl. mellemrum, tegnsætning og det hele).

Sørg for at din sidetitel indeholder de væsentligste søgeord, som du gerne vil have den konkrete side fundet på. Google vægter indholdet af sidetitlen fra begyndelsen af, så lad være med at sætte dit væsentligste søgeord som det allersidste.

Notér dig derfor de ord, som du gerne vil have flettet ind i titlen og tænk over, hvordan du kan stykke dem sammen til en rigtig sætning. Det giver voldsomt meget bedre resultater end sidetitler, der blot er opremsninger af ord. Og sørg gerne for at bruge noget såkaldt "Call-to-action", hvor man fortæller læseren, hvad de gerne må gøre.

Hvis jeg f.eks. på min side om havenisser noterer mig følgende søgeord: "havenisse", "havenisser", "grøn", "rød", "gul", så skal jeg ikke blot skrive en titel som hedder "Havenisse Havenisser Grøn Rød Gul" eller "Havenisse | Havenisser | Grøn | Rød | Gul", som de også ses.

Nej, det er langt bedre at skrive "Havenisser. Køb din havenisse her. Vi har dem i grøn, rød og gul". 64 tegn i alt inkl. mellemrum. En sætning, som rummer søgeordene, og som faktisk giver mening og rummer call-to-action. ("Køb" i dette tilfælde).

Når du planlægger din sidetitel så husk, at du ikke altid partout skal bruge alle 67 tegn til rådighed. "Havenisser. Køb dem her!" kan sagtens virke aldeles glimrende og skille sig lidt ud fra mængden, når folk skimmer ned over siden. Selvom 67 tegn ikke er meget, skal du ikke regne med, at alle folk når til slutningen af din sætning, når øjnene løber ned over søgeresultatet.

Sådan skriver du din meta description

Ganske som med sidetitlen, skal din meta description også leve op til nogle formkrav for at kunne vises i Googles søgeresultater i sin helhed. Hold teksten indenfor 156 tegn, hvis du ikke vil risikere, at den bliver skåret af til sidst. (Har du en blog, kan du risikere, at Google indsætter en dato først, hvorfor du har endnu færre tegn til rådighed. Noget i retning af 139).

Som nævnt tæller meta description ikke med, når Google skal rangere sider i søgeresultaterne, men hvis du gerne vil have din egen description-tekst vist, skal du alligevel sørge for at få inkluderet sidens væsentligste søgeord.

Sørg for, at din descriptiontekst lever op til to kriterier.

1) Beskrivende. Du skal sikre dig, at folk ud fra søgeresultatet kan se, hvad de havner på, hvis de klikker på dit link. Finurlige tekster kan være meget fine, men størstedelen af tiden klikker folk ind på sider, hvor de kan være nogenlunde sikre på at finde det, de leder efter.

2) Sælgende. Flet nogle grunde til at besøge din side ind i descriptionteksten, så folk bliver fristet, når de søger i Google og skal vælge mellem din side og de 4-5 andre, som de kan se på deres skærm.

I havenisseeksemplet kunne det være en description-tekst, der lød noget i retning af "Danmarks største udvalg af håndskårne havenisser i eg. Vil du have din havenisse i andre farver end rød, gul og grøn, kan vi også håndmale den. Kig ind". 151 tegn, hvor vi får nævnt, at nisserne er håndskårne i eg, fortæller om håndmaling oveni og opfordrer dem til at kigge ind.

De skal være unikke

En lille krølle på halen i forhold til sidetitler og meta description er, at de skal være unikke, så du ikke genbruger de samme tekster igen og igen. Skriv nye sidetitler helt fra bunden af, hvis det kan lade sig gøre.

Glem eller gem dit brandnavn!

Som en lille afsluttende bemærkning er jeg nødt til at sige, at du skal glemme at have dit brandnavn med i sidetitlen. Med mindre altså, at du vurderer, at du har så godt et navn i markedet, at det vil påvirke positivt, når folk skimmer ned over søgeresultaterne.

