Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogle skatte fordele i dette?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino brugere

Jeg står med følgende problem. Jeg ejer en erhversejendom. Jeg har et privat realkreditlån på bygningen.
Jeg har sidste år haft bygningen forpagtet hvor indtjeningen er blevet registreret i mit enkeltsmandsfirma(virksomhedsordningen). Jeg har betalt afdragene pårealkrefit lånene privat. Nu står jeg selv for driften indtil 2014, hvor jeg forventer at forpagter stedet igen.

Mit spørgsmål er følgende

Vil jeg med fordel kunne oprette fx et ApS og lade dette købe ejendommen af mig. Således at jeg vil kunne få udbetalt den fagvurderede ejendomspris til mig privat skattefrit, sålænge denne selvfølgelig ikke overgår den pris jeg købte bygningen for?

Ville der være nogle skattemæssige fordele i at det er et ApS der ejer bygningen og så forpagter den ud, istedet for det nuværende hvor jeg som privat får mit rentefradrag og mit enkeltsmandsfirma(virksomhedsordningen ) får indtjeningen.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er kun et svar på dette :

Find en revisor, der kender Virksomhedsordningen godt,

Så vil der efter mit skøn ikke være penge i at stifte og drive et Aps, men det kræver, at du får hjælp til din sammenblanding af begreberne, -

du har ikke private realkreditlån hvis du bruger VS ordning bedst muligt,

og så koster det kun revisorudgift, der gerne skulle tjene sig hjem på andet.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:44

Spørgsmålet er om du hæver noget nu?
VSO er en del mere fleksibel i forhold til, at hive penge ud. I et ApS skal det enten udloddes som udbytte eller løn, hvilket begge skal indberettes til skat.
I VSO hæver du, betaler din eb skatter løbende og indberetter årligt til skat og betaler evt restskat.
Nu nævner du intet omkring øvrige indtægtskilder og hæver du intet kan jeg måske se en mindre fordel i dit setup men over. Længere tid når i hæver i VSO snyder du dig selv for rentefradrag. Du ville sagtens kunne ligge lånet ind i VSO og få fuldt fradrag for renterne kontra de ca 33% reel fradragsværdi man får i kapitalindkomst. (Renter fradrages 100% i resultatopgørelsen af ejendommen, men giver kun ca. 33% af det du betaler i reelt fradrag i din skatteopgørelse).
Umiddelbart ligger den væsentligste fordel i det begrænsede ansvar du opnår ved kapitalselskab.
Men igen, der kan være mange skjulte faktorer - så det ville være nemmest at bede din revisor om en vurdering, evt. I forbindelse med din selvangivelse 2012?

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)