Hej jeg er igang med at starte et nonprofit (til at begynde med) projekt, hvor jeg vil lave actionsports film og dvs. reklame film for mindre virksomheder. Jeg søger derfor en person med grafiske kundskaber til at lave et logo samt et banner til vores hjemmeside samt facebook side. Da der er et nonprofit projekt skal arbejdet være gratis da pengene ikke er store her i oprettelsen fasen. Dette tilbud er en god mulighed for grafiske studerene til at få lavet noget arbejde til et virkeligt selskab, dette er selvfølge ikke et krav. Så hvis du har erfaring inden for grafisk arbejde og vil hjælpe med oprettelsen af dette projekt så kontakt mig endeligt her på tråden eller på min mailadresse. på forhånd tak Zebra media zebra-media@outlook.com |
Så du forventer at få en grafiker til at udføre et professionelt stykke arbejde i form af et logo og et banner helt gratis, for at du så selv engang kan komme til at tjene penge på dit projekt?
Dét tror jeg du får rigtig svært ved. Og din begrundelse med at "man så får mulighed for at noget arbejde for et "virkeligt" selskab"... Den holder altså ikke, og i mine øjne er det dybt respektløs overfor folk der arbejder i denne branche!
Og ja, jeg kan måske nok være ligeglad, men jeg synes efterhånden at det er blevet et ret stort problem at man ikke anser de "kreative" brancher for at være rigtigt arbejde - det er noget folk bare laver af lyst og som hobby. Men sådan forholder det sig altså ikke. Det er folk der har brugt mere end 4 år på deres uddannelse, du beder om at arbejde gratis for dig, imod at de så "får lov at lave arbejde for en rigtig virksomhed!"
Jeg forstår simpelthen ikke denne indstilling til den grafiske branche, og jeg synes det er en rigtig ærgelig tendens....
Nå, sikke et surt opstød, men jeg kunne altså ikke lade være med at give udtryk for min holdning til dette!