Du skal ikke have sidetitler, der alle begynder med "Havenissekompagniet.dk". Hvis du partout vil have dit brand med i sidetitlterne, så sørg for, at det står til sidst. Så optager det godt nok stadig nogle tegn, der kunne have været brugt til at skrive sælgende tekst, men i det mindste kan du stadig fange folks opmærksomhed med de første ord i sidetitlen.

saxis

Læs også


Kommentarer

Thomas Rosenstand  den 13-01-2011 kl. 15:25

Enig fra ende til anden. Har du også lagt mærke til, at Google efterhånden viser 70 anslag i sidetitlerne? Ikke at det er nogen revolution, men hvis man nu sidder med den mest genial sidetitel, og den er på 69 anslag - ja så går det altså alligevel i Google.

I øvrigt værd at slå fast, at Google tæller anslag og ikke tegn (mellemrummene tæller med).

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 13-01-2011 kl. 16:40

Hej Thomas,

det er egentlig nok grammatisk noget vrøvl, når jeg i indledningen skriver om "tegn", inkl. mellemrum mm. Jeg vil huske at bruge skrivemaskineudtrykket "anslag" fremover.

Mht 70 tegn, så nåede det lige at ligne den nye standard, før preview-funktionen dukkede op. Siden har jeg været lidt mere i tvivl om, hvad Google vil. Men jo, har man en genial sidetitel på 69 tegn, kan man teste den og se, hvad der sker.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jan Jægermark  den 13-01-2011 kl. 16:52

Et godt og nødvendigt indlæg, Frank.

Der er så mange - ja selv større SEO-virksomheder - som ikke gør brug af call to action i sidetitler og -beskrivelser.

Jeg synes i øvrigt også, det er værd at notere, at Google LÆSER meget mere end de 70 anslag, som maks. kan blive vist søgeresultater. I særtilfælde kan det være ganske fordelagtigt at smide nogle ekstra søgeord ind efter de 70 anslag.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Hans Stokholm Kjer  den 13-01-2011 kl. 17:11

OT @ Frank - brug bare "tegn inkl. mellemrum" - den term er fra Word og opfattes derfor som de facto standard term.

Jeg holder meget af ordet anslag, fordi det bringer mig tilbage til maskinskrivningstimerne i kælderen under Hvidbjerg Centralskole, men da mange af nutidens mennesker aldrig har set en mekanisk skrivemaskine, giver ordet anslag ikke den samme mening.

mvh Hans

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jesper Laugesen  den 13-01-2011 kl. 17:13

Tak Frank

Jeg er sælger og bruger normalt ikke tid på dette emne - men nu fik dit indlæg mig lige til at gå ind og checke min egen webshop :)

Kan se jeg bruger stort set samme metatag;

køb billigt slik - salg af billigt slik - salg af billigt slik online osv. osv

Det er altså helt håbløst eller ??

Mht. til sidetitel - ja så kan jeg slet ikke se hvor man skal skrive det i min ( dandomain) shop. :(

Som du nok kan forstå har jeg ikke ofret mange sec. på disse emner, alligevel ligger jeg ganske fint på google - men det er måske mere held end forstand... eller selvfølgelig manglende konkurrence ?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Tobias  den 13-01-2011 kl. 17:14

Tusind tak for dette indlæg!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 13-01-2011 kl. 17:19

Nemlig Jan! Og det er der mange, der ikke tror på. Den vildfarelse lader vi dem bare blive i ;-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Lars Skjoldby  den 13-01-2011 kl. 17:37

Hvor er det dog en dejlig velskrevet artikel. Super gode eksempler.

Du skriver at description skal være unikke. Nu er der jo flere CMS'er hvor det er muligt at arve meta tags ned gennem sidestrukturen - det er jo så en dårlig idé.

Er det så et bedre alternativ at efterlade description helt tom?

Mvh

Lars Skjoldby

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jan Elmar Sørensen  den 13-01-2011 kl. 17:40

Jesper, du kan prøve at tage et kig på e-bogen SEO-TUNING for DanDomainshop, der er også en gratis version.

seo-tuning.seo-lex.dk

Er kommentaren brugbar? 0 0
Martin Larsen  den 13-01-2011 kl. 17:52

Super godt indlæg.

Dejligt lige at få det ridset op igen.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 13-01-2011 kl. 23:23

@Jan,

Ja der findes flere fiduser til titles, men på begynderbloggen her nøjes jeg med det mest basale i første omgang. :o)

@Hans,

Tak for det. Så må jeg i sproglig tænkeboks.

