Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg oprette enkeltmands virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg udlejer mit hus, dette bliver lavet i en selvangivelse, hvor overskuddet bliver lagt til min lønindkomst. Har jeg så mulighed for at oprette enkeltmands virksomhed??

Jeg er meget i tvivl om, enkeltmands virksomheden, vil blive slået sammen med overskuddet af husudlejningen?

Er der nogen, der ved noget om dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42

Ikke helt forstået? Du må godt lave en enkeltmandsvirksomhed - og du må ha huset uden for den, eller inden for, men du må undersøge hvad der betaler sig - der er specielle regler for VSO og kapitalafkast og andet besvær

Overskuddet i en enkeltmandsvirksomhed bliver lagt sammen med alle dine andre skattepligtige indtægter med mindre du kører virsomhedsskatteordningen - som er lidt kompliceret - men det er nævnt i linket så se her for beskatning i enkeltmandsvirksomhed: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:00

Hej John.

Tak for svaret. Jeg vil gå ind og læse dit link.

Overskuddet på huslejeindtægt er tæt på max beløb for enkeltmandsfirma, det er der mine tvivl kommer, om en ny virksomhed og husudlejning vil blive lagt sammen som et enkeotmandsfirma.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)