Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lenovo t530 eller w530

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... Som overskriften siger, så søger jeg et tilbud på en af de to maskiner.
Jeg har også brug for vejledning, omkring hvilket af de to maskiner er bedst.

Jeg har selv haft tidligere t410 og det var en sindssyg god og hurtig maskine.
Jeg har nu w520 ( den har jeg så ikke om 1 måned).
Jeg synes at den er meget langsom og tungt at arbejde med, men tilgengæld køre den de tunge programmer som jeg har upåklageligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08

Bruger W530 til AutoDesk programmer. Mest Revit og Adobe's programmer.

Den kører derud af. Den er opgraderet til 16GB, det er rigeligt.

Den er selvfølgelig lidt tid om at loade Autodesk m.m. og det kan gå lidt slow engang i mellem, men det må man forvente med de kæmpe programmer.

9 cellet batteri er et minimum til de krav jeg kan forstille mig du har som arkitekt.

W530 har 4 kernet og større skærm end din tidligere t410 så du kan kun få en bedre oplevelse.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 10:15

Hej Frederik.
Tak for dit svar.
Enig.. Om det er w530 eller t530 så skal begge opgraderes til 16 ram.
Det er også w530 jeg ender nok med at løbe, så må vi se om jeg kan få et godt tilbud her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18

Så lidt.

Har læst mig frem på internettet at det ikke kan betale sig at opgradere videre til 32GB Ram med øje for AutoCad.
Så der er min opfattelse af man skal over til en stationær computer for at få større ydeevne.

Der er nogle i min omgangskreds der har snakket noget om ydeevnen bliver lidt mere stabil på W530 når man har strøm direkte i, så der skal du bare huske at tage dit batteri ud. De kan godt have en tendens til at blive lidt trætte efter 2,5 år hvis man ikke passer lidt på dem.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 10:27

Nu kører jeg autocad og FEM beregningsprogrammer.
Vil selvf. på sigt bruge revit. Men det er rigtig godt med forslaget med batteri og strøm. Tak for input.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31

Kan kun anbefale Revit.

Er igang med at læse videre til Bygningskonstruktør, derfra jeg har fået min viden og må sige det har positivt overrasket mig i forholdet til de andre AutoDesk programmer jeg har brugt. Så selvom det er en dyr vare, så kan jeg anbefale.

Så synes jo lige det var lidt spændende at der endelig var lidt som handle om byggeri / rådgivning her på Amino, de indlæg kan der godt være lidt i mellem for tiden synes jeg.

Men hvis du har nogle andre spørgsmål vedr. computer eller andet så kan du bare give lyd fra dig. 

God Weekend.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 11:12

Tak for tilbuddet.
Jeg tror jeg har bestemt mig til den her:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4499

Mht. Revit så ved jeg udmærket godt, hvad den kan.
I de sidste 4 år har vi udelukkende projekteret i Revit og det er ret kompliceret byggerier i milliard klassen.

Men nu når jeg er selvstændig, så er det begrænset med økonomisk midler. Desuden, så skal jeg på kursus i revit. Jeg kan kun tegne autocad nu.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Godt valg ;) Kan se du kan købe ram med, men hvis der er penge at hente så er det ret overkommeligt at indsætte ram i lenovo computere se bare her: 

Hvor tager du kursus henne i revit og hvad indeholder dit?
Glæder mig også til at se din hjemmeside bliver lanceret.

Skal selv opgradere mit tømrer / snedker firma til rådgivningsvirksomhed når jeg har taget uddannelsen færdig og lige været ude og få noget inspiration i andre virksomheder. Derudover tager jeg til 6 måneder til Norge for at få udvidet min horisont vedr. byggeri. 

">

">

">

">

">

">

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:14
Hej Frederik. Der er mange penge at spare ved at montere ram selv. Faktisk ca. 1000 kr. Så det har jeg valgt at gøre selv.

Mht. Revit, så har jeg ikke bestemt mig endnu. Det bliver sikkert via q-cad. Skal lige har min virksomhed op og køre ordentligt først.

Norge er rigtig spændende. De sidste halve år har jeg været projekteringsleder på en del projekter i Norge. Nu efter d. 1. Marts satser jeg stærkt på at vinde nogle projekter derop. Jeg skal faktisk der op mandag og tirsdag for at afslutte mine gamle projekter og forhåbentlige får nye kontakte til mig selv og min virksomhed. Hvis du vil arbejde som selvstændig der oppe kan jeg måske hjælpe dig med at kommer kontakt med MTH Norge, hvor du afgiver tilbud på nogle opgaver.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Så er det godt givet ud !

Jeg skal ud i 6 måneder i praktik via min udannelse, det vil være mit første step. Så hvis du kender nogle i Norge som man kan tage kontakt med når tiden er? Der er godt nok lidt over 1½ år til jeg skal derop, selvom jeg næsten ikke kan vente.
Så hvis du stadig har kontakterne i orden til den tid vil det være mig en stor glæde at drage nytte af dem.
Det kunne dog være at man kunne tage et mindre ophold deroppe inden den lange periode, da jeg kan have op til 2 måneder pause mellem semestrene.

Klarer du dig med engelsk eller supplere du med norsk når du er deroppe?
Kan du fortælle lidt om dine projekter i Norge? 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)