@Jesper,

Du bør sætte dig og skrive nogle unikke, sælgende description-tekster. Start med de sider, der har gode placeringer på dine væsentligste søgeord. Der vil du se størst effekt. For produktgrupper hedder titelfeltet noget i retning af "Shopnavn (Vareliste)", mens det på enkeltprodukter kan redigeres i fanebladet "Beskrivelse".

@Lars,

Ja, hvis jeg skal vælge mellem at have den samme meta description på alle undersider eller undvære, så vil jeg hellere undvære.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Lars Holdgaard  den 13-01-2011 kl. 23:25

SEO er også et avanceret emne.. Det er jo ikke bare at smide nogle tilfældige titler og lidt tekst op, også få nogle links.. Der er så meget dybde!

Helt sikkert et vigtigt element du nævner der!

Er kommentaren brugbar? 0 0
x-tra  den 13-01-2011 kl. 23:25

Rigtig godt indlæg. Giver lidt at tænke over :-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Koludabyg  den 14-01-2011 kl. 16:27

Giver helt en lyst til at få kigge lidt på ens egen hjemmeside, fik jo også lige et par hints af Rosenstand den anden dag, også efterfølgende denne artikel kommer jo som sendt fra himlen, så må vist hellere få taget mig sammen nu.

En super letforståeligt indlæg, hvor vi alle kan være med.

Takker...:)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Casper Schneidereit  den 14-01-2011 kl. 16:43

Nu er det det efterhånden noget tid siden jeg udviklede det, men jeg har fået meget ud af denne lille webapplikation:

ioosinternet.dk/.../google

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jeppe Ibsen  den 14-01-2011 kl. 16:44

En god metadescription er vigtig. Men kan du skrive en der sælger mere - end google? Google strikker selv en sammen ud fra teksten på siden hvis du ikke har udfyldt meta-description.

En dårlig skrevet meta-description er IMO. værre end ingen meta-description. Så har man flere hundrede produkter og har i sinde at lave et copy-paste arbejde, skal man nok lade den være blank. Jeg tror at energien er bedre brugt på at skrive en god description!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 14-01-2011 kl. 21:23

Hej Jeppe,

De snippets som Google selv genererer er sjældent mesterværk, for at sige det mildt. Det er meget sjældent en god idé at lade Google vælge selv.

Men som jeg også skrev til Lars Skjoldby længere oppe, vil ingen description være at foretrække frem for en generisk description på samtlige sider.

Alt i alt vil stort set enhver, der kan bare delvist læse og forstå mine instrukser her, kunne skrive bedre meta descriptions for sit site end dem, Google stykker sammen.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 14-01-2011 kl. 21:24

René, jeg troede ikke, at du var i målgruppen for bloggen her. Men fedt, at du har fået noget ud af det.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Koludabyg  den 14-01-2011 kl. 21:58

Man læser jo altid lidt med på side linien, hvilket også er tilfældet herinde og selvfølgelig på din egen blog.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Ib Abildgaard, RÅD & MAL  den 14-01-2011 kl. 22:30

Hej Frank !

Håndværkere har skam også brug for at være synlige. Derfor læser nogle af dem også med. Behøver jo ikke i denforbindelse at synligøre dette, med dumsmarte bemærkninger.

Det er rart når der skrives noget som de "fleste" kan forstå og ikke for teknisk.

Jeg forstår godt hvad du skriver i nærværende blok, og skal nu have rettet dette på min egen side. Da Google kun er "glad" for min forside. men forstår nu at jeg skal have fat i hver enkjelt side, også "undersider/afsnit og i SEO Plugins, da det er WP side.

Tak for bidragene - fortsæt bare i samme spor - det forståelige.

Tak endnu engang

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 14-01-2011 kl. 22:39

Hej Ib,

Jeg kan se, at min kommentar til René blev lidt for indforstået. Jeg havde ikke regnet med, at han var en del af målgruppen for min begynder-blog her, fordi han netop har arbejdet ret meget med sin SEO gennem længere tid. Det var afgjort ikke ment som nogen form for nedgøring af håndværkere.

Det glæder mig, at du også får noget ud af dette indlæg. Og formålet med bloggen her er også, at indholdet skal være skrevet sådan, at de fleste netbrugere skal kunne følge med. De mere nørdede og avancerede ting holder jeg på Synlige Mand-bloggen.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Koludabyg  den 15-01-2011 kl. 00:31

Jep, den var indforstået af undertegnet.

