Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at skifte fra photoshop til Illustrator

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan det betale sig at skifte fra photoshop til Illustrator hvis man laver logoer og gerne vil bringe det til et professionelt niveau

VILDE V

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

VILDE V:

Hej Amino

Kan det betale sig at skifte fra photoshop til Illustrator hvis man laver logoer og gerne vil bringe det til et professionelt niveau

VILDE V

Hvis du vil lave logoer, der skal kunne bruges til print, offset tryk og lignende, så skal du have et program, der kan lave vektoriseret grafik.

Der findes andre programmer end Illustrator, der kan det, men kongen af vektorgrafik til logoer m.m. må vist siges at være Illustrator.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du tilbyde ordenlige logoer i Vector som der bliver nævnt, er Illustrator nok hvor du skal kigge.

Direkte fra Adobe koster det vel ~6000 kr, og deres Cloud løsning koster omkring ~185 kr om måneden mener jeg.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Just-Print.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vilde V

Jeg kan se du har forespurgt et par gange omkring Photoshop og Illustrator og selvom der er gået en måneds tid nu, så håber jeg du kan bruge det til noget alligevel.

Hvis du laver logoer til hjemmesider, der ikke skal bruges til andet end dét, så er Photoshop det mest oplagte.

Skal dine logoer f.eks. bruges til tekstiltryk, stempler, kuglepenne, lasergravering eller plot så er det et krav at logoet er i vektor, og her er illustrator det mest anvendte program i Danmark.

Der findes en række gratis programmer som arbejder i vektor, og som man kan bruge i starten. Inkscape som kan hentes fra www.inkscape.org er et fornuftigt eksempel. Inscape har også et traceredskab, der faktisk overgår illustrator med flere længder.

Skal du købe og er det lidt småt med midlerne, så kan coral draw også arbejde med vektor og så er licensen ca. en 1/4 eller 1/5 del af prisen for CS suiten.

Du kan selvfølgelig også bare leje programmet, mod en fast månedlig ydelse.

Håber det var en hjælp

Med venlig hilsen

Rasmus Larsen

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar er kommet gang med illustrator som jeg mente ville være det klogeste eftersom webside logoer ikke tager skade af at være i vector grafik tænkte at hellere bruge det bedste som kan bruges til alt end at bruge pixels som ikke kan bruges til tryk men mange tak for dit svar jeg har heldigvis fundet en løsning;)

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)