Og det er også helt korrekt at jeg nok er en del over begynder stadiet, som nok er målgruppen for denne blog, og det er også mere synlig mand bloggen, der kan føre undertegnet videre med mit SEO arbejde, hvor jeg gerne følger Frank´s gode artikler også, har haft fornøjelse af hans indlæg, og hjælp i rigtigt langt tid efterhånden, og han er da helt klart også en af dem jeg kan takke, for at have den opnået de gode resultater min hjemmeside efterhånden har fået.

Men både Frank H. Madsen og Thomas Rosenstand har en rigtig god måde at forklare tingene på, så vi alle kan følge med,og her er undertegnet også startet, så du vil helt klart få en del ud af at læse med herinde Ib.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Ib Abildgaard, RÅD & MAL  den 15-01-2011 kl. 16:05

Hej Frank !

Jeg opfatter hellere ikke dine som nedgøring af håndværkere.

Tværtimod.

Rene ??? Ja han "tror" han er så dygtig (hehe).

Jeg synes din blog er god og med tilhørende kommentarer. Man lærer noget. Endvidere bliver det lettere og holde ens "kommende" betalte SEO eksperter i ørere.

Som du måske ved er min oplevelse af branchen , som en meget broget branche, hvor alle absolut ikke har så reelle hensigter, som du selv, Thomas R. og deMib.

Glæder mig til næste inputs.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Er kommentaren brugbar? 0 0
Michael Haahr  den 15-01-2011 kl. 17:06

Godt indlæg Frank!

Dejligt at få frisket op igen og så på en let læselig måde :-D

Mvh

Michael Haahr

www.maler-maling.dk

Er kommentaren brugbar? 0 0
Robert  den 16-01-2011 kl. 22:00

At Google vægter titles fra starten af vidste jeg ikke. Tak!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Bo Kalvslund  den 17-01-2011 kl. 17:15

Var det en idé at undlade brand-navnet på hovedsiden men bruge det i nogle sidetitler på undersiderne?

Det har før været nævnt at det også er godt at ens firmanavn fylder op på de første sider af søgeresultaterne.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 17-01-2011 kl. 21:09

Hej Bo,

Det kan du godt gøre. Oplagte steder at bruge det er i "Om os/mig", "Handelsbetingelser" og andre sider, som du alligevel ikke har tænkt dig at tiltrække besøgende på.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Steen  den 17-01-2011 kl. 21:59

God artikel Frank. Og tak jan for dit indput det var jeg faktisk ikke klar over.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Bo Kalvslund  den 17-01-2011 kl. 23:27

Hej Frank

Tak for dit svar - god idé..:-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Breindal  den 18-01-2011 kl. 02:59

Fin artikel.

@ Jesper - Dine metatags betyder intet i forhold til Google i dag. Måske ændrer det sig, hvem ved.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 18-01-2011 kl. 04:18

@Breindal: Den må du lige forklare? Du skriver, at meta tags intet betyder i forhold til Google i dag. Hvad så med "meta description", "noindex", "nofollow" etc. Mener du virkelig, at de er uden betydning? Og er det noget, der er indført i dag?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Kristian Ole Rørbye  den 18-01-2011 kl. 05:33

Rigtig godt indlæg omkring et emne som jeg er helt enig med dig i - skrev selv lidt om det her: www.seotext.dk/.../meta-beskrivelsen-er-vigtig

Er kommentaren brugbar? 0 0
Simon C. Mørk Hermansen  den 18-01-2011 kl. 09:20

Tusind tak for meget brugbar viden :)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Sutjek  den 18-01-2011 kl. 15:18

Hej Frank

Godt indlæg.

Hvad er dine tanker om brugen af små og store bogstaver?

Hvilket eksempel vil du sige, er værd at bruge?

#1: "Havenisser I Ler Og Rustfrit Stål"

#2: "Havenisser i ler og rustfrit stål"

Hvilken betyding har det rent seo-mæssigt/hvilken variant har den bedste call-to-action effekt?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Ib Abildgaard, RÅD & MAL  den 18-01-2011 kl. 23:24

Hej alle !

Nu kan vi herinde læse en masse om sidetitler og meta descriptions.

Nu har jeg en hjemmeside i Word Press, er der noget er jer der har teknisk indsigt og kan fortælle mig hvordan jeg via cms en kommer ind til H1 og H2 og HTML tags, således at jeg på de enkelte sider/under kan lave forskellige headline m.m.

Jeg går udfra jeg skal ind i den "tekniske" del.???

Jeg har koblet SEO+ til som plugins.

Takker på forhånd for svar.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Er kommentaren brugbar? 0 0
Steffen Gregersen  den 22-01-2011 kl. 12:06

Tak for et godt indlæg Frank. Det er altid rart at få tingene beskrevet helt ned på jorden, hvor alle kan være med.

Fortsæt endelig med at skrive artikler i denne stil.

Og så er det bare med at komme igang med at skrive unikke titler m.m.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 22-01-2011 kl. 21:13

@Sutjek,

Jeg har ikke en entydig konklusion ang. grammatisk korrekt tegnsætning (dvs. små bogstaver hen ad vejen) og Amerikansk-inspirerede overskrifter med store startbogstaver hele vejen. Jeg tester løbende på forskellige Adwords-kampagner, men som sagt uden så entydige resultater, at jeg pt. vil anbefale det ene entydigt.

@Ib,

Hx-tags i Wordpress får du nok et bedre svar på, hvis du opretter et emne ude i debatten.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Ib Abildgaard, RÅD & MAL  den 22-01-2011 kl. 21:28

@Frank

Er gjort allerede www.amino.dk/.../113142.aspx

er dog ikke blevet klogere endnu. Men det kommer vel ?

Dog har jeg på fornemmelsen, at det er ret vigtigt, da Mr. Google kun vel "snakke" med forsiden uanset hvormange indlæg m.m. jeg skriver, går den kun til forsiden.

Findes der metoder der kan henlede dens opmærksomhed til andre sider end forsiden ?

Ib

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 22-01-2011 kl. 22:06

Hvis du vil have Google til at fokusere på andre sider end forsiden skal du linke til dem. Googlebot bruger links til at finde rundt på din side, og de sider, der linkes meget til, bliver vurderet til at være højt prioriterede.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Lars Hendriksen  den 22-01-2011 kl. 22:22

Fandens også! Nu troede jeg lige at jeg kunne holde min søndag fri <:)

Jeg er lige gået igang med at SEO opdatere samtlige behandlere på http://LejEnBehandler.dk, og dit indlæg gjorde mig lige en kende skarpere på hvordan jeg skal skrive det, og gjorde mig glad, for det ER et stort arbejde, men nu tror jeg på at det lønner sig <:) Der er så mange andre SEO ting som kan være lidt svære at greje, men Title og Meta tags er  da til at forstå.

Mvh og tak

Lars, http://LejEnBehandler.dk

Er kommentaren brugbar? 0 0
Malene Kirstine Olesen  den 04-02-2011 kl. 10:59

Hej Frank

Rigtig godt indlæg du har fået stykket sammen. I dine eksempler tager du dog udgangspunkt i, at man sælger noget. Hvad nu hvis man har en helt almindelig hjemmeside, hvor man skal skrive sidetitel og beskrivelse til en underside om eksempelvis rygepolitik eller undervisningsmiljø. Hvordan gør man disse sider spændende? For man skal jo holde sig til sidens indhold og det kan være lidt svært at gøre fængende.

Mvh. Malene

Er kommentaren brugbar? 0 0
Frank Hellerup Madsen  den 04-02-2011 kl. 14:04

Hej Malene,

Der gælder egentlig de samme "regler" for informationssider som for kommercielle sider. Sidetitel og meta description skal være informative og sælgende.

Dvs. hvis folk søger på "rygepolitik Søndre Provinsby kommune", så skal du sørge for, at din titel og meta description får fortalt dem, at du herinde har den viden, som de er ude efter - og at de bør kigge ind og læse mere.

Nu bliver rygepolitk jo aldrig nogensinde decideret spændende - men for dem der søger, er det jo i hvert fald interessant lige mens de taster. Så du skal arbejde på, at netop dit site i søgeresultaterne forsikrer dem, at hvis de klikker her, så finder de i hvert fald den viden, som de leder efter (og ikke behøver at spilde flere klik).

Lad os sige, at du skal konkurrere med kommunens egen hjemmeside, og deres søgeresultat ligner noget rod. Så skal du sørge for, at dit resultat i Google helt klart og utvetydigt får kommunikeret, at her kan man blive klogere på Søndre Provinsbys rygepolitik.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Træfælderen  den 05-02-2011 kl. 22:18

Hey Frank

Super, der fik jeg lige lidt med i bagagen. Skal nu tilbage og pusle lidt med min side.

Tak for gode fif.

God weekend.........

Er kommentaren brugbar? 0 0
whatsup911  den 06-02-2011 kl. 00:13

Godt og brugbart indlæg Frank. Godt med en artikel der kan læres noget af.

Mange tak

Mvh

Morten

Er kommentaren brugbar? 0 0
Malene Kirstine Olesen  den 07-02-2011 kl. 09:12

Hej Frank

Mange tak for dit svar, som både var letforståeligt og fyldestgørende ;-)

Mvh. Malene

Er kommentaren brugbar? 0 0
Henrik  den 12-11-2012 kl. 08:37

god artikel, og har arbejdet med mine titler og describtions, og det virker fint - på nær et sted - hvor det ser sådan ud

→BILLIGE FARVEDE KONTAKTLINSER uden styrke - KØB NU - Ok ...

http://www.ok-linser.dk/5-farvede-kontaktlinser">http://www.ok-linser.dk/5-farvede-kontaktlinser

50+ elementer – Kontaktlinser uden styrke i mange farver og designs | vi har ...AMETHYST 1 FARVEDE KONTAKTLINSER 179,00 kr AMETHYST 2 FARVEDE KONTAKTLINSER 179,00 kr

Noget af min skrevne tekst er med men blandet op med noget Google selv har fundet

Hvad kan jeg gøre ?

mvh

Henrik

http://www.ok-linser.dk

Er kommentaren brugbar? 1 0
dervarengang  den 26-01-2013 kl. 19:50

Hej Frank

Håber det er ok jeg tager en ældre blog indlæg frem og spørger: Er din artikel stadig gældende? Er det stadig samme fremgangsmåde du ville bruge?

Jeg skal i gang med 1100 sider, så det er med at være på rette spor fra start :)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Frank Hellerup Madsen  den 27-01-2013 kl. 22:44

Hej Boysen,

Det er helt ok at du hiver et gammelt indlæg frem - og ja, det er stort set samme fremgangsmåde, der fortsat er gældende.

Google har justeret en smule på deres visning af sidetitler/overskrifter, hvorfor den skarpe grænse på 70 tegn er blevet afløst af en mere flydende baseret på tegnenes bredde. Men ellers er ovenstående stadig et bud på en opskrift. God skrivelyst!

Er kommentaren brugbar? 1 0
dervarengang  den 27-01-2013 kl. 22:51

Tusind tak!

Er kommentaren brugbar? 1 0
Rasmus T. Nicolaisen  den 05-03-2013 kl. 08:42

Må man godt skrive udråbstegn !! i sin meta tag beskrivelse og title tag?

Er kommentaren brugbar? 1 0
Frank Hellerup Madsen  den 05-03-2013 kl. 11:26

@Rasmus,

Kort svar: Ja! :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Rasmus T. Nicolaisen  den 05-03-2013 kl. 11:59

Tak!!!!!!!!! :D

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mathias  den 30-09-2013 kl. 01:06

Google tæller ikke tegn, bogstaver, eller anslag.. Længden af meta title og metadescriptions er fastsat efter x antal pixels.

At det så ofte svarer til 70 anslag, er blot et tilfælde.

Jeg kan ikke umiddelbart huske hvor mange pixels man maksimalt kan få vist, men det kan man lynhurtigt tjekke og så evt. sætte input boksen i sit CMS system for titles og descriptions til det antal pixels.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Morten2000  den 18-10-2013 kl. 23:00

Jeg har  mere end 1700 kategorier med ca. 47000 varer. Webshoppen er sat op til automatisk at generere sidetitler og meta descriptions. Dette vil være helt uoverskueligt, hvis jeg skal lave unikke beskrivelser manuelt.

Kan du komme med en anbefaling af, hvordan den mest optimale måde vil være, hvis systemet selv skal generere disse? Jeg er med på, at det anbefales helt at undlade dette, men hvis det nu skal være, hvordan gøres dette så bedst automatisk?

Er kommentaren brugbar? 1 0
Romanovich  den 18-10-2013 kl. 23:55

God artikel med nogle gode punkter.

Jeg takker herfra.

God weekend.

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: fire + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Frank skriver



Frank på Twitter

Hvis du vil have besked når Frank